Gino Rossi SA: Przychody po 3 kwartałach wyższe o 2,7% niż w 2012 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-11-22 | 19:05
Grupa Gino Rossi, firma zarządzająca portfelem marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products, wypracowała w trzech kwartałach 2013 roku 158,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Przychody były o 2,7% wyższe od wypracowanych w tym samym okresie 2012 roku. Natomiast sprzedaż detaliczna marek Gino Rossi i Simple, z wyłączeniem sprzedaży komponentów do produkcji, w okresie styczeń-wrzesień 2013 r. wzrosła o 7% w ujęciu rok do roku. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł 69,6 mln zł i był o 9% wyższy rok do roku. Grupa wypracowała po trzech kwartałach 2013 roku wynik netto 407 tys. zł.
- Na podkreślenie zasługuje dynamiczny wzrost sprzedaży detalicznej marki Gino Rossi. We wrześniu sprzedaż w salonach Gino Rossi wzrosła o 44%, a w październiku była wyższa o 39%, w porównaniu rok do roku. To potwierdzenie bardzo dobrze dopasowanej do oczekiwań naszych klientek i klientów kolekcji jesienno-zimowej Gino Rossi - komentuje Tomasz Malicki, prezesa zarządu Gino Rossi S.A.
Sprzedaż detaliczna marki Simple CP jest po trzech kwartałach tego roku na podobnym poziomie w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. - Sprzedaż Simple CP jest zgodna z naszymi założeniami. Warto podkreślić, że nie zwiększaliśmy sieci sprzedaży Simple, a sprzedaż z metra wciąż jest na wysokim poziomie - dodaje.
Skonsolidowana marża brutto wypracowana w trzech kwartałach 2013 roku wzrosła do 43,83% wobec 41,26% marży brutto wypracowanej w tym samym okresie roku ubiegłego. Natomiast marża brutto, po wyłączeniu sprzedaży komponentów do produkcji, wyniosła po trzech kwartałach tego roku 48,4%, natomiast w analogicznym okresie 2012 roku marża ta wynosiła 46,8%
W trzecim kwartale 2013 roku skonsolidowana marża na sprzedaży wyniosła 42,43% i była wyższa o blisko 4 p.p. od marży zanotowanej w analogicznym okresie poprzedniego roku.
- Szczególnie zadowoleni jesteśmy z wypracowania w trzecim kwartale tego roku istotnie wyższego zysku ze sprzedaży w porównywaniu z trzecim kwartałem 2012 roku – było to jedno z podstawowych zadań, jakie postawiliśmy sobie do realizacji. Zysk brutto ze sprzedaży w trzecim kwartale 2013 r. wyniósł 2,1 mln zł, w trzecim kwartale 2012 r. było to 68 tys. zł - zauważa Tomasz Malicki.
Skonsolidowany wynik netto Grupy Gino Rossi po trzech kwartałach 2013 roku wyniósł 407 tys. zł. Wynik netto po trzech kwartałach ubiegłego roku wyniósł 3,2 mln zł. - Zwracamy uwagę, że przy porównaniu wyniku skonsolidowanego należy brać pod uwagę wpływ zdarzeń jednorazowych, które miały miejsce w 2012 roku. Po oczyszczeniu wyniku netto z roku 2012 ze wspomnianych zdarzeń jednorazowych, zrealizowany wynik po trzech kwartałach ubiegłego roku byłby ujemny. Wszystkie zdarzenia jednorazowe, które miały miejsce w 2012 roku, były opisywane w listach od zarządu za poszczególne kwartały roku 2012 - podkreśla.
Celem Zarządu w trzecim kwartale była poprawa rentowności w Grupie Gino Rossi. Z opublikowanych danych finansowych wynika, że założony cel został osiągnięty. Wzrost sprzedaży detalicznej oraz zwiększenie marży brutto potwierdzają odzyskanie trwałej zdolności operacyjnej Grupy Gino Rossi do wypracowania dodatnich wyników i wzrostu rentowności. Pozytywne wyniki finansowe po trzech kwartałach i dobrze zapowiadający się czwarty kwartał pozwalają nam w pełni podtrzymać prognozę przychodów i wyniku EBITDA na 2013 rok, czyli 229 mln zł sprzedaży i 14 mln zł EBITDA.
- W trzecim kwartale prowadziliśmy również prace nad uplasowaniem drugiej emisji obligacji w celu pozyskania kapitału obrotowego dla Grupy Gino Rossi. Emisja obligacji o wartości 15 mln zł została z sukcesem uplasowana w październiku - informuje prezes zarządu.
Środki pozyskane z dwóch emisji obligacji, w sumie 35 mln zł (20 mln zł w czerwcu i 15 mln zł w październiku), zostały przeznaczone w części na spłatę kredytów bankowych (emisja pierwszej serii) i na wzmocnienie kapitału obrotowego firmy, aby zwiększyć wolumen sprzedaży. - Przede wszystkim chodzi o segment obuwniczy, gdzie mamy dużo zamówień, ale do tej pory nie mieliśmy wystarczających środków finansowych na ich realizację. Część zwiększonej produkcji trafi do sprzedaży hurtowej, a część na lepsze zatowarowanie naszej sieci detalicznej. Efekty zwiększenia kapitałów pracujących powinny być widoczne już od pierwszego kwartału przyszłego roku - dodaje.
- Czwarty kwartał tego roku dla segmentu obuwniczego powinien być bardzo dobry, a dla odzieżowego zgodny z naszymi założeniami. Plan na czwarty kwartał zakłada poprawę wyniku EBITDA i przychodów wobec ubiegłego roku. W trzecim kwartale wypracowaliśmy marżę brutto na sprzedaży wyższą niż rok temu i zakładamy, że w czwartym kwartale uda się utrzymać ten trend - przewiduje Tomasz Malicki.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Gino Rossi SA: Przychody po 3 kwartałach wyższe o 2,7% niż w 2012 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.