Gino Rossi SA: 100,6 mln zł przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2013 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-03 | 19:09
Grupa Gino Rossi, firma zarządzająca portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products, wypracowała w pierwszym półroczu 2013 roku 100,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Przychody były o 2% wyższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2012 roku.
Zysk  brutto  na  sprzedaży wyniósł  44,9  mln  zł  i  był  o  7%  wyższy  rok  do  roku.  Grupa  zanotowała  w pierwszym półroczu 2013 roku wynik netto na poziomie 95 tys. zł. -  Na  poziom  sprzedaży,  szczególnie  w  pierwszym  kwartale,  niekorzystny  wpływ  miała pogoda.  Drugi  kwartał  był  już  udany  i  w  miesięcznych  raportach,  szczególnie  za  maj  i czerwiec,  informowaliśmy  o  dwucyfrowych  wzrostach  sprzedaży.  Dużo  lepiej  wypada porównanie  przychodów  z  wyłączeniem  sprzedaży  komponentów  poddostawcom  przez spółkę  Simple.  Sprzedaż  realizowana  tylko  w  salonach  własnych  i  franczyzowych,  w  okresie  styczeń  –  czerwiec  2013  roku,  wzrosła  o  8%. Jednocześnie  warto  dodać,  że  w pierwszym  półroczu  sprzedaż  komponentów  była  niższa rok  do  roku,  co  przełożyło  się także  na  wynik  sprzedaży  całkowitej  Grupy.  Chcemy  podkreślić,  że  wzrost  sprzedaży  w naszej  sieci  handlowej  był  efektem  bardzo  dobrze  dopasowanej  do  oczekiwań  naszych klientek  i  klientów  kolekcji  wiosna  –  lato  obuwia  Gino  Rossi  i  odzieży  damskiej  Simple Creative Products. Ponadto zwracam uwagę, że wzrost sprzedaży został zrealizowany na porównywalnej  powierzchni  sklepów  w  ujęciu  rok  do  roku  –  mówi  Tomasz  Malicki, prezes zarządu Gino Rossi.
Analizując rentowność sprzedaży brutto Grupy Gino Rossi warto podkreślić wzrost marży w  pierwszym  półroczu  tego  roku,  która  wyniosła  44,6%  wobec  42,7%  marży  brutto  na sprzedaży  w  pierwszym  półroczu  2012  roku.  Również  pod  względem  kosztowym  Grupa Gino  Rossi  pierwsze  półrocze  tego  roku  może  zaliczyć  do  udanych.  Istotnie  zmniejszyły się  pozostałe  koszy  operacyjne  oraz  znacznie  spadły koszty  finansowe  Grupy,  które  w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku były niższe o 37  %. Relacja kosztów administracyjnych  i  sprzedaży  do  przychodów  ze  sprzedaży  pozostała  na  tym  samym poziomie.
Na  poziomie  skonsolidowanego  wyniku  netto  Grupa  Gino  Rossi  w  pierwszym  półroczu 2013  roku  zanotowała  zysk  w  wysokości  95  tys.  zł.  Przy  porównaniu  wyniku skonsolidowanego  należy  brać  pod  uwagę  wpływ  zdarzeń  jednorazowych,  które  miały miejsce  w  2012  roku,  a  nie  wydarzyły  się  w  2013 r.:  3,36  mln  zł  z  tytułu  wyłączenia  z konsolidacji  spółek  zależnych  i  dodatkowy  zysk  1  mln  zł  po  przewalutowaniu  kredytu  z CHF na PLN, które w znaczącym stopniu wpłynęły na poprawę zysku  netto w pierwszym półroczu 2012 roku.
Na podkreślenie zasługują bardzo dobre wyniki Grupy Gino Rossi wypracowanie w drugim kwartale  2013  roku.  Skonsolidowany  zysk  netto  Grupy Gino  Rossi  wyniósł  w  drugim kwartale 1,5 mln zł wobec straty w tym samym okresie roku ubiegłego w wysokości 1,1 mln  zł  (po  uwzględnieniu  zdarzenia  jednorazowego  w kwocie  3,36  mln,  o  którym  mowa powyżej).  W  drugim  kwartale  wzrósł  także  zysk  brutto  na  sprzedaży  do  24,7  mln  zł  i poprawiła  się  znacznie  rentowność  brutto  na  sprzedaży,  która  wyniosła  w  drugim kwartale 2013 roku 50% wobec 43% w drugim kwartale ubiegłego roku. Poprawa zysku brutto oraz rentowności na sprzedaży jest bardzo dobrym sygnałem pokazującym efekty restrukturyzacji  Grupy  Gino  Rossi  i  wskazuje  na  powrót  do  wyższych  poziomów rentowności w kolejnych okresach.
-  Zapowiadaliśmy  koncentrację  w  drugim  kwartale  na  poprawie  rentowności  w  Grupie Gino  Rossi.  Z  powyższej  analizy  wyników  finansowych wynika,  że  założony  cel  został osiągnięty.  Wyniki  pierwszego  półrocza  są  zgodne  z  naszymi  planami  i  potwierdzają odzyskanie  trwałej  zdolności operacyjnej  Grupy  do  wypracowania  dodatnich  wyników  i wzrostu  marż,  dlatego  w  pełni  podtrzymujemy  nasza  prognozę  przychodów  i  wyniku EBITDA na 2013 rok – mówi Tomasz Malicki.
Najważniejszym  dla  Grupy  Gino  Rossi  zadaniem  w  mijającym  półroczu  była  kwestia restrukturyzacji  zadłużenia i  pozyskanie  finansowania  na  dalszy  rozwój.  W  czerwcu  Gino Rossi  uplasowało  emisję  średnioterminowych  obligacji  na  kwotę  20  mln  zł,  z  której wpływy zostały przeznaczone na spłatę części zadłużenia kredytowego. Następnie, Spółka podpisała stosowne aneksy do umów z bankami, przewidujące dalsze kredytowanie Gino Rossi na warunkach rynkowych do dnia 30 czerwca 2014 roku.
-  Dla  inwestorów  i  wszystkich  partnerów  biznesowych spółki  jest  to  istotna  i  pozytywna informacja,  kończąca  definitywnie  okres  pewnej  tymczasowości  w  strukturze finansowania  Gino  Rossi,  spowodowanej  obowiązywaniem  porozumienia  standstill  – mówi Tomasz Malicki.
Zakończył  się  proces  formowania  zespołu  projektantów  marki  Simple.  Stanowisko głównego projektanta marki Simple objęła Pani Weronika Pietras - absolwentka Akademii Sztuk  Pięknych  w  Łodzi  na  kierunku  projektowanie  ubiorów  i  stypendystka  Ministra Kultury  i  Sztuki.  Obecnie,  Pani  Weronika Pietras  jest  znaną  i  cenioną  osobą  w międzynarodowym środowisku projektantów mody. Posiada udokumentowane sukcesy w projektowaniu  kolekcji  odzieży  damskiej  dla  międzynarodowego  koncernu  odzieżowego, gdzie  pełniła  przez  lata  funkcję  głównego  projektanta.  Jej  projekty  otrzymywały  liczne wyróżnienia w konkursach branżowych.
-  Decydując  się  na  zatrudnienie  nowego  projektanta  dla  marki  Simple  mieliśmy  przede wszystkim  na  uwadze,  aby  nowa  osoba  uzupełniła  a  nie  zmieniła  wizerunku  brandu. Simple  pozostanie  marką  spełniającą  wysokie  wymagania  naszych  Klientek.  Należy podkreślić,  że  szukaliśmy  projektanta, który  potrafi  dopasować  artystyczny  i  oryginalny styl projektowania do parametrów ekonomicznych i kosztów produkcji kolekcji. Jesteśmy przekonani, że takie unikalne cechy posiada nowa projektantka Simple  - mówi Tomasz Malicki.
Najbliższe  plany  Grupy  Gino  Rossi  dotyczą  pozyskania  środków  finansowych  z  kolejnej emisji  obligacji  lub  kredytu,  które  zostaną  w  całości  przeznaczone  na  zwiększenie kapitału pracującego Grupy. Pozwoli to zaspokoić rosnący popyt na produkty Grupy Gino Rossi  i  w  konsekwencji  zwiększyć  sprzedaż.  Celem  jest  także  osiągnięcie  jeszcze wyższych poziomów rentowności na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-11-08 do 2013-11-10

Zobacz także

Gino Rossi SA: 100,6 mln zł przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2013 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.