Kolejny rok z rzędu Mastercard wspiera World Food Programme (WFP), czyli Światowy Program Żywnościowy ONZ, biorąc udział w szkolnym programie dożywiania dzieci w Rwandzie. Do włączenia się w akcję firma zachęca też użytkowników swoich kart. W Polsce partnerem tegorocznego projektu jest Empik. Każda transakcja kartą płatniczą Mastercard lub Maestro w sklepach tej sieci, a także na stronie empik.com, pozwoli ufundować jeden posiłek dla potrzebujących dzieci. Akcja potrwa do 6 września br. i jest realizowana w ramach kampanii Priceless Causes (Bezcenne Pomaganie).
WFP to największa na świecie organizacja humanitarna działająca przy ONZ, walczącą z głodem. W tym roku kampania Priceless Causes będzie prowadzona w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając program dożywiania szkolnego w Rwandzie. W praktyce oznacza to sfinansowanie ponad 3,75 mln posiłków dla uczniów. Dożywianie szkolne nie tylko umożliwia walkę z głodem, ale też promuje długofalową edukację. Bardzo często obiad w szkole jest jedyną możliwością otrzymania przez dziecko regularnego i pełnowartościowego posiłku. Jak wynika z raportu poświęconego kwestiom żywieniowym, 43% dzieci w Rwandzie w wieku do lat 5 cierpi na chroniczne niedożywienie. Tymczasem dobre odżywianie umożliwia prawidłowy rozwój, a także daje energię i siłę, które są potrzebne do efektywnej nauki. Dodatkową korzyścią jest użycie miejscowych zbiorów do przygotowania posiłków, co pozwala na wsparcie lokalnych farmerów, przyczyniając się do rozwoju lokalnej społeczności.
Celem kampanii Priceless Causes jest nadanie codziennej czynności, jaką jest robienie zakupów, dodatkowego wymiaru charytatywnego, który pozwoli zaangażować darczyńców i wykorzystać ich naturalny potencjał i potrzebę czynienia dobra. Do tej pory, w ramach trwającej od 2015 r. kampanii w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Mastercard wspólnie z posiadaczami swoich kart, ufundował w sumie 7,5 mln posiłków. Dodając do tego inne działania, w ramach współpracy z WFP ufundowano już łącznie ponad 17 mln posiłków.