GK Gino Rossi ze wzrostem przychodów ze sprzedaży o 21,5% w 2014 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-14 | 13:26
Grupa Kapitałowa Gino Rossi zrealizowała prognozy wyników finansowych z 2014 roku. Prognoza, po weryfikacji w górę dokonanej w połowie roku, zakładała wypracowanie 265 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz 21 mln zł zysku EBITDA. W raporcie po czterech kwartałach 2014 roku podano że skonsolidowane przychody wyniosły 265,5 mln zł (wzrost o 21,5% rok do roku), a skonsolidowany zysk EBITDA 20,9 mln zł, czyli przekroczono prognozę na przychodach, a na zysku EBITDA prognoza prawie pokrywa się z wynikami zaraportowanymi po czterech kwartałach 2014 roku.
Gino Rossi podaje prognozę przychodów i EBITDA również na 2015 rok. Zgodnie z planem można oczekiwać 290 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27 mln zł zysku EBITDA. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2014 rok, przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 9,5%. Z kolei dynamika wzrostu zysku EBITDA wyniesie 29% rok do roku.
- Założenia przyjęte do prognozy są oparte na naszym przekonaniu o wzroście skali działalności Grupy Gino Rossi w 2015 roku, która będzie między innymi realizowana w oparciu o rozwój sieci sprzedaży. Ponadto oczekujemy, że w 2015 roku Grupa Gino Rossi będzie w pełni mogła wykorzystać swój potencjał, ponieważ w 2014 roku zakończyliśmy proces restrukturyzacji operacyjnej grupy, który rozpoczął się w 2012 roku. W założeniach do prognozy na ten rok, planujemy wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 14%, a odzieży Simple CP o 11% w porównaniu do roku ubiegłego - podaje zarząd Gino Rossi S.A.
Ubiegły rok był ważny szczególnie dla marki Simple Creative Products, ponieważ do sprzedaży wchodziły kolekcje odzieży przygotowane przez nowy zespół projektantów. W 2014 roku spółka zanotowała wzrost sprzedaży w Simple CP o 17%. Wyniki ze sprzedaży Gino Rossi wzrosły natomiast w ubiegłym roku o 20%.
Poprawie uległa także rentowność. Na poziomie Grupy skonsolidowana marża brutto w okresie czterech kwartałów 2014 roku (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wyniosła 51,9% wobec 48,1% marży brutto wypracowanej w 2013 roku.
Skonsolidowany zysk ze sprzedaży po czterech kwartałach 2014 roku podwoił się do poziomu 15,6 mln zł, wobec 8,1 mln zł w 2013 roku. Poprawę wyników zanotowano także na poziomie zysku operacyjnego EBIT. Po czterech kwartałach 2014 roku zysk operacyjny wyniósł ponad 15 mln zł i wzrósł o 79% w porównaniu rok do roku. Zysk netto po czterech kwartałach 2014 roku wzrósł o 172% i wyniósł 5,5 mln zł, wobec 2 mln zł zysku netto w 2013 roku.
W związku z rozwojem skali działalności i poszerzaniem kolekcji zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple w 2014 zainwestowano również w kapitał obrotowy. Po wyjątkowo ciepłej jesieni i zimie 2014 roku, stany magazynowe są na poziomie około 10% wyższym od planowanego, należy jednak pamiętać, że jako producent spółka posiada dłuższy cykl rotacji zapasów. Zarząd ocenia, że w bieżącym roku powróci do optymalnych stanów magazynowych, między innymi ograniczając częściowo zamówienia w kooperacji.
Na koniec roku spółka wykazała zadłużenie finansowe netto na poziomie 59 mln zł, co daje wskaźnik dług netto/EBITDA w wysokości 2,83, bezpiecznym z punktu widzenia obowiązujących firmę kowenantów.
- Do ważnych wydarzeń w 2014 roku, o których chcemy przypomnieć, jest uzyskanie w pierwszym kwartale pełnej zdolności operacyjnej przez nowy zakład produkcji obuwia w Słupsku. Obecnie nasze dwa zakłady produkcyjne w Słupsku mają zdolność produkcyjną około 400 tys. par obuwia rocznie. Zakończyliśmy także relokację produkcji do nowej fabryki w Elblągu, gdzie zlokalizowana jest produkcja torebek i innej galanterii skórzanej. Zakład został uruchomiony w nowej lokalizacji i posiada prawie dwukrotnie wyższy potencjał produkcyjny. Zrealizowaliśmy także remonty kilku salonów sprzedaży Gino Rossi i Simple CP oraz otwarcia sklepów w nowych lokalizacjach. Na koniec 2014 roku sieć sprzedaży obejmowała 92 salony sprzedaży Gino Rossi oraz 57 salonów własnych Simple CP - wymienia zarząd spółki.
W planach na 2015 rok jest otwarcie nowych sklepów oraz zwiększenie powierzchni dotychczasowych salonów. Rozbudowa dotyczy szczególnie sklepów Simple CP, które zyskają także nowy wygląd. W 2015 roku oferta odzieży Simple poszerzy się o ubrania z linii biznesowej i casual, a to wymaga zwiększenia powierzchni sklepu do ekspozycji rozbudowanej kolekcji. Docelowo powierzchnia salonu Simple CP ma wynieść średnio 120 m kw. wobec ok. 90 m. kw. obecnie. Pierwsze salony Simple CP przebudowane według nowej koncepcji wystroju i o większej powierzchni handlowej już działają.
Plany zakładają, że detaliczna sieć sprzedaży Grupy Gino Rossi zwiększy się w 2015 roku w sumie o ok. 2 tys. m kw., do 100 sklepów Gino Rossi w Polsce i za granicą oraz do 66 salonów sprzedaży Simple CP w Polsce i za granicą.
W pierwszym półroczu 2015 planowane jest otwarcie kolejnych salonów obuwia Gino Rossi w Czechach. Obecnie w Czechach działają 3 sklepy firmowe Gino Rossi, zlokalizowane w Pradze. Do końca 2015 roku sieć sprzedaży obuwia Gino Rossi w Czechach ma powiększyć się o 2 sklepy. W Czechach spółka zamierza także uruchomić pierwszy sklep Simple CP.
- W 2015 chcemy kontynuować rozwój Gino Rossi na rynku słowackim, gdzie w 2015 roku ma zostać otwarty drugi salon firmowy. Sieć sprzedaży Gino Rossi rozwija się także w krajach nadbałtyckich. Obecnie na Litwie i Łotwie działa 6 salonów Gino Rossi. W 2015 roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch sklepów - zapowiada zarząd.
W 2014 roku ważnym kanałem sprzedaży były sklepy internetowe Gino Rossi i Simple CP. - Traktujemy ten kanał bardzo perspektywicznie. Chcemy w 2015 roku zwiększyć sprzedaż w internetowym kanale dystrybucji o 40-50% w porównaniu do ubiegłego roku - podaje zarząd.
Wsparciem w realizacji planów sprzedażowych będą działania marketingowe i promocja marek Gino Rossi i Simple CP. W 2014 roku na działania marketingowe przeznaczono około 2% przychodów. Do najważniejszych akcji promocyjnych należały reklama telewizyjna kolekcji jesień-zima Gino Rossi, product placement marki Simple CP i Gino Rossi w programie Project Runway. Ponadto nawiązano współpracę z projektantem Tomaszem Ossolińskim, który stworzył kolekcję obuwia cieszącą się bardzo dużym zainteresowaniem. W 2015 roku plany zakładają pozostawienie wydatków na marketing i reklamę na podobnym, jak w roku ubiegłym, poziomie.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-06-20 do 2015-06-21

GK Gino Rossi ze wzrostem przychodów ze sprzedaży o 21,5% w 2014 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.