Wybór nowoczesnych narzędzi marketingowych przyprawia zarządców centrów handlowych o zawrót głowy. Prowadzenie profilu na Facebooku jest już działaniem standardowym, a coraz popularniejsze stają się również aplikacje mobilne. Jednak społeczności internetowe to nie tylko portal Marka Zuckerberga – marketingowym „must have” stają się również pozostałe portale społecznościowe.
Popularne powiedzenie, że „jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”, nie dotyczy już tylko osób prywatnych. Instytucje publiczne, popularne marki i brandy, centra handlowe, prywatne firmy, a także najważniejsze osoby w kraju – konto na Facebooku mają wszyscy. Dla zarządcy centrum handlowego odpowiednio prowadzony fanpage może być doskonałą (bo interaktywną!) platformą wymiany informacji z klientem, dostarczania mu informacji o nowościach, promocjach i ofertach specjalnych, a także doskonałym miejscem do organizacji konkursów lub promocji programów lojalnościowych. Warto jednak pamiętać, że ze względu na systematyczne zmniejszanie zasięgów organicznych postów na Facebooku, bez ich dodatkowo płatnej promocji mogą one docierać tylko do kilku procent osób, „lubiących” profil centrum.
Promocje i oferty specjalne to obszar, w którym najczęściej wykorzystywane są nowoczesne narzędzia marketingowe, a głównym ich celem jest działanie prosprzedażowe.
Oprócz działań prosprzedażowych warto wykorzystać narzędzia i portale społecznościowe, które pomogą budować lub wzmacniać strategię wizerunkową obiektu, lub być dodatkowym kanałem informacji o tym, co aktualnie dzieje się w obiekcie.
W tym celu w centrum Gemini prowadzone są działania na platformie YouTube, komunikacja w portalach społecznościowych wspierana jest na Instagramowych profilach oraz na Pintereście.
–
Według przeprowadzonych przez Bizrate Insight w 2012 roku badań treści dodawane na Pintereście stanowią większy bodziec do decyzji zakupowych, niż na Facebook’u – w stosunku 69 proc. do 40 proc. na korzyść Pinteresta. Zaletą Pinteresta jest także to, że zdecydowaną większość użytkowników stanowią kobiety, które również częściej takie decyzje podejmują impulsywnie i pod wpływem emocji. Umieszczając tam atrakcyjnych zdjęcia i aranżacje produktów, oferowanych przez naszych najemców, wzbudzamy w potencjalnych klientach potrzeby zakupowe, dając impuls do zakupów i wizyty w naszym centrum – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR w Gemini Park Bielsko-Biała.
To, co najważniejsze to przemyślana i optymalnie dopasowana zintegrowana strategia komunikacyjna.
–
Wybierając narzędzia marketingowe i kanały komunikacji przemyślmy, które z nich są najbardziej adekwatne dla celów biznesowych oraz naszej grupy docelowej, a następnie jako zarządca skupmy się na ich kreatywnym wykorzystaniu. Warto prowadzić komunikację z klientem w sposób systematyczny i strategiczny - tak, by nie wprowadzać w nią chaosu, co może znacząco obniżyć jej efektywność oraz jakość; a przecież to właśnie te dwie kwestie powinny być w jej przypadku najistotniejsze – podsumowuje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.
Tagi: