Easy, smart i personal – tego oczekuje dzisiejszy konsument!

2017-09-28 | 15:55
<p>Jean Philippe Magre - prezes E.Leclerc</p>

Współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający. Wśród nich znajdują się nastolatkowie oraz millenialsi, którzy już wkrótce będą tworzyć jedną z najliczniejszych grup na rynku pracy. To zjawisko stawia wyzwania przed sieciami handlowymi. Nowe potrzeby konsumentów były jednym z najważniejszych tematów poruszanych podczas trzeciej edycji Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc. Wydarzenie odbyło się w dniach 20-21 września i zgromadziło 160 producentów z całej Polski.

Millenialsi u bram sklepów

Podczas obu dni targowych odbyły się panele eksperckie, podczas których swoje wystąpienia zaprezentowała agencja badawcza Nielsen. Przedstawiała ona między innymi wyniki badań optymizmu konsumenckiego wśród głównych grup klientów, a także prognozy zmian w tym sektorze, biorące pod uwagę panujące mody i zmianę pokoleniową.

Jednym ze zjawisk przywołanych przez ekspertów był wzrost optymizmu konsumenckiego wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. W coraz większym stopniu to oni kształtują rynek zakupowy oraz promują nowe postawy jako klienci.

Jak wynika z analiz agencji badawczej Nielsen, piramida potrzeb współczesnego konsumenta składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa słowo easy, co oznacza w tym kontekście zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich, co eksperci zawarli pod pojęciem smart. W końcu personal oznacza poszukiwanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb konsumenta. Odpowiedzią na te ostatnie wymagania mogą być produkty dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz bogata oferta żywności bio. Aż 31% polskich konsumentów deklaruje, że w porównaniu do tego samego okresu sprzed 5 lat wydaje więcej na dbanie o zdrowie. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową. 

Od producenta do konsumenta

Współczesny konsument, który robi zakupy, kierując się zasadami określonymi przez agencję badawczą Nielsen jako easy, smart i personal, jest klientem wymagającym. Aby zaspokoić jego potrzeby, marki muszą zaoferować mu szeroki wybór towarów, wziąć  pod uwagę jego preferencje, styl życia lub aktualne trendy w żywieniu. Z tego powodu, liczba dostawców z którymi współpracuje E.Leclerc rośnie z roku na rok. Obecnie 47 sklepów E.Leclerc współpracuje już z ponad 600 producentami z całego kraju i wciąż poszukuje kolejnych. Marka daje swoim partnerom szanse na rozwój według różnych modeli biznesowych. Towar może być dostarczany do jednego z lokalnych sklepów lub do magazynu centralnego w zależności od możliwości produkcyjnych firmy. Możliwa jest stała lub cykliczna współpraca. Wielu lokalnych przedsiębiorców widzi w E.Leclerc ciekawe wyzwanie i szansę na rozwój, o czym świadczy ilość artykułów regionalnych obecnych w asortymencie na stałe.

Platforma wymiany i nowych relacji biznesowych

Podobnie jak w ubiegłym roku Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc zostały podzielone na dwa segmenty tematyczne. Pierwszego dnia halę EXPO XXI w Warszawie wypełniły napoje oraz produkty spożywcze, natomiast dzień później odbyła się prezentacja produktów świeżych i wyposażenia sklepu.

- Od trzech lat organizujemy to wydarzenie i tegoroczna edycja jest najbardziej okazała. Ewolucja targów bardzo nas cieszy i wpisuje się w plany E.Leclerc dotyczące rozwijania współpracy z lokalnymi dostawcami. Jest to świetna okazja do umocnienia relacji z firmami, które już dostarczają produkty do naszych sklepów i zapoznania się z ich nowymi propozycjami. Chcemy dać również sygnał potencjalnym partnerom, że jesteśmy otwarci na podjęcie z nimi współpracy. Poszukujemy producentów, którzy wzbogacą naszą ofertę. Robimy to z myślą o naszych klientach, dla których różnorodność proponowanych produktów staje się dziś szczególnie ważna

-  podkreśla Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska

Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc dedykowane są prezesom, dyrektorom, a także kupcom ze wszystkich 47 sklepów marki E.Leclerc na terenie Polski. Jest to dla nich okazja do spotkań z dostawcami, ale także przestrzeń wymiany wiedzy na temat najnowszych trendów konsumenckich i tendencji panujących w branży handlowej.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: E.Leclerc

Easy, smart i personal – tego oczekuje dzisiejszy konsument!

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.