Grupa Gino Rossi, firma zarządzająca portfelem marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products, wypracowała w trzech kwartałach 2013 roku 158,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Przychody były o 2,7% wyższe od wypracowanych w tym samym okresie 2012 roku. Natomiast sprzedaż detaliczna marek Gino Rossi i Simple, z wyłączeniem sprzedaży komponentów do produkcji, w okresie styczeń-wrzesień 2013 r. wzrosła o 7% w ujęciu rok do roku. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł 69,6 mln zł i był o 9% wyższy rok do roku. Grupa wypracowała po trzech kwartałach 2013 roku wynik netto 407 tys. zł.
-
Na podkreślenie zasługuje dynamiczny wzrost sprzedaży detalicznej marki Gino Rossi. We wrześniu sprzedaż w salonach Gino Rossi wzrosła o 44%, a w październiku była wyższa o 39%, w porównaniu rok do roku. To potwierdzenie bardzo dobrze dopasowanej do oczekiwań naszych klientek i klientów kolekcji jesienno-zimowej Gino Rossi - komentuje Tomasz Malicki, prezesa zarządu Gino Rossi S.A.
Sprzedaż detaliczna marki Simple CP jest po trzech kwartałach tego roku na podobnym poziomie w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. -
Sprzedaż Simple CP jest zgodna z naszymi założeniami. Warto podkreślić, że nie zwiększaliśmy sieci sprzedaży Simple, a sprzedaż z metra wciąż jest na wysokim poziomie - dodaje.
Skonsolidowana marża brutto wypracowana w trzech kwartałach 2013 roku wzrosła do 43,83% wobec 41,26% marży brutto wypracowanej w tym samym okresie roku ubiegłego. Natomiast marża brutto, po wyłączeniu sprzedaży komponentów do produkcji, wyniosła po trzech kwartałach tego roku 48,4%, natomiast w analogicznym okresie 2012 roku marża ta wynosiła 46,8%
W trzecim kwartale 2013 roku skonsolidowana marża na sprzedaży wyniosła 42,43% i była wyższa o blisko 4 p.p. od marży zanotowanej w analogicznym okresie poprzedniego roku.
-
Szczególnie zadowoleni jesteśmy z wypracowania w trzecim kwartale tego roku istotnie wyższego zysku ze sprzedaży w porównywaniu z trzecim kwartałem 2012 roku – było to jedno z podstawowych zadań, jakie postawiliśmy sobie do realizacji. Zysk brutto ze sprzedaży w trzecim kwartale 2013 r. wyniósł 2,1 mln zł, w trzecim kwartale 2012 r. było to 68 tys. zł - zauważa Tomasz Malicki.
Skonsolidowany wynik netto Grupy Gino Rossi po trzech kwartałach 2013 roku wyniósł 407 tys. zł. Wynik netto po trzech kwartałach ubiegłego roku wyniósł 3,2 mln zł. -
Zwracamy uwagę, że przy porównaniu wyniku skonsolidowanego należy brać pod uwagę wpływ zdarzeń jednorazowych, które miały miejsce w 2012 roku. Po oczyszczeniu wyniku netto z roku 2012 ze wspomnianych zdarzeń jednorazowych, zrealizowany wynik po trzech kwartałach ubiegłego roku byłby ujemny. Wszystkie zdarzenia jednorazowe, które miały miejsce w 2012 roku, były opisywane w listach od zarządu za poszczególne kwartały roku 2012 - podkreśla.
Celem Zarządu w trzecim kwartale była poprawa rentowności w Grupie Gino Rossi. Z opublikowanych danych finansowych wynika, że założony cel został osiągnięty. Wzrost sprzedaży detalicznej oraz zwiększenie marży brutto potwierdzają odzyskanie trwałej zdolności operacyjnej Grupy Gino Rossi do wypracowania dodatnich wyników i wzrostu rentowności. Pozytywne wyniki finansowe po trzech kwartałach i dobrze zapowiadający się czwarty kwartał pozwalają nam w pełni podtrzymać prognozę przychodów i wyniku EBITDA na 2013 rok, czyli 229 mln zł sprzedaży i 14 mln zł EBITDA.
-
W trzecim kwartale prowadziliśmy również prace nad uplasowaniem drugiej emisji obligacji w celu pozyskania kapitału obrotowego dla Grupy Gino Rossi. Emisja obligacji o wartości 15 mln zł została z sukcesem uplasowana w październiku - informuje prezes zarządu.
Środki pozyskane z dwóch emisji obligacji, w sumie 35 mln zł (20 mln zł w czerwcu i 15 mln zł w październiku), zostały przeznaczone w części na spłatę kredytów bankowych (emisja pierwszej serii) i na wzmocnienie kapitału obrotowego firmy, aby zwiększyć wolumen sprzedaży. - Przede wszystkim chodzi o segment obuwniczy, gdzie mamy dużo zamówień, ale do tej pory nie mieliśmy wystarczających środków finansowych na ich realizację. Część zwiększonej produkcji trafi do sprzedaży hurtowej, a część na lepsze zatowarowanie naszej sieci detalicznej. Efekty zwiększenia kapitałów pracujących powinny być widoczne już od pierwszego kwartału przyszłego roku - dodaje.
-
Czwarty kwartał tego roku dla segmentu obuwniczego powinien być bardzo dobry, a dla odzieżowego zgodny z naszymi założeniami. Plan na czwarty kwartał zakłada poprawę wyniku EBITDA i przychodów wobec ubiegłego roku. W trzecim kwartale wypracowaliśmy marżę brutto na sprzedaży wyższą niż rok temu i zakładamy, że w czwartym kwartale uda się utrzymać ten trend - przewiduje Tomasz Malicki.
Tagi: