Event - dźwignia handlu czy dobra rozrywka?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-08-06 | 16:00
Coraz trudniej przyciągnąć klientów do centrum handlowego tradycyjnymi metodami, m.in.: obniżkami cen, sezonowymi wyprzedażami lub innymi promocjami. Znacznie większą rolę odgrywają eventy organizowane w centrach handlowych.
Stają się one szczególnie ważnym narzędziem na rynku usług marketingowych, którego zadaniem jest przyciągnąć klientów i sprawić, by dane wydarzenie było przez nich pozytywnie zapamiętane. Wymagania klientów z upływem czasu wzrastają, dlatego rośnie liczba kreatywnych działań eventowych.
Różne eventy o każdej porze roku
Latem, szczególnie gdy pogoda sprzyja przebywaniu na świeżym powietrzu, organizatorzy przygotowują akcje przed centrum handlowym. Ładna pogoda, przestrzeń zachęcają klientów do odwiedzenia centrum handlowego.
- Obecnie, przez całe wakacje, w każdy piątek przed Sferą odbywają się plenerowe koncerty w ramach projektu Muzyczna Sfera Miasta. Cykl, składający się z dziesięciu bardzo zróżnicowanych pod względem muzycznym występów, cieszy się coraz większą popularnością w naszym mieście. Z tygodnia na tydzień koncerty gromadzą coraz szerszą widownię. Przed Sferą grali już wykonawcy folkowi (Hajlandery), rockowi (Gandahar) i jazzowi (Boba Jazz Band), a przed nami rytmy reggae (Akurat), spotkanie z piosenką poetycką oraz muzyką elektroniczną (Bipolar Bears) – mówi Anna Dworak, Marketing Manager Sfery.
- Imprezy, które odbywają się u nas cyklicznie to Tydzień Kultury Beskidzkiej, a co roku zimą uczestniczymy w jednym z najlepszych festiwali jazzowych w Polsce - Bielskiej Zadymce Jazzowej. Wiosną prezentujemy najnowsze modele samochodów podczas wystawy motoryzacyjnej Motosfera – dodaje.
Letnie Kino Renoma
- W każdy wakacyjny weekend w Manufakturze odbywa się kilka niezależnych imprez, przy czym dbamy o to, żeby przygotowywana oferta była atrakcyjna dla różnych grup odbiorców. Jedni przychodzą do Manufaktury na recitale i spektakle do Teatru Małego inni na warsztaty modowe Muzeum Fabryki, inni grają w siatkówkę na plaży całymi godzinami, inni przychodzą z dziećmi, żeby zrobić im zdjęcie ze ScoobyDoo – dodaje Agnieszka Nowak, dyrektor marketingu Manufaktury.
W okresie wakacyjnym zainteresowanie eventami jest ogromne. - Sporo osób zostaje w mieście i to dla nich przygotowujemy wiele atrakcji, m. in. kino letnie na dachu Renomy. Od początku sierpnia rusza szkoła salsy Jose Torresa i w każdy poniedziałek będziemy uczyć wszystkich za darmo tego pięknego tańca. Na zakończenie Jose Torres szykuje fantastyczny finał taneczny. Sierpień to także wiele atrakcji dla dzieciaków – m. in. warsztaty zatytułowane „czekoladowe wakacje” – mówi Barbara Wójcik, dyrektor Domu Handlowego Renoma we Wrocławiu.
Często przestrzeń, która jest do wykorzystania decyduje o charakterze eventu. Dlatego organizatorzy działającego od kilku miesięcy Portu Łódź już zastanawiają się nad organizacją większej ilości miejsca na akcje i wydarzenia. - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy coraz bardziej cenią sobie rozrywkę podczas wizyt w centrach handlowych, rozważamy możliwość organizacji większych imprez nie tylko na Patio, ale również na parkingu Partu Łódź – mówi Emilia Lange - Cichocka, menadżer działu marketingu Portu Łódź.
Domoteka Design Days

Dużą popularnością cieszą się imprezy sportowe
Klienci oczekują kreatywnych pomysłów, które są w stanie ich zaskoczyć. Jedna z dziedzin, która cieszy się zainteresowaniem jest sport. - Odbywały się u nas imprezy sportowe. W trakcie tegorocznego Mundialu Port Łódź był jedną z najgorętszych Stref Kibica, gdzie co weekend można było obejrzeć transmisje meczów na telebimie, pokazy football Freestyle i zespołów cheerleaderek oraz show o tematyce afrykańskiej. Na klientów czekały także liczne konkursy z nagrodami. W naszym centrum można było także kibicować Robertowi Kubicy podczas wyścigu na Węgrzech, spróbować swoich sił na symulatorach Formuły 1 i w Pit Lane, gdzie każdy mógł zmierzyć się z zadaniem zmiany koło w bolidzie – dodaje Emilia Lange – Cichocka.
W Warszawie, klienci Blue City także mogą liczyć na sportowe atrakcje. - D o końca roku planujemy jeszcze różne imprezy: sportowe, związane z aktywnym wypoczynkiem (fitness, żeglarstwo), taneczne (z Egurrola Dance Kids). Nie zabraknie imprez z okazji otwarcia najnowocześniejszego i jedynego w Polsce Centrum Kartingowego – informuje nas Krzysztof Sajnóg, Marketing Director, Blue City.
W Bielsku-Białej miłośnicy aktywnego spędzania czasu mieli możliwość wzięcia udziału w zajęciach pod okiem Tomasza Klisza, medalisty Mistrzostw Świata w biegach górskich, czołowego zawodnika Pucharu Świata w „Tower Runningu”. - Okolice Bielska to wymarzone miejsce do uprawiania różnorakich sportów. Mieszkańcy naszego regionu to ludzie lubiący i uprawiający sport, a Sfera wspiera ich w tej aktywności. Promujemy zdrowy tryb życia poprzez organizowanie dedykowanych najemcom sportowym akcji pro- sprzedażowych takich jak „Sport na najwyższym poziomie” – mówi Anna Dworak.
W Poznaniu natomiast centrum handlowe Plaza wspiera jazdę na rowerze. - Obecnie we wszystkie weekendy lipca i sierpnia klienci galerii mogą skorzystać z bezpłatnej wypożyczalni rowerów – zachęca Anna Kosacz, Group Marketing Director.
Mundial w Porcie Łódź

Występy muzyczne zawsze na topie
Nowoczesne eventy to często imprezy z udziałem znanych gwiazd. W tym miesiącu mieszkańcy Bielsko-Białej mogli wziąć udział w największym wydarzeniu folklorystycznym w kraju. W Sferze wystąpiła bułgarska Vratica z Wracy, Bae Sunghan Dance Company z Seulu, Korea, rumuńska Doina Timişului z Timişoary, węgierska Csobolyó Z Győrújbarát i Strovolos Folkloric Dancing Group z Nikozji, Cypr.
- Koncerty cieszą się szczególną sympatią wśród naszych klientów, a my dbamy, by Sfera była miejscem najciekawszych wydarzeń muzycznych w regionie – podsumowuje Anna Dworak.
Poznań także nie zapomina o wydarzeniach muzycznych. - W Poznań Plaza gościli m.in. Reni Jusis, Krzysztof Krawczyk, Zbigniew Wodecki, Tatiana Okupnik, Joanna Liszowska, Kasia Skrzynecka, Marta Wiśniewska, Edyta Herbuś, Joanna Jabłczyńska, Kuba Wesołowski, Grażyna Wolszczak, Arka Noego i inni – wylicza Anna Kosacz.
Letnia Scena Sfery - Koncert Hajlanderów

Liczą się uśmiechy dzieci
Organizując akcje przedstawiciele centrów handlowych nie zapominają o najmłodszych. Atrakcje zapewniają im nie tylko raz w roku z okazji Dnia Dziecka. Starają się by dzieci częściej w centach handlowych mogły bawić się. Taką okazją są np. wakacje.
- Organizujemy eventy skierowane do najmłodszych, m.in. Dzień Dziecka w Porcie Łódź pod hasłem „Akademia Małego Cyrkowca” i letnie przedstawienia dla dzieci w wakacyjne niedziele – przypomina Emilia Lange-Cichocka.
W bielskiej Sferze dzieci aktywnie mogą spędzić wolny czas. Taki był - event z okazji dnia dziecka pt. Sferka designerka zorganizowany w klimacie artystycznym. Podczas warsztatów etno-designu dzieci pod okiem profesjonalnych designerek zaprojektowały i wykonały ekologiczne przedmioty codziennego użytku (torby, klapki, pudła na skarby) z motywami regionalnymi. Poza wspomnianą imprezą z okazji Dnia Dziecka, co roku organizujemy spotkanie z Mikołajem. W ubiegłym roku przygotowaliśmy dla maluchów niespodziankę – przed galerią stała zagroda z żywymi reniferami. Dzieciaki były zachwycone! – wspomina Anna Dworak.
W wielu centrach handlowych miłośnicy bajek mogą spotkać swoich ulubionych bohaterów. Tak jest m.in.: w poznańskiej Plazie, łódzkiej Manufakturze - gdzie pierwszego lipca pojawił się Shrek czy warszawskiej Arkadii w której ta bajkowa postać pojawiła się już w maju. W marcu br. ruszyła wielka akcja pod nazwą „Zaszalej z drużyna Bugsa”. Bohaterowie kreskówek Warner Bros pojawili się m.in.: w Centrum Handlowym Janki, 3 Stawy, Osowa i Krokus.
- Chcemy uświadomić dzieciom, jak wiele jest możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu i pokazać, że właściwie każda z nich jest doskonałą alternatywą dla komputera czy oglądania telewizji – mówi Ewa Flader, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Apsys Polska.
Letnia Scena Sfery:
Niezwykle ważne akcje społeczne i zdrowotne
Nie każda akcja w centrum handlowym musi wiązać się z rozrywką. Organizatorzy stawiają także na pomoc i edukację. Chcą uświadomić klientom, że zdrowie jest najcenniejsze.
- Cyklicznymi akcjami stały się akcje społeczne organizowane we współpracy z mediami lokalnymi, jak np. „Malowana Niedziela” – wielkanocna akcja, kiedy to znani kielczanie malują jajka. Pieniądze zebrane ze sprzedaży pisanek przeznaczamy na pomoc chorym dzieciom. Kolejną akcją społeczną, która wpisała się na stałe w kalendarz imprez jest „Akcja adopcyjna zwierząt”, akcja ta ma na celu pomoc bezdomnym zwierzętom. Pomagamy bezdomnym psom i kotom, które w większości pochodzą z tymczasowych domów koordynowanych przez fundacje/stowarzyszenia znaleźć dom. Zbieramy również pieniądze na karmę dla tych zwierząt. Akcje te wpływają na wizerunek Galerii, klienci często przychodzą do Galerii w konkretnym celu niesienia pomocy – mówi Katarzyna Banaczkowska, specjalista ds. promocji centrów handlowych, Galeria Echo.
- W maju zorganizowaliśmy kilkudniowy event pt. „Dni zdrowia i urody”. Poza konsultacjami dotyczącymi mody i makijażu, profesjonalny trener doradzał jak dzięki ćwiczeniom i diecie dbać o zdrowie i kondycję – dodaje Anna Dworak.
- Poznań Plaza angażuje się również w akcje pro zdrowotne i pro społeczne. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje bezpłatnych konsultacji medycznych dla kobiet w ciąży Szczęśliwa Mama. Szczęśliwe dziecko, targi zajęć pozalekcyjnych Zdolne Dzieciaki, prezentujące bogatą pozaszkolną ofertę edukacyjną rozwijającą zdolności i pasje dzieci czy akcja profilaktyczna Zdrowy Ząbek – wymienia Anna Kosacz.
Letnia Scena Sfery - Koncert Hajlanderów

Każdy chce być modny
Centra handlowe dbają o klientów także pod kątem mody. Organizowane są pokazy mody, spotkania ze stylistami, by każdy klient mógł uzyskać poradę w co się ubrać by wyglądać modnie. Głośnym wydarzeniem w tym roku była wizyta Trinny i Susannah w warszawskiej Galerii Mokotów. Brytyjskie stylistki pokazały Polkom jak dobierać ubrania do kształtu ich sylwetek. W sobotnie popołudnie wystylizowały dwanaście kobiet, które osobiście wybrały spośród setek zgłoszeń nadesłanych na konkurs ogłoszony przez Galerię Mokotów.
Moda to nie tylko ubrania. To także modne wyposażenie wnętrz. Centrum handlowe, które organizuje eventy w tym zakresie jest Domoteka. - Eventy organizowane w Domotece są zawsze tematycznie związane z designem. Misją społeczną Domoteki jest edukacja w tym zakresie i każde z organizowanych tu wydarzeń prezentuje kolejne jego oblicza. I tak gala Domoteka Design Night, która odbyła się 2 lata temu to doskonały przykład eventu, którego celem była promocja designu wnętrzarskiego. Gościem specjalnym imprezy był światowej sławy projektant Karim Rashid, a sam event był jednocześnie wernisażem pierwszej w Polsce wystawy jego prac. Z kolei zorganizowane w maju br. targi Domoteka Design Days promowały różne oblicza designu. Przez cztery kolejne weekendy klienci Domoteki mieli możliwość nabycia w specjalnych cenach niezwykłych dzieł sztuki, designerskich ubrań i dodatków modowych oraz pięknych produktów oferowanych przez salony centrum. Mieli także możliwość spotkania się z ich twórcami – powiedziała Elżbieta Ratajczyk, Marketing Manager Domoteki.
- Tematyka organizowanych wydarzeń oraz ich unikalny charakter sprawiają, że wszystkie one cieszą się dużym zainteresowaniem klientów – dodała.
Słowo „wyprzedaż” działa jak magnes
Nadal popularne i praktykowane są wyprzedaże. Z pewnością każde centrum handlowe wykorzystuje tę formę promocji jako narzędzie, którego zadaniem jest zwiększenie liczby klientów i co za tym idzie obrotów.
- Prowadzimy akcje wyprzedażowe, nocne zakupy i konkursy, które cieszą się nie gasnącą popularnością, ale i tutaj staramy się szukać nowych form. Letnie wyprzedaże otworzyliśmy co świadczy o dużym zainteresowaniu konkursem. W skrócie: skuteczne są te akcje, na które jest oryginalny pomysł – mówi przedstawicielka łódzkiej Manufaktury.
Event głośny z rozmachem czy skromny a często?
Organizatorzy stoją przed trudnym wyborem. Inwestować w event głośny, huczny, czy pieniądze przeznaczyć na częste ale skromniejsze akcje. - Znane powiedzenie w amerykańskiej branży brzmi: "pack shops not parking lots" i jest absolutna prawdą. Nie chodzi o ściągnięcie do centrum tłumów widzów. Chodzi o ściągnięcie klientów. Publiczność darmowych koncertów czy występów gwiazd nie zawsze chce coś kupić, są to często osoby, które do centrum nigdy nie wrócą. Co więcej, masowe imprezy nie pozostają bez wpływu na normalne funkcjonowanie centrum: generują nadmierny ruch, hałas, zajmują miejsca parkingowe i utrudniają normalne zakupy. Zdecydowanie nie jestem zwolennikiem tego typu imprez w centrach handlowych: są lub raczej powinny być w mieście miejsca dedykowane takim imprezom: stadiony, hale widowiskowe, parki – wypowiada się Krzysztof Sajnóg.
- Każda z takich imprez kierowana jest do konkretnej grupy odbiorców i przyciąga zawsze mnóstwo widzów. Nasze doświadczenia pokazują, że sprawdzają się oba warianty, stąd decyzja, by zapraszać znanych i lubianych, ale również szykować eventy bez gwiazd, ale z ogromną liczbą konkursów i innych atrakcji – dodaje Barbara Wójcik.
Liczą się wspomnienia
Zorganizowanie eventu to praca sztabu osób, które muszą zadbać o każdy, najdrobniejszy szczegół. Niekiedy efekty eventów przerastają oczekiwania organizatorów. Tak zdarzyła się w przypadku łódzkiej Manufaktury.
- Zeszłoroczne urodziny Manufaktury połączone ze Świętem Łodzi. Wiedzieliśmy, że program jest atrakcyjny. Występem francuskiego teatru Plasticiens Volants i pokazem Odysei Kosmicznej 2001 z towarzyszeniem filharmoników udało się też zainteresować media, ale do dziś pamiętam to morze głów na rynku. Przez urodzinowy weekend Manufakturę odwiedziło ponad 300 tysięcy osób. W tym roku z kolei niezwykłym zainteresowaniem cieszył się Dinner In the Sky, który w Manufakturze miał polską premierę – przypomina Agnieszka Nowak.
- Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się letnie kino Renomy. Nawet deszczowa pogoda w weekendy, która sprawiła, że przenieśliśmy tymczasowo ekran do wnętrza, nie zniechęciła widzów, którzy przychodzą oglądać popularne filmy, a przy okazji leżeć na leżakach. W zeszłym roku w dużym gronie świętowaliśmy 20-lecie wolnych wyborów w Polsce – kilkaset osób wznosiło razem toast na dachu Renomy, można było wpisać się do pamiątkowej księgi, obejrzeć występ orkiestry policyjnej. A gdy zorganizowaliśmy spotkanie z kabaretami i gościem specjalnym, czyli kabaretem Ani Mru Mru, to wielbicieli było tak wielu, że zajęli niemal całe piętro – podsumowuje Barbara Wójcik.
Jedną z funkcji eventów organizowanych w centrach handlowych jest przyciągnięcie do nich jak największej liczby osób. Przedstawiciele obiektów handlowych coraz częściej wpisują organizowanie eventów w harmonogram działań centrów. Charakter eventu zależy natomiast od wyobraźni i środków finansowych, jakie są przeznaczone na ten cel. Ale najważniejszy jest fakt, że centrum handlowe powinno być nie tylko atrakcyjne pod względem handlowym. Powinno się w nim znaleźć miejsce na wydarzenia artystyczne, kulturalne i rozrywkowe.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2010-07-21 do 2010-07-21

Zobacz także

Event - dźwignia handlu czy dobra rozrywka?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.