68 tys. mkw. powierzchni całkowitej, ponad 150 markowych sklepów,
dziesięciosalowy multipleks z miejscami siedzącymi dla 2.000 osób,
rozległy food court z widokiem na stare miasto i zamek, fitness&spa,
kręgielnia a do tego fontanna i kawiarnie przed wejściem oraz parking
na 1.000 samochodów. Tak w skrócie przedstawia się koncepcja najnowszego
regionalnego centrum handlowego w Lublinie - Galerii Zamek.
Obiekt zlokalizowany będzie w najlepszym handlowo i komunikacyjnie miejscu Lublina – przy najważniejszym skrzyżowaniu miasta – dróg Al. Unii Lubelskiej i Al. Tysiąclecia oraz w sąsiedztwie głównego dworca PKS, przez który dziennie przewija się tysiące osób. Handlowy charakter tej części miasta ugruntowany jest przez odległe 500 metrów od Galerii Zamek - największe w regionie targowisko działające w mieście od kilkudziesięciu lat.
Komfortowy dostęp do Galerii Zamek - poza bliskością dworca PKS - zapewnią przystanki licznych miejskich linii autobusowych, a dla zmotoryzowanych - wjazd z ulicy Al. Unii Lubelskiej na wygodny podziemny garaż liczący prawie 1.000 miejsc parkingowych.
Nazwa Galerii Zamek wiąże się z jej lokalizacją, gdyż projekt powstaje w ścisłym centrum miasta, u podnóży słynnego XII wiecznego lubelskiego Zamku, który podziwiać będzie można przez przeszkloną elewację obiektu podczas korzystania z oferty punktów gastronomicznych galerii.
Projekt obiektu przygotowano na podstawie koncepcji firmy BOSE International oraz w ścisłej współpracy z Konserwatorem Zabytków i Władzami Miasta Lublina.
Inspiracją wizualną było połączenie osi widokowych w centralnym punkcie miasta, Alei Unii Lubelskiej w kierunku podzamcza oraz osi widokowej Alei Tysiąclecia w kierunku Placu Zamkowego. Z kolei duży plac przed wejściem do Galerii zapewnia odsłonięcie widoku na sam Zamek.
Koncepcja powstała w oparciu o liczne studia i opinie, skorzystano m.in. z uwag i podpowiedzi Prof. Wiktora Zina oraz Rzeczoznawcy Konserwatorów Zabytków - inż. Arch. Janusza Nekandy–Trepki.
Projekt osadzony jest w ramach historii pomiędzy XIX wiecznym Młynem Krauzego a XII-wiecznym Zamkiem Lubelskim otoczony Panoramą Starego Miasta. To swoiste położenie, któremu funkcja handlu towarzyszy od setek lat, nawiązuje do najstarszych tradycji. W tym miejscu bowiem krzyżował się handel i kultura wschodu z zachodem. Do dnia dzisiejszego miejsce to jest środkiem geograficznym miasta, któremu towarzyszy skrzyżowanie dwóch największych arterii komunikacyjnych miasta i regionu: północ – południe, wschód – zachód.
Profesor Zin nazwał to miejsce „swoistym fenomenem, osobliwymi wrotami ku krajom wschodu, a zarazem wizytówką Zjednoczonej Europy”.
Prestiż galerii mają też podnosić materiały, które użyte będą w konstrukcji. Ze względu na sąsiedztwo Zamku, nie może zabraknąć piaskowca zarówno na elewacji, jak również w elementach wykończeniowych wnętrz galerii.
Dobór najemców Galerii Zamek jest pomyślany tak, aby zapewnić klientom wszystkie preferowane przez nich znane marki ze średniej i wyższej półki, aby nie musieli udawać się na "zakupowe wyprawy" do sąsiednich dużych metropolii.
Na trzech poziomach galerii znajdzie się ponad 150 sklepów najlepszych polskich i zagranicznych marek. Kluczowymi najemcami - poza supermarketem, multipleksem i dużym sklepem z artykułami AGD - będą znane sieci odzieżowe, obuwnicze i sportowe. Nie zabraknie także sklepów z akcesoriami, elektroniką, multimediami oraz usługowych.
W obiekcie znajdą też miejsce liczni najemcy i przedsiębiorcy lokalni – zarówno prowadzący własne punkty jak i działający pod szyldami franczyzowymi.
Galeria Zamek zamierza przyciągać klientów również ofertą wypoczynku i relaksu. Powstanie dziesięciosalowy multipleks na ponad 2.000 miejsc. Aktywny odpoczynek będzie można znaleźć w fitness klubie czy na kręgielni, a ci, którzy pragną zadbać o zdrowie i urodę - będą mogli skorzystać z oferty spa oraz centrum medycznego. Zachęcać do odwiedzin obiektu będzie też zagospodarowany przed głównym wejściem mini-park z fontanną, ławeczkami oraz kawiarniami. Regionalny charakter Galerii Zamek przesądza o tym, że jej oferta musi być pełna. Znaczącą pozycją będzie oferta gastronomiczna oraz rozrywkowo-usługowa. W 12 lokalach przeznaczonych na punkty gastronomiczne odwiedzający centrum będą mogli skosztować potraw z kuchni różnych kultur. Propozycje mają być na każdą kieszeń: od wykwintnych restauracji z tradycyjną polską i światową kuchnią, lodziarni, kawiarni, pubów po punkty szybkiej obsługi z przekąskami i napojami.
W Galerii Zamek znajdą się też centrum medyczne, plac zabaw dla dzieci, szatnia oraz myjnia samochodowa. Ważnym elementem centrum będzie także powierzchnia przygotowana na duże wydarzenia kulturalno-artystyczne i rozrywkowe, których z pewnością nie zabraknie w tym obiekcie.
Wszystko to ma na celu wprowadzenie nowej jakości zakupów i rozrywki w regionie oraz stworzenie nowoczesnego kompleksu handlowo-rozrywkowo na miarę światowych standardów.
Aktualnie rozpoczął się etap podpisywania umów z największymi operatorami, a w ciągu kilkunastu tygodni nastąpi komercjalizacja powierzchni średniej wielkości. Za koncepcję komercyjną obiektu oraz jego komercjalizację odpowiada firma Mallson Polska.
Inwestorem obiektu jest polsko-luksemburska firma ISABEAU, która posiada pozwolenie na budowę od marca 2004r. Od września 2007 roku inwestor starał się o zamienne pozwolenie na budowę tocząc spór z administracją lokalną.
Kilka tygodni temu sąd najwyższej instancji – NSA w Warszawie podzielił w całej rozciągłości stanowisko inwestora w sprawie wydania zamiennego pozwolenia na budowę umożliwiającego realizację Galerii Zamek, dlatego rozpoczęcie inwestycji powinno nastąpić w najbliższych miesiącach a otwarcie w roku 2013.
Tagi: