Gemini Park Bielsko-Biała: Strategia komercjalizacji wysp handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-06-09 | 14:42
Wyspy handlowe z założenia mają być uzupełnieniem regularnej oferty centrum handlowego, jednak starannie przemyślana strategia ich komercjalizacji może przynieść zarządcy satysfakcjonujący przychód z ich funkcjonowania. Choć to zazwyczaj kilka procent rocznego budżetu, warto zadbać, by był on wykorzystywany w pełni.
Strategia komercjalizacji tzw. najmu krótkoterminowego odbywa się de facto już na etapie projektowania centrum. Inwestor musi dobrze przemyśleć miejsce, w którym będą stały tzw. wyspy, aby móc doprowadzić do nich wszystkie potrzebne media (przyłącze prądu, łącze internetowe, dostęp do wody itp.). W centrach nowszej generacji te instalacje nie są widoczne, bowiem standardem jest podłączanie ich z poziomu podłogi. Tak funkcjonują wyspy w obu centrum handlowym Gemini Park Bielsko-Biała.
– Gdy inwestor wyznaczy już miejsca gdzie staną stoiska najmu krótkoterminowego, powinien zastanowić się, jaką strategię wizualną przyjąć w ich zakresie. Są różne teorie: zarówno ta, która zezwala na całkowitą dowolność w projektowaniu stoisk przez najemców, a również taka, w której to inwestor sam projektuje i buduje wyspy handlowe według jednego, ustalonego wzorca – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. – Jest też taka strategia, by zaprojektować jeden ogólny wzorzec, ale za każdym razem dostosowywać go do potrzeb konkretnego najemcy, związanego głównie ze specyfiką oferowanego produktu. W Gemini Park Bielsko-Biała każdorazowo  konsultujemy z najemcą wygląd oraz możliwe ulokowanie stoiska – dodaje K. Brączek.
W większości centrów handlowych przyjęta jest pewna standaryzacja, która określa, jakie parametry musi spełnić stoisko aby mogło znaleźć się w pasażu galerii.
– Jednak nawet w nowoczesnych obiektach często, aby pozyskać najemców np. z branż usługowych (telekomunikacja, TV cyfrowa, banki itp.) rezygnuje się z własnej wizji stoiska, bowiem w dużych sieciach obowiązują standardy, których muszą być dotrzymywane i regulują one również kwestie wielkości, kształtu, kolorystyki stoiska, a nawet ubioru jego pracownika – dodaje Krzysztof Brączek.
Jeżeli chodzi o asortyment który posiadają tzw. wyspy, zdecydowanie musi być on komplementarny i uzupełniający do tego, co oferują „regularni” najemcy. To raczej drobny handel, usługi, rzemieślnicy, ale także i drobna gastronomia oraz usługi, takie jak banki czy poczta.
Co do lokowania tego typu stoisk na terenie centrum handlowego, obowiązują dwie główne zasady: wyspa nie może przeszkadzać klientom w poruszaniu się po obiekcie i nie może zastawiać drzwi czy witryny lokalu najemcy, a także sprzedający na nim nie może ustawić się zbyt blisko bezpośredniej konkurencji.
Nie zawsze jednak wyspa musi zostać ustawiona w samym pasażu handlowym, aby dobrze funkcjonować i odnosić sprzedażowy sukces.
Należy również wspomnieć, że jeżeli tylko jest taka możliwość, warto wynajmować każde kilka metrów wolnej powierzchni komercyjnej, nawet na krótki okres. Tzw. najem krótkoterminowy (zazwyczaj czynsz liczony jest od całości stoiska, a nie metra kwadratowego), to nawet kilka procent przychodu w budżecie obiektu. Warto więc dbać, by oferta stoisk była interesująca, odróżniająca się od innych miejsc – a nade wszystko komplementarna i odpowiadająca na potrzebny klientów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-10-03 do 2016-01-23

Gemini Park Bielsko-Biała: Strategia komercjalizacji wysp handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.