Grupa Kapitałowa Gino Rossi zrealizowała prognozy wyników finansowych z 2014 roku. Prognoza, po weryfikacji w górę dokonanej w połowie roku, zakładała wypracowanie 265 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz 21 mln zł zysku EBITDA. W raporcie po czterech kwartałach 2014 roku podano że skonsolidowane przychody wyniosły 265,5 mln zł (wzrost o 21,5% rok do roku), a skonsolidowany zysk EBITDA 20,9 mln zł, czyli przekroczono prognozę na przychodach, a na zysku EBITDA prognoza prawie pokrywa się z wynikami zaraportowanymi po czterech kwartałach 2014 roku.
Gino Rossi podaje prognozę przychodów i EBITDA również na 2015 rok. Zgodnie z planem można oczekiwać 290 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27 mln zł zysku EBITDA. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2014 rok, przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 9,5%. Z kolei dynamika wzrostu zysku EBITDA wyniesie 29% rok do roku.
-
Założenia przyjęte do prognozy są oparte na naszym przekonaniu o wzroście skali działalności Grupy Gino Rossi w 2015 roku, która będzie między innymi realizowana w oparciu o rozwój sieci sprzedaży. Ponadto oczekujemy, że w 2015 roku Grupa Gino Rossi będzie w pełni mogła wykorzystać swój potencjał, ponieważ w 2014 roku zakończyliśmy proces restrukturyzacji operacyjnej grupy, który rozpoczął się w 2012 roku. W założeniach do prognozy na ten rok, planujemy wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 14%, a odzieży Simple CP o 11% w porównaniu do roku ubiegłego - podaje zarząd Gino Rossi S.A.
Ubiegły rok był ważny szczególnie dla marki Simple Creative Products, ponieważ do sprzedaży wchodziły kolekcje odzieży przygotowane przez nowy zespół projektantów. W 2014 roku spółka zanotowała wzrost sprzedaży w Simple CP o 17%. Wyniki ze sprzedaży Gino Rossi wzrosły natomiast w ubiegłym roku o 20%.
Poprawie uległa także rentowność. Na poziomie Grupy skonsolidowana marża brutto w okresie czterech kwartałów 2014 roku (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wyniosła 51,9% wobec 48,1% marży brutto wypracowanej w 2013 roku.
Skonsolidowany zysk ze sprzedaży po czterech kwartałach 2014 roku podwoił się do poziomu 15,6 mln zł, wobec 8,1 mln zł w 2013 roku. Poprawę wyników zanotowano także na poziomie zysku operacyjnego EBIT. Po czterech kwartałach 2014 roku zysk operacyjny wyniósł ponad 15 mln zł i wzrósł o 79% w porównaniu rok do roku. Zysk netto po czterech kwartałach 2014 roku wzrósł o 172% i wyniósł 5,5 mln zł, wobec 2 mln zł zysku netto w 2013 roku.
W związku z rozwojem skali działalności i poszerzaniem kolekcji zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple w 2014 zainwestowano również w kapitał obrotowy. Po wyjątkowo ciepłej jesieni i zimie 2014 roku, stany magazynowe są na poziomie około 10% wyższym od planowanego, należy jednak pamiętać, że jako producent spółka posiada dłuższy cykl rotacji zapasów. Zarząd ocenia, że w bieżącym roku powróci do optymalnych stanów magazynowych, między innymi ograniczając częściowo zamówienia w kooperacji.
Na koniec roku spółka wykazała zadłużenie finansowe netto na poziomie 59 mln zł, co daje wskaźnik dług netto/EBITDA w wysokości 2,83, bezpiecznym z punktu widzenia obowiązujących firmę kowenantów.
-
Do ważnych wydarzeń w 2014 roku, o których chcemy przypomnieć, jest uzyskanie w pierwszym kwartale pełnej zdolności operacyjnej przez nowy zakład produkcji obuwia w Słupsku. Obecnie nasze dwa zakłady produkcyjne w Słupsku mają zdolność produkcyjną około 400 tys. par obuwia rocznie. Zakończyliśmy także relokację produkcji do nowej fabryki w Elblągu, gdzie zlokalizowana jest produkcja torebek i innej galanterii skórzanej. Zakład został uruchomiony w nowej lokalizacji i posiada prawie dwukrotnie wyższy potencjał produkcyjny. Zrealizowaliśmy także remonty kilku salonów sprzedaży Gino Rossi i Simple CP oraz otwarcia sklepów w nowych lokalizacjach. Na koniec 2014 roku sieć sprzedaży obejmowała 92 salony sprzedaży Gino Rossi oraz 57 salonów własnych Simple CP - wymienia zarząd spółki.
W planach na 2015 rok jest otwarcie nowych sklepów oraz zwiększenie powierzchni dotychczasowych salonów. Rozbudowa dotyczy szczególnie sklepów Simple CP, które zyskają także nowy wygląd. W 2015 roku oferta odzieży Simple poszerzy się o ubrania z linii biznesowej i casual, a to wymaga zwiększenia powierzchni sklepu do ekspozycji rozbudowanej kolekcji. Docelowo powierzchnia salonu Simple CP ma wynieść średnio 120 m kw. wobec ok. 90 m. kw. obecnie. Pierwsze salony Simple CP przebudowane według nowej koncepcji wystroju i o większej powierzchni handlowej już działają.
Plany zakładają, że detaliczna sieć sprzedaży Grupy Gino Rossi zwiększy się w 2015 roku w sumie o ok. 2 tys. m kw., do 100 sklepów Gino Rossi w Polsce i za granicą oraz do 66 salonów sprzedaży Simple CP w Polsce i za granicą.
W pierwszym półroczu 2015 planowane jest otwarcie kolejnych salonów obuwia Gino Rossi w Czechach. Obecnie w Czechach działają 3 sklepy firmowe Gino Rossi, zlokalizowane w Pradze. Do końca 2015 roku sieć sprzedaży obuwia Gino Rossi w Czechach ma powiększyć się o 2 sklepy. W Czechach spółka zamierza także uruchomić pierwszy sklep Simple CP.
-
W 2015 chcemy kontynuować rozwój Gino Rossi na rynku słowackim, gdzie w 2015 roku ma zostać otwarty drugi salon firmowy. Sieć sprzedaży Gino Rossi rozwija się także w krajach nadbałtyckich. Obecnie na Litwie i Łotwie działa 6 salonów Gino Rossi. W 2015 roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch sklepów - zapowiada zarząd.
W 2014 roku ważnym kanałem sprzedaży były sklepy internetowe Gino Rossi i Simple CP. -
Traktujemy ten kanał bardzo perspektywicznie. Chcemy w 2015 roku zwiększyć sprzedaż w internetowym kanale dystrybucji o 40-50% w porównaniu do ubiegłego roku - podaje zarząd.
Wsparciem w realizacji planów sprzedażowych będą działania marketingowe i promocja marek Gino Rossi i Simple CP. W 2014 roku na działania marketingowe przeznaczono około 2% przychodów. Do najważniejszych akcji promocyjnych należały reklama telewizyjna kolekcji jesień-zima Gino Rossi, product placement marki Simple CP i Gino Rossi w programie Project Runway. Ponadto nawiązano współpracę z projektantem Tomaszem Ossolińskim, który stworzył kolekcję obuwia cieszącą się bardzo dużym zainteresowaniem. W 2015 roku plany zakładają pozostawienie wydatków na marketing i reklamę na podobnym, jak w roku ubiegłym, poziomie.
Tagi: