Grupa Gino Rossi, firma zarządzająca portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products, wypracowała w pierwszym półroczu 2013 roku 100,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Przychody były o 2% wyższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2012 roku.
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 44,9 mln zł i był o 7% wyższy rok do roku. Grupa zanotowała w pierwszym półroczu 2013 roku wynik netto na poziomie 95 tys. zł. -
Na poziom sprzedaży, szczególnie w pierwszym kwartale, niekorzystny wpływ miała pogoda. Drugi kwartał był już udany i w miesięcznych raportach, szczególnie za maj i czerwiec, informowaliśmy o dwucyfrowych wzrostach sprzedaży. Dużo lepiej wypada porównanie przychodów z wyłączeniem sprzedaży komponentów poddostawcom przez spółkę Simple. Sprzedaż realizowana tylko w salonach własnych i franczyzowych, w okresie styczeń – czerwiec 2013 roku, wzrosła o 8%. Jednocześnie warto dodać, że w pierwszym półroczu sprzedaż komponentów była niższa rok do roku, co przełożyło się także na wynik sprzedaży całkowitej Grupy. Chcemy podkreślić, że wzrost sprzedaży w naszej sieci handlowej był efektem bardzo dobrze dopasowanej do oczekiwań naszych klientek i klientów kolekcji wiosna – lato obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products. Ponadto zwracam uwagę, że wzrost sprzedaży został zrealizowany na porównywalnej powierzchni sklepów w ujęciu rok do roku – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi.
Analizując rentowność sprzedaży brutto Grupy Gino Rossi warto podkreślić wzrost marży w pierwszym półroczu tego roku, która wyniosła 44,6% wobec 42,7% marży brutto na sprzedaży w pierwszym półroczu 2012 roku. Również pod względem kosztowym Grupa Gino Rossi pierwsze półrocze tego roku może zaliczyć do udanych. Istotnie zmniejszyły się pozostałe koszy operacyjne oraz znacznie spadły koszty finansowe Grupy, które w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku były niższe o 37 %. Relacja kosztów administracyjnych i sprzedaży do przychodów ze sprzedaży pozostała na tym samym poziomie.
Na poziomie skonsolidowanego wyniku netto Grupa Gino Rossi w pierwszym półroczu 2013 roku zanotowała zysk w wysokości 95 tys. zł. Przy porównaniu wyniku skonsolidowanego należy brać pod uwagę wpływ zdarzeń jednorazowych, które miały miejsce w 2012 roku, a nie wydarzyły się w 2013 r.: 3,36 mln zł z tytułu wyłączenia z konsolidacji spółek zależnych i dodatkowy zysk 1 mln zł po przewalutowaniu kredytu z CHF na PLN, które w znaczącym stopniu wpłynęły na poprawę zysku netto w pierwszym półroczu 2012 roku.
Na podkreślenie zasługują bardzo dobre wyniki Grupy Gino Rossi wypracowanie w drugim kwartale 2013 roku. Skonsolidowany zysk netto Grupy Gino Rossi wyniósł w drugim kwartale 1,5 mln zł wobec straty w tym samym okresie roku ubiegłego w wysokości 1,1 mln zł (po uwzględnieniu zdarzenia jednorazowego w kwocie 3,36 mln, o którym mowa powyżej). W drugim kwartale wzrósł także zysk brutto na sprzedaży do 24,7 mln zł i poprawiła się znacznie rentowność brutto na sprzedaży, która wyniosła w drugim kwartale 2013 roku 50% wobec 43% w drugim kwartale ubiegłego roku. Poprawa zysku brutto oraz rentowności na sprzedaży jest bardzo dobrym sygnałem pokazującym efekty restrukturyzacji Grupy Gino Rossi i wskazuje na powrót do wyższych poziomów rentowności w kolejnych okresach.
-
Zapowiadaliśmy koncentrację w drugim kwartale na poprawie rentowności w Grupie Gino Rossi. Z powyższej analizy wyników finansowych wynika, że założony cel został osiągnięty. Wyniki pierwszego półrocza są zgodne z naszymi planami i potwierdzają odzyskanie trwałej zdolności operacyjnej Grupy do wypracowania dodatnich wyników i wzrostu marż, dlatego w pełni podtrzymujemy nasza prognozę przychodów i wyniku EBITDA na 2013 rok – mówi Tomasz Malicki.
Najważniejszym dla Grupy Gino Rossi zadaniem w mijającym półroczu była kwestia restrukturyzacji zadłużenia i pozyskanie finansowania na dalszy rozwój. W czerwcu Gino Rossi uplasowało emisję średnioterminowych obligacji na kwotę 20 mln zł, z której wpływy zostały przeznaczone na spłatę części zadłużenia kredytowego. Następnie, Spółka podpisała stosowne aneksy do umów z bankami, przewidujące dalsze kredytowanie Gino Rossi na warunkach rynkowych do dnia 30 czerwca 2014 roku.
-
Dla inwestorów i wszystkich partnerów biznesowych spółki jest to istotna i pozytywna informacja, kończąca definitywnie okres pewnej tymczasowości w strukturze finansowania Gino Rossi, spowodowanej obowiązywaniem porozumienia standstill – mówi Tomasz Malicki.
Zakończył się proces formowania zespołu projektantów marki Simple. Stanowisko głównego projektanta marki Simple objęła Pani Weronika Pietras - absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku projektowanie ubiorów i stypendystka Ministra Kultury i Sztuki. Obecnie, Pani Weronika Pietras jest znaną i cenioną osobą w międzynarodowym środowisku projektantów mody. Posiada udokumentowane sukcesy w projektowaniu kolekcji odzieży damskiej dla międzynarodowego koncernu odzieżowego, gdzie pełniła przez lata funkcję głównego projektanta. Jej projekty otrzymywały liczne wyróżnienia w konkursach branżowych.
-
Decydując się na zatrudnienie nowego projektanta dla marki Simple mieliśmy przede wszystkim na uwadze, aby nowa osoba uzupełniła a nie zmieniła wizerunku brandu. Simple pozostanie marką spełniającą wysokie wymagania naszych Klientek. Należy podkreślić, że szukaliśmy projektanta, który potrafi dopasować artystyczny i oryginalny styl projektowania do parametrów ekonomicznych i kosztów produkcji kolekcji. Jesteśmy przekonani, że takie unikalne cechy posiada nowa projektantka Simple - mówi Tomasz Malicki.
Najbliższe plany Grupy Gino Rossi dotyczą pozyskania środków finansowych z kolejnej emisji obligacji lub kredytu, które zostaną w całości przeznaczone na zwiększenie kapitału pracującego Grupy. Pozwoli to zaspokoić rosnący popyt na produkty Grupy Gino Rossi i w konsekwencji zwiększyć sprzedaż. Celem jest także osiągnięcie jeszcze wyższych poziomów rentowności na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat.
Tagi: