3,5 mln osób - o tyle wzrosła odwiedzalność Galerii Katowickiej od 2014 – pierwszego pełnego roku działalności obiektu. Tylko w 2016 liczba wizytujących wzrosła o 1,1 mln osób, tj. o 8% względem 2015. Równie imponująco wyglądają inne dane dotyczące footfallu w minionym roku.
Tylko w ostatnim kwartale roku 2016 padło kilka rekordów. Galerię Katowicką odwiedziło ponad ćwierć miliona klientów więcej niż w adekwatnym, i tak imponującym, okresie roku 2015. Również w tym czasie po raz pierwszy przekroczono dwa nowe progi odwiedzalności, tj. próg 1,3 mln i 1,5 mln klientów, co stanowi dwukrotność tego, co odnotowywano w pierwszym okresie po otwarciu obiektu. W świątecznym grudniu 2016 Galerię Katowicką odwiedziło o ponad 130 tys. osób więcej, niż w rekordowym grudniu 2015.
Informacji związanych z footfallem dostarcza nam rozbudowany, wielostrukturowy - i jeden z najnowocześniejszych w Europie - system liczący firmy Top Key. Dzięki niemu dysponujemy rzetelnymi danymi potwierdzającymi, że jesienią (październik – grudzień) 2016 roku w Galerii Katowickiej pojawiło się 4 090 331 klientów
– mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
W ostatnim miesiącu roku średnia dzienna odwiedzalność centrum handlowego, uwzględniając zamknięcie obiektu oraz skrócone dni handlowe, to ponad 52 tys. osób, przy czym liczba ta wielokrotnie znacząco przekraczała 60 tys. osób.