Gemini Park Bielsko-Biała: Nowoczesne narzędzia marketingowe w służbie centrom handlowym

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-06-24 | 17:30
Wybór nowoczesnych narzędzi marketingowych przyprawia zarządców centrów handlowych o zawrót głowy. Prowadzenie profilu na Facebooku jest już działaniem standardowym, a coraz popularniejsze stają się również aplikacje mobilne. Jednak społeczności internetowe to nie tylko portal Marka Zuckerberga – marketingowym „must have” stają się również pozostałe portale społecznościowe.
Popularne powiedzenie, że „jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”, nie dotyczy już tylko osób prywatnych. Instytucje publiczne, popularne marki i brandy, centra handlowe, prywatne firmy, a także najważniejsze osoby w kraju – konto na Facebooku mają wszyscy. Dla zarządcy centrum handlowego odpowiednio prowadzony fanpage może być doskonałą (bo interaktywną!) platformą wymiany informacji z klientem, dostarczania mu informacji o nowościach, promocjach i ofertach specjalnych, a także doskonałym miejscem do organizacji konkursów lub promocji programów lojalnościowych. Warto jednak pamiętać, że ze względu na systematyczne zmniejszanie zasięgów organicznych postów na Facebooku, bez ich dodatkowo płatnej promocji mogą one docierać tylko do kilku procent osób, „lubiących” profil centrum.
Promocje i oferty specjalne to obszar, w którym najczęściej wykorzystywane są nowoczesne narzędzia marketingowe, a głównym ich celem jest działanie prosprzedażowe.
Oprócz działań prosprzedażowych warto wykorzystać narzędzia i portale społecznościowe, które pomogą budować lub wzmacniać strategię wizerunkową obiektu, lub być dodatkowym kanałem informacji o tym, co aktualnie dzieje się w obiekcie.
W tym celu w centrum Gemini prowadzone są działania na platformie YouTube, komunikacja w portalach społecznościowych wspierana jest na Instagramowych profilach oraz na Pintereście.
– Według przeprowadzonych przez Bizrate Insight w 2012 roku badań treści dodawane na Pintereście stanowią większy bodziec do decyzji zakupowych, niż na Facebook’u – w stosunku 69 proc. do 40 proc. na korzyść Pinteresta. Zaletą Pinteresta jest także to, że  zdecydowaną większość użytkowników stanowią kobiety, które również częściej takie decyzje podejmują impulsywnie i pod wpływem emocji. Umieszczając tam atrakcyjnych zdjęcia i aranżacje produktów, oferowanych przez naszych najemców, wzbudzamy w potencjalnych klientach potrzeby zakupowe, dając impuls do zakupów i wizyty w naszym centrum – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR w Gemini Park Bielsko-Biała.
To, co najważniejsze to przemyślana i optymalnie dopasowana zintegrowana strategia komunikacyjna.
– Wybierając narzędzia marketingowe i kanały komunikacji przemyślmy, które z nich są najbardziej adekwatne dla celów biznesowych oraz naszej grupy docelowej, a następnie jako zarządca skupmy się na ich kreatywnym wykorzystaniu. Warto prowadzić komunikację z klientem w sposób systematyczny i strategiczny - tak, by nie wprowadzać w nią chaosu, co może znacząco obniżyć jej efektywność oraz jakość; a przecież to właśnie te dwie kwestie powinny być w jej przypadku najistotniejsze – podsumowuje Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-10-24 do 2015-10-25

Gemini Park Bielsko-Biała: Nowoczesne narzędzia marketingowe w służbie centrom handlowym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.