Grupa Gino Rossi - firma zarządzająca portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products, – prognozuje 260 mln zł przychodów ze sprzedaży i 20 mln zł EBITDA na 2014 rok. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2013 rok, przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 14%, a zysk EBITDA o 42%.
-
Założenia przyjęte do prognozy są oparte na naszym przekonaniu, że w tym roku Grupa Gino Rossi będzie rozwijała się szybciej niż w roku ubiegłym. Sprzyjać nam będą dobre nastroje wśród konsumentów oraz dalsza poprawa otoczenia makroekonomicznego. Po przeprowadzonej restrukturyzacji zadłużenia i pozyskaniu dodatkowego kapitału mamy obecnie stabilną sytuację finansową. Ponadto w założeniach na ten rok mamy plany uwolnienia dodatkowych środków zaangażowanych w kaucjach i zabezpieczeniach, które zasilą kapitał pracujący i będą miały wpływ na zwiększenie skali działalności, szczególnie w segmencie obuwia. W założeniach do prognozy na ten rok, planujemy wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 24% w porównaniu do roku ubiegłego. W prognozach zakładamy także wzrost o 8% sprzedaży odzieży marki Simple CP. Dynamikę wzrostu sprzedaży Simple CP przyjęliśmy na konserwatywnym poziomie, ponieważ priorytetem dla tej marki na ten rok jest podniesienie poziomu rentowności - mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A. Mając na uwadze wpływ na prognozowane wyniki właściwego dopasowania tegorocznych kolekcji obuwia i odzieży do oczekiwań klientów i aktualnych trendów mody, sporządziliśmy prognozę finansową na podstawie zgłoszonego i szacowanego popytu na kolejce wiosna-lato 2014 oraz szacowanego popytu na kolekcje jesień-zima 2014 – dodaje Tomasz Malicki.
W założeniach prognozy wyników finansowych zarząd spółki planuje także rozwój sieci sprzedaży w 2014 roku do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych i franczyzowych Simple.
-
Otwarcia nowych sklepów będą także za granicą. Planujemy otwarcie dwóch sklepów franczyzowych na wschodzie Europy. Chcemy też otwierać sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy pierwszy sklep franczyzowy na Słowacji – mówi Tomasz Malicki.
Tagi: