Gemini Park Tarnów: kryzys nas ominął

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-02 | 14:01
Analitycy podsumowali ostatnie miesiące w handlu detalicznym w Polsce: zgodnie z danymi IPSOS rośnie wskaźnik optymizmu konsumentów, a w sprzedaży detalicznej kontynuowane są pozytywne trendy. Wyraźne ożywienie nastrojów konsumenckich obserwowane jest od dłuższego czasu również w Gemini Park Tarnów, centrum handlowym należącym do Gemini Holding.
Jak podał GUS, we wrześniu  roczna dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce wzrosła o 3,9%, po tym jak miesiąc wcześniej zanotowano wzrost o 3,4%. Te pozytywne dane potwierdzają stopniowo postępujące ożywienie gospodarcze, które obserwowane jest m.in. w Gemini Park Tarnów.
W lipcu tego roku, centrum zanotowało wzrost odwiedzalności o 22 proc. i zwiększenie wyników sprzedaży o 10 proc. W sierpniu wyniki wzrosły analogicznie o: 24,7 proc. i 18 proc. w stosunku do tych samych miesięcy roku ubiegłego. Po udanych miesiącach wakacyjnych centrum kontynuuje dobrą passę. Ostatnie badania wyników odwiedzalności z minionych 10 miesięcy pokazują wzrost frekwencji w centrum o blisko 30 proc. rok do roku, w tym czasie obroty wzrosły o 13 proc.
- Obserwując tętniące życiem kawiarnie i restauracje  w Gemini Park Tarnów nie mam wątpliwości co do tego, że spowolnienie gospodarcze się kończy, a ludzie odzyskują radość z zakupów – komentuje Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów - Klienci liczniej nas odwiedzają, i to co najbardziej cieszy to systematyczny wzrost obrotów jakie generują sklepy w galerii - dodaje Z.Nowak
Na początku tego roku GFK Polonia prognozowała, iż potencjał zakupowy polskich konsumentów w 2013 roku wyniesie w sumie 220 miliardów euro, co na tle pozostałych konsumenckich rynków europejskich da nam, całkiem niezłe, 9 miejsce w rankingu zamożności. Mimo tego, ostatnie załamanie gospodarcze w strefie euro spowodowało, iż polscy konsumenci na pewien czas wstrzymali się z zakupami. Jednak, sonda zrealizowana w ostatnich tygodniach wśród najemców Gemini Park Tarnów pokazuje, iż rok 2013 będzie kolejnym rokiem wzrostów co przy poprawie wskaźnika optymizmu konsumenckiego bardzo dobrze prognozuje na 2014 rok. Potwierdzają to obecne wyniki: wzrost odwiedzalności rok do roku 27%  oraz  wzrost obrotów 17% .
Niesłabnącą popularnością cieszy się salon firmy 4F w Gemini Park Tarnów oferujący odzież sportową o czym mówi Justyna Zajączkowska, Brand Manager marki:  - Z naszego punktu widzenia, nie zauważaliśmy w ostatnich miesiącach czy latach spadku koniunktury. Wręcz przeciwnie - dzięki rosnącemu apetytowi na sport i spędzanie wolnego czasu w sposób aktywny, widzieliśmy, że klienci coraz chętniej odwiedzają nasze sklepy, w tym także ten w Centrum Gemini Park Tarnów. Spodziewamy się, że nadchodzący sezon zimowy, który upłynie pod znakiem Igrzysk Olimpijskich, jeszcze ten trend pogłębi – komentuje Justyna Zajączkowska.
Na brak klientów nie narzeka także salon Sferis oferujący sprzęt komputerowy. - Niewątpliwie centrum handlowe Gemini Park Tarnów należy do najatrakcyjniejszych w regionie,
co przekłada się na liczbę odwiedzajacych klientów. W ostatnim czasie odnotowujemy nieznaczny ich wzrost w naszym salonie, sugerujący polepszające się nastroje konsumentów, którzy mają możliwość zapoznania się z nowościami technicznymi i trendami w branży komputerowej - komentuje Edyta Wrzosowska, dyrektor marketingu, Sferis
Także salon odzieżowy firmy Pako Lorente zlokalizowany w Gemini Park Tarnów cieszy się dużą popularnością nie tylko ze strony odwiedzających, ale przede wszystkim kupujących. Jak przyznaje Karolina Zalewska, Brand Activity Specialist w firmie: - Możemy zauważyć poprawę nastrojów wśród konsumentów, a co za tym idzie - pochwalić się wyższymi wynikami sprzedaży. Patrząc na rozwój sytuacji i zbliżającą się świąteczną gorączkę zakupów jestem przekonana iż w najbliższych miesiącach wzrost obrotów będzie również zadowalający.
Wysokie wyniki oraz ugruntowana pozycja Gemini Park Tarnów na rynku lokalnym, sprzyjają dużej popularności obiektu wśród najemców. Tylko w ostatnim czasie oferta centrum powiększyła się o sklep kosmetyczny Hebe, 4F, Quickside, Perfekt Serwis oraz znaną w regionie Cukiernię Kudelski. Na początku grudnia do centrum dołączą także nowe marki takie jak Alior Bank czy Badura. Obecnie Gemini Park Tarnów tworzy blisko 100 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych zlokalizowanych na 42,5 tys. mkw. powierzchni najmu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Gemini Park Tarnów: kryzys nas ominął

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.