9 kwietnia ubiegłego roku w Gemini Park Bielsko-Biała zakończyła się trwająca kilkanaście miesięcy rozbudowa. Po zakończeniu inwestycji powierzchnia GLA wzrosła do 40 tys. m kw., a liczba lokali zwiększyła się do ponad 120. Nowa powierzchnia handlowa została wykorzystana na poszerzenie oferty modowej, gastronomicznej i usługowej. Wśród nowych najemców znalazły się takie marki jak Smyk, Stradivarius, Empik, Pierre Cardin, Bershka, Cropp, Sinsay, Hebe, Kazar, RTV Euro AGD, Monnari, Swiss, Cukiernia Sowa, lodziarnia Grycan, restauracja Sushi Samuraj, Elbrus i wiele innych. Dostrzegając potencjał rozbudowanego obiektu, zdecydowana większość dotychczasowych najemców przedłużyła swoje umowy najmu, a część z nich zdecydowała się również na powiększenie swoich lokali. Z tej okazji skorzystały brandy takie jak Mohito, Rossmann, House, Carry, CCC, Martes Sport, i Reserved, który nie tylko powiększył swoją powierzchnię, ale i zmienił lokalizację otwierając salon dwupoziomowy. Dla wygody klientów wyposażono także liczący 1100 miejsc parking w inteligentny system nawigacyjny, ułatwiający kierowcom znalezienie wolnego miejsca. Wraz z zakończeniem inwestycji wprowadzona została również nowa strategia handlowo-marketingowa – bielskie Gemini stało się pierwszym w regionie obiektem handlowym z kompleksową ofertą oraz udogodnieniami dedykowanymi całym rodzinom z dziećmi.
–
W dzisiejszych trudnych warunkach ogromnej konkurencji na rynku, należy znaleźć niszę i profilować swoje usługi. Stąd też nasza decyzja, by powstałą w efekcie rozbudowy przestrzeń przeznaczyć przede wszystkim pod ofertę „rodzinną”. Z naszych wcześniejszych analiz wynikało, że to najliczniej odwiedzająca nasz obiekt grupa. Z perspektywy czasu widzimy, że była to słuszna decyzja, której efektami są zwiększona odwiedzalność i rozpoznawalność naszego obiektu na bielskiej mapie handlowej. Cały czas pracujemy nad tym, by Gemini stało się regionalnym liderem rodzinnych zakupów i rozrywki. Aby wzmocnić ofertę handlową, również w tym roku planujemy bogatą ofertę eventową, dostosowaną do potrzeb wszystkich grup wiekowych. Wierzymy, że przemyślana, oryginalna i kreatywna strategia marketingowa zagwarantuje sukces nam i naszym najemcom – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Centrum Handlowo-Rozrywkowego Gemini Park Bielsko-Biała.
Efektem rozbudowy i pojawieniem się nowych marek było także zwiększone zainteresowanie klientów ofertą bielskiego Gemini, co przełożyło się na rekordową frekwencję. Po otwarciu rozbudowanej części centrum handlowego, odwiedzalność obiektu wzrosła średnio o ponad 70% rok dok roku. To przekłada się również na zwiększone obroty najemców Gemini Park Bielsko-Biała, którzy pozytywnie oceniają realizację rozbudowy centrum.
–
Rok 2014 okazał się okresem bardzo udanym dla salonu 4F w Gemini Park Bielsko Biała – mówi Artur Ciupka, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej firmy OTCF, właściciela marki 4F. –
Znacznie wzrosła ilość klientów odwiedzających nasz lokal, co bezpośrednio zaowocowało wzrostem wyników handlowych. Z pewnością jest to efekt zarówno dobrej decyzji związanej z relokacją naszego sklepu w obrębie centrum handlowego, jak również konsekwentnej pracy firmy OTCF nad wizerunkiem marki 4F. Doceniamy także działania marketingowe i inwestycyjne podejmowane przez zarządcę obiektu i w związku z tym w roku 2015 zamierzamy znacznie zmienić sposób prezentacji obuwia sportowego oraz asortymentu juniorskiego w naszym sklepie – podsumowuje A. Ciupka.
Zadowolona z rozbudowy jest także spółka AmRest, właściciel restauracji KFC.
–
Każde działanie zarządcy centrum, które przyczynia się do zwiększenia liczby klientów centrum, przyjmujemy z dużym zadowoleniem. Rozbudowę obiektu oceniamy zdecydowanie pozytywnie, szczególnie że w bielskim Gemini pojawiło się więcej młodzieży, która jest grupą docelową dla naszej marki – mówi Iwona Sarachman, PR Director CE sieci AmRest.
Wraz z zakończeniem rozbudowy w innowacyjny sposób został zagospodarowany również duży teren zielony, rozciągający się między budynkiem centrum a rzeką Białą. Aby zaproponować ofertę unikatową na skalę regionu, zarządca obiektu zaaranżował ten obszar pod działalność rekreacyjno-rozrywkową. Stworzono tam m.in. plażę, nowoczesny plac zabaw typu „małpi gaj”, jak również boisko do siatkówki plażowej. Na świeżym powietrzu organizowany był również szereg eventów i aktywności dla wszystkich grup wiekowych. W okresie zimowym na terenie zielonym pojawiły się takie atrakcje, jak m.in. sztucznie naśnieżany tor tubingowy.
–
Strefa rekreacyjna zdobyła ogromną popularność wśród naszych klientów, co z pewnością wpłynęło na frekwencyjne rekordy w mijającym roku. Dzięki niej pokazujemy, że Gemini Park to nie tylko centrum rodzinnych zakupów, ale i doskonałe miejsce do wspólnego spędzania czasu wolnego. Kreatywność i oryginalność naszych pomysłów powoduje, że nasza oferta zdecydowanie różni się od tego, co proponuje lokalna konkurencja – komentuje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała. –
Dużym sukcesem okazała się być też przeprowadzona przez nas loteria, która w znaczący sposób wpłynęła na statystyki odwiedzalności i wyniki sprzedażowe naszych najemców, jak również odbiła się szerokim echem w lokalnych mediach. Nagroda główna – czyli mieszkanie – również była przemyślanym elementem naszej strategii „rodzinnej”, jako coś, co jest idealnym prezentem i odpowiedzią na potrzeby wszystkich jej członków – podsumowuje A. Dworak.
W planach zarządcy obiektu na najbliższy czas planowane są m.in. kolejne otwarcia nowych sklepów i największego w regionie klubu fitness, a także wiosenna oferta rekreacyjna, przygotowana na terenach zielonych przy obiekcie.