Esotiq & Henderson z 24,6 mln zł przychodów w I kwartale 2015 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-19 | 10:02
Rozwój sieci sprzedaży, poprawa wyników oraz wprowadzenie na rynek nowej marki to efekty prac zarządu w pierwszych miesiącach 2015 r. Zarząd oczekuje, że coraz szersza oferta przyspieszy wzrost w kolejnych kwartałach.
Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson w I kwartale tego roku wyniosły 24,6 mln zł wobec 23,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku (+5,6%). Wynik netto grupy w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniósł 191 tys. zł wobec 153 tys. zł rok wcześniej (+24,8%). W pierwszym kwartale 2015 roku powierzchnia sieci salonów Esotiq z bielizną i kosmetykami wzrosła o 8 proc. r/r. Sprzedaż w sieci Esotiq przeliczeniu na metr wzrosła o 9,6%% r/r.
Nie tylko bielizna
Głównym celem grupy Esotiq & Henderson w tym roku jest wzrost sieci sprzedaży o 20%. W I kwartale spółka pracowała nad otwarciem kolejnych punktów Esotiq w Polsce i za granicą. Trwały też przygotowania do debiutu sieciowej marki odzieżowej Femestage Eva Minge, która powstała we współpracy z projektantką Ewą Minge.
W pierwszym kwartale 2015 r. do otwartych już salonów własnych Esotiq w Stuttgarcie dołączył trzeci – w Kaiserslautern. Ruszyła także sprzedaż internetowa w salonie Esotiq Germany. Do końca 2015 r. spółka zamierza zwiększyć łączną powierzchnię sprzedaży o około 3,5 tys. m kw. poprzez otwarcie do 61 salonów, co da łączną liczbę 275 salonów na terenie kraju. W Niemczech Esotiq w tym roku planuje zwiększenie sieci maksymalnie do 10 salonów. Nowe placówki, w Polsce i za granicą, będą otwierane głównie na zasadach franczyzy.
– Operacyjnie i marketingowo w pierwszych trzech miesiącach tego roku koncentrowaliśmy się na rozwoju sieci Femestage Eva Minge i placówek w Niemczech. Kolekcje Femestage na ten i kolejne sezony były już gotowe, co wymagało inwestycji – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Pierwsze salony Femestage Eva Minge powstały w kwietniu. Obecnie jest ich 6, z końcem maja ma być 8. Cel na ten rok to 25 salonów Femestage Eva Minge.
– Oczekujemy, że nowa marka odzieżowa przyczyni się do przyspieszenia dynamiki sprzedaży w kolejnych kwartałach tego roku. W wynikach za I kwartał efektu Femestage jeszcze nie widać, ale koszty związane przygotowaniem sieciowej marki odzieżowej już ponosiliśmy. Stale rozwijamy też sieć salonów Esotiq, z bielizną i kosmetykami. Mamy rozpoznawalne marki, co daje nam mocne argumenty w negocjacjach z galeriami handlowymi. Kolejne punkty będą otwierane tam, gdzie otrzymamy dobre warunki. Tempo rozwoju sieci jest także uzależnione od efektów rozmów z franczyzobiorcami – dodaje Adam Skrzypek.
Licencja na modę
Esotiq i Henderson w I kwartale reorganizował także model biznesowy Eva Minge Design sp. z o.o., powiązanej wspólnym zarządem (E&H posiada w niej 50% udziałów). Dom modowy Eva Minge Design ma zajmować się sprzedażą najbardziej prestiżowych kolekcji Eva Minge na świecie i sprzedażą licencji.
– Zależy nam na rozwoju biznesu modowego. Stąd plany rozszerzenia dostępności ekskluzywnych kolekcji w prestiżowych butikach na świecie. Wkrótce najnowsze kolekcje Ewy Minge pojawią się na najważniejszych pokazach mody na świecie, m.in. na lipcowym houte couture w Paryżu. W najwyższym segmencie będziemy bazować na sprzedaży licencji – mówi Adam Skrzypek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-09-15 do 2015-09-28

Esotiq & Henderson z 24,6 mln zł przychodów w I kwartale 2015 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.