Popularna amerykańska marka Gap, której sieć sklepów w Polsce zarządzana była przez Ultimate Fashion Sp. z o.o., spółkę zależną Grupy EM&F, wycofała się z działalności na polskim rynku odzieżowym. Ostatnie sklepy tej marki w naszym kraju zostały zamknięte w czerwcu br.
Od 20 czerwca klienci z Polski mogą dokonać zakupów produktów z kolekcji Gap wyłącznie w brytyjskim sklepie online marki lub na Zalando.pl. Zaistniałe zmiany są związane m.in. z wycofaniem się Grupy Empik Media & Fashion z segmentu Moda. W II kwartale br., zgodnie z zapowiedzią, Grupa EM&F kontynuowała proces optymalizacji, w ramach którego sukcesywnie wycofywała marki modowe ze swojego portfolio. Wynikiem tych działań jest m.in. zamknięcie sklepów Gap w Polsce, które prowadzone były w modelu franczyzowym przez spółkę zależną Ultimate Fashion.
Jednocześnie modyfikacji uległa strategia rozwoju Gap Inc., zgodnie z którą firma w ramach poprawy efektywności sprzedaży planuje zamknąć ok. 175 sklepów w Ameryce Północnej w ciągu najbliższych kilku lat. W oficjalnym komunikacie Gap poinformował także o zmianach, które dotkną rynek europejski, gdzie spółka zamierza ograniczyć swoją obecność.
Tagi: