Pomimo 4% spadku przychodów ze sprzedaży wyniki finansowe Grupy Solar w 2014 roku wyraźnie polepszyły się, głównie z uwagi na wzrost marży brutto na sprzedaży towarów z 55% do 60%. Zdaniem zarządu jest to pozytywna tendencja i świadczy o poprawiającej się sytuacji rynkowej Grupy. Wartościowo kwota zysku na sprzedaży towarów wzrosła z 81,412 mln zł do 85,146 mln zł.
Grupa kapitałowa zanotowała również nieznaczny wzrost kosztów działalności operacyjnej, który ukształtował się na poziomie 1,5%. Grupa pokrywała koszty stałe związane z posiadaną siecią handlową, w tym głównie czynsze za wynajmowaną powierzchni, wynagrodzenia pracowników oraz znacznie wyższe koszty reklamy.
Wartość zysku brutto na sprzedaży w 2014 roku wyniosła 6,547 mln zł, notując wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 57% i wartościowo o 2,377 mln zł.
Po uwzględnieniu zysku na pozostałej działalności operacyjnej w kwocie 0,2 mln zł, zysku na działalności finansowej w kwocie 0,3 mln zł oraz obciążeń podatkowych w kwocie 1,854 mln zł, Grupa zanotowała zysk netto w wysokości 5,201 mln zł w porównaniu do 3 mln zł w roku poprzednim. Zatem wartość zysku netto wzrosła w 2014 roku o 72,6% i wartościowo o 2,2 mln zł. Rentowność na poziomie zysku netto wynosiła 3,7%, co stanowi wzrost o 1,6 p.p. w stosunku do roku 2013.
Grupa Kapitałowa Solar Company S.A. jest właścicielem marki Solar, jednej z polskich marek modowych skierowanych do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych (torebki, paski, czapki, kapelusze, chusty, szaliki, rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne, parasolki oraz biżuteria). Kolekcje marki tworzone są z myślą o kobietach aktywnych zawodowo, młodych duchem, dbających o swój wygląd, ceniących elegancję z odrobiną ekstrawagancji.
Tagi: