Galeria Jurajska: Polskę ogarnie mid season sale? Co to takiego?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-15 | 12:38
Międzysezonowe wyprzedaże to nowe zjawisko, które coraz częściej obserwujemy w polskich centrach handlowych. Moda na nie przywędrowała z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i USA, a odpowiada za nie rosnąca popularność tzw. kolekcji resort i cruise, które wprowadzane są przed latem. Nie bez znaczenia jest także fakt, że częściej podróżujemy i mamy bardziej kapryśną… pogodę.
Resort i cruise - warto wiedzieć, co to?
Jeszcze kilka lat temu w polskich sklepach królowały 2 kolekcje - wiosna/lato oraz jesień/zima, w efekcie czego już w lutym trudno było kupić ciepłą kurtkę, za to w środku lata - w sierpniu, królowały puchówki. To się jednak zmienia.
Coraz częściej popularne marki, na wzór luksusowych brandów takich jak np. Chanel, Marc Jacobs czy Louis Vuitton, wprowadzają do sklepów kolekcje resort i cruise. Są to specjalne linie ubrań, które dosłownie uzupełniają dziurę pomiędzy sezonami. Najczęściej pojawiają się one na przełomie kwietnia i maja oraz w listopadzie, jako zapowiedź zimowej kolekcji. Skąd takie zmiany w sezonach?
- Po pierwsze firmy dzieląc sobie kolekcje rozgrzewają nas stopniowo. Dzięki temu w marcu możemy jeszcze kupić ciepłą kurtkę, a dopiero im cieplej, tym więcej letnich rzeczy znajdziemy na wieszakach. Taki rozbieg do pełni sezonu jest bardziej opłacalny, zapewnia także lepszą sprzedaż kolekcji wiosennej, która jest dopasowana m.in. do pogody - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
- Po drugie, kolekcje crusie i resort tworzone są z myślą o osobach, które lada moment zaczną zaopatrywać się na wakacyjny, ale także majówkowy wyjazd w ciepłe kraje, a co za tym idzie, będą poszukiwać nieco innych ubrań i dodatków, niż te jakie od lutego czy marca znajdują się w sklepach. Druga sprawa, że wiele osób wciąż wyjeżdża na narty, w związku z tym szuka ubrań nieco cieplejszych z początku sezonu wiosennego. Taki zresztą był pierwotny zamysł twórców kolekcji resort i cruise. Pod tym względem takie linie odświeżają i uatrakcyjniają to, co dziś znajdujemy w sklepie - mówi.
Wyprzedaż międzysezonowa
Skutkiem ubocznym zmian w sezonowości jest mid season sale, czyli wyprzedaż, która ma zrobić miejsce dla nowych kolekcji. W tym roku w polskich centrach handlowych zaczyna się ona w połowie kwietnia i potrwa do końca miesiąca. Niektóre galerie, jak np. Galeria Jurajska dodatkowo jeszcze wzmacniają wyprzedaże międzysezonowe specjalnymi akcjami rabatowymi.
- To nie są wyprzedaże posezonowe, które trwają nawet do dwóch miesięcy, tutaj sklepy stawiają na dość krótki, często dwu- maksymalnie trzytygodniowy strzał, po którym na wieszakach pojawiają się nowe rzeczy. Od wyprzedaży letnich czy zimowych odróżnia je także oferta. Obniżane są ceny rzeczy obecnego sezonu, nie z minionego - wyjaśnia Violetta Dziubin.
Na takie praktyki w Polsce decyduje się coraz więcej popularnych marek. Mid season sale można znaleźć m.in. w sklepach Tatuum, Bershka, Top Secret, Greenpoint, House, Cropp i Mohito. Sięgają one nawet do -50% - Podobnie jak Brytyjczycy czy Hiszpanie przywykliśmy już do częstych zmian w ofercie sklepów, staliśmy się bardziej wybredni i wymagający, nieustannie oczekujemy także nowości. Jeśli jakaś kolekcja niezmiennie leży w sklepie 4-5 miesięcy szybko zniechęcamy się do kupowania. Nowy trend jest więc odpowiedzią na oczekiwania, jakie wobec sklepów ma coraz więcej Polaków - mówi Violetta Dziubin.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-08-16 do 2015-08-16

Galeria Jurajska: Polskę ogarnie mid season sale? Co to takiego?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.