Eurotel osiąga 2,62 mln zł zysku w I kwartale 2015 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-19 | 16:03
Grupa Eurotel, obsługująca sieć ponad 250 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2015 roku. Przychody skonsolidowane Grupy Eurotel za ten okres wyniosły 68,99 mln zł, wobec 30,32 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,62 mln zł, wobec 0,28 mln zł rok wcześniej.
Spółka Eurotel SA osiągnęła znaczną poprawę wyników w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Największy wpływ na tę zmianę miał rozwój projektu iDream i zwiększenie sprzedaży produktów Apple w wielu kanałach sprzedaży (salony, biznes, internet). Również wyniki w ramach działalności dla operatora T- Mobile uległy poprawie w raportowanym okresie. Z kolei Viamind Sp. z o.o. wykazał znaczny wzrost wyniku, co związane było z otrzymaniem premii za realizację planów sprzedażowych nałożonych przez operatora Play, które bezpośrednio wpływają na wyniki tej spółki.
Przychody jednostkowe Eurotel SA w I kwartale br. wyniosły 51,73 mln zł (rok wcześniej było to 15,72 mln zł). Zysk netto spółki wyniósł natomiast I kwartale br. 3,83 mln zł, podczas gdy w I kwartale 2014 roku było to 2,84 mln zł.
Przychody skonsolidowane Grupy Eurotel za ten okres wyniosły 68,99 mln zł, wobec 30,32 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,62 mln zł, wobec 0,28 mln zł rok wcześniej.
- Na poprawę wyniku skonsolidowanego największy wpływ miały bardzo dobre wyniki spółki zależnej Viamind, która osiągnęła takie rezultaty dzięki realizacji planów sprzedaży. Wynik nie był dodatkowo obciążany przez rezultaty konsolidowanej w ubiegłym roku spółki zależnej MediaSystem, której udziały zostały zbyte pod koniec 2014 roku - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes zarządu Eurotel SA. - W ramach Eurotel SA największe znaczenie dla poprawy wyniku miało dalsze rozwijanie współpracy z Apple, zwłaszcza widoczne w kategorii obrotów realizowanych w oparciu o te produkty. Lepsza znajomość rynku, zdobywanie nowych klientów oraz rozwój różnych kanałów sprzedaży złożyły się na tak dobry rezultat - dodaje.
Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 9 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 320 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i Play (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 50 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był  jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 40 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n”, dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. Od 2013 spółka jest partnerem firmy Apple i buduje sieć sprzedaży salonów tej marki na terenie Polski, pod własnym brandem – iDream.
W skład Grupy Eurotel wchodzi także Viamind - spółka odpowiedzialna za obsługę sieci sprzedaży w ramach operatora Play. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką iDream.pl.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-09-19 do 2015-09-20

Eurotel osiąga 2,62 mln zł zysku w I kwartale 2015 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.