Gino Rossi: 51,9 mln zł przychodów w pierwszym kwartale 2013 roku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-21 | 10:01
Grupa Gino Rossi - firma zarządzająca portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products – wypracowała w pierwszym kwartale 2013 roku 51,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Przychody były o 5% wyższe od wypracowanych w pierwszym kwartale 2012 roku. Grupa zanotowała stratę na poziomie operacyjnym w wysokości 270 tys. zł oraz ujemny wynik netto na poziomie 1,4 mln zł.
- Grupa Gino Rossi ma za sobą ważny kwartał. Pod względem sprzedaży pierwszy kwartał był bardzo dobry. Skonsolidowane przychody Grupy były o 5% wyższe w porównaniu do pierwszego kwartału roku ubiegłego. Warto podkreślić, że wzrost sprzedaży zrealizowaliśmy w trudnym dla branży handlowej otoczeniu. Niemal wszystkie firmy modowe działające na rynku polskim odczuły w mniejszym lub większym stopniu efekt niesprzyjających warunków pogodowych w pierwszych trzech miesiącach tego roku, które miały negatywny wpływ na poziom sprzedaży w całej branży. W dużej mierze zdołaliśmy uniknąć efektów tego niekorzystnego zjawiska, notując jedynie w miesiącu marcu spadek sprzedaży o 4% rok do roku  – powiedział Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.
Analizując zyskowność Grupy Gino Rossi warto pamiętać o wydarzeniach jednorazowych w pierwszym kwartale 2012, które mają znaczenie dla porównania poziomów wyników rok do roku. Zdarzeniami jednorazowymi, jakie wpłynęły na wyniki w pierwszym kwartale ubiegłego roku in plus były: dodatkowy zysk z tytułu różnic kursowych związanych z przewalutowaniem kredytu z CHF na PLN w wysokości prawie 1 mln zł (przewalutowanie miało na celu zmniejszenie ryzyka kursowego na jakie narażona była firma, a które w znaczącym stopniu wpłynęło na wynik w roku 2011) oraz wykazane dodatkowe pozostałe przychody operacyjne związane z rozwiązaniem części odpisów na utratę wartości zapasów (zapasy te zostały sprzedane w kanale outletowym) oraz odzyskane należności.
- Po wyłączeniu ubiegłorocznych, niegotówkowych zdarzeń jednorazowych przy porównaniu kwartałów widoczna jest poprawa zysku netto w pierwszym kwartale 2013 w ujęciu rok do roku. Także marże osiągnięte w pierwszym kwartale tego roku są na poziome zbliżonym do uzyskiwanych w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Chciałbym podkreślić, że Grupa Gino Rossi systematycznie wypracowuje stabilne marże w niesprzyjającym dla handlu otoczeniu i jednoczenie  w warunkach systematycznego obniżania kosztów działalności Grupy – dodaje Tomasz Malicki.
Dodatkowo w okresie pierwszego kwartału Grupa zanotowała:
- spadek kosztów administracyjnych i sprzedaży z 43,2% na 40,2%
- wzrost sprzedaży hurtowej o okresie o 28%w firmie Gino Rossi
- wzrost marży brutto na kanale detalicznym o 8 %w firmie Gino Rossi
- spadek zapasu materiałów do produkcji w Simple o 24,8% oraz całości zapasu o
8,9%.
Efektem działań restrukturyzacyjnych było także zamknięcie w pierwszym kwartale 5 nierentownych sklepów własnych (4 Gino Rossi i 1 Simple).
Grupa Gino Rossi opublikowała prognozę finansową na 2013 rok. Prognoza zakłada osiągnięcie ponad 228 mln zł przychodów i EBITDA na poziomie 14,1 mln zł. Po zamknięciu pierwszego kwartału, mając na uwadze  obecną sytuację na rynku i poziomy sprzedaży, jakie Grupa notuje w drugim kwartale, zarząd Giono Rossi w pełni podtrzymuje prognozowany poziom sprzedaży i wyniku EBITDA na ten rok. Dla Gino Rossi pierwszy kwartał był także ważny pod względem pracy nad restrukturyzacją zadłużenia Grupy. Przeprowadzone w pierwszym kwartale działania w zakresie zmiany struktury finansowania Grupy ze źródeł zewnętrznych spółka planuje zakończyć w drugim kwartale. - Rozpoczynamy obecnie  proces emisji obligacji skierowanych do inwestorów instytucjonalnych. Emisja o wartości do 30 mln zł zostanie przeprowadzona na początku czerwca. Środki, które planujemy pozyskać będą przeznaczone na refinansowanie zadłużenia w bankach. Dodatkowo, zakładając pozytywną decyzję banków, planujemy podpisać w najbliższych tygodniach umowę kredytową oraz umowy dotyczące limitów na gwarancje bankowe i akredytywy, które w połączeniu z wpływami z emisji obligacji pozwolą refinansować Grupę Gino Rossi oraz rozwiązać umowę stand still – powiedział Tomasz Malicki.
Oprócz możliwości refinansowania zadłużenia celem pozyskania środków finansowych jest także zwiększenie kapitału obrotowego i w efekcie wzrost kapitału pracującego. Będzie to miało istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie rynku na produkty oferowane przez Grupę Gino Rossi.
Outlook
W oparciu o dane płynące z sieci sprzedaży Grupy Gino Rossi można się spodziewać, że drugi kwartał będzie dla firmy udany. Z uwagi na niekorzystne warunki otoczenia w
pierwszym kwartale, początek sprzedaży kolekcji wiosna – lato przesunął się na kwiecień. W maju w sklepach Grupy notowane są bardzo zadowalające poziomy sprzedaży.
- Dotychczas realizujemy bez zastrzeżeń budżet, jaki założyliśmy na drugi kwartał. Na tej podstawie możemy ocenić, że nie dostrzegamy obecnie czynników, które mogłyby
przeszkodzić Grupie w realizacji założonych celów sprzedażowych w drugim kwartale  – powiedział Tomasz Malicki.
Na przełom drugiego i trzeciego kwartału planowane  jest zakończenie procesu rozwoju zespołu projektantów marki Simple. Nowy zespół w ocenie zarządu ma bardzo duży
potencjał i ogromne możliwości w dalszym umacnianiu sukcesu marki Simple. 
Zobacz salony Gino Rossi w centrach handlowych
Zobacz kolekcje Gino Rossi

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-06-01 do 2013-06-01

Zobacz także

Gino Rossi: 51,9 mln zł przychodów w pierwszym kwartale 2013 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.