E.Leclerc odnotowało 4,61% wzrost w 2012 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-04-26 | 11:56
E.Leclerc Polska przedstawił wyniki finansowe za ostatni rok. W 2012 roku ruch E.Leclerc dokonał szeregu zmian wizerunkowych notując przy tym wzrost zarówno całkowitych obrotów, jak i liczby klientów robiących zakupy w jego sklepach.
Dynamiczny rozwój i wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów znalazły odzwierciedlenie w liczbach. Ruch bardzo dobrze radzi sobie w czasie kryzysu, który dotknął także branżę handlową. Warto podkreślić, że powierzchnia handlowa sklepów ruchu E.Leclerc została utrzymana na tym samym poziomie co w poprzednim roku i wynosi 125 667 mkw. W porównaniu z 2011 rokiem liczba klientów wzrosła z 52, 434 mln osób do 53, 712 mln w 2012 roku. Daje to wzrost liczby robiących zakupy w 40 sklepach ruchu o 2,44%. Całkowite obroty E.Leclerc w porównaniu z 2, 649 mld zł w 2011 roku wyniosły 2, 771 mld zł w roku bieżącym, co daje wzrost o 4,61%.
Rok 2012 dla E.Leclerc Polska był rokiem wprowadzania nowych rozwiązań i zmian związanych z wizerunkiem marki na Polskim rynku. W ramach nowej kampanii wizerunkowej zmianie uległ slogan reklamowy ruchu, wprowadzono nową stronę internetową i logo oraz uruchomiono profil w serwisie społecznościowym. Zastosowanie nowych technologii to krok w stronę szybszej i bardziej efektywnej komunikacji. Dzięki temu E.Leclerc może być bliższy swoim klientom, a przy tym trafniej realizować swoje idee.
Realizując ideę świadomego wspierania rozwoju lokalnych rynków E.Leclerc Polska kontynuuje  zapoczątkowany w 2011 roku projekt „Producenci Lokalni”. Program pomaga lokalnym przedsiębiorcom nawiązywać współpracę z siecią oraz umieszczać swoje wyroby w ofercie supermarketu. Dzięki temu wielu z nich dostało szansę na zdobycie nowych odbiorców, mogło poszerzyć produkcję i zwiększyć zatrudnienie. Ubiegły rok pokazał rosnące zainteresowanie wyrobami lokalnych producentów wśród polskich konsumentów, którzy z przyjemnością sięgają po zdrowe, wysokiej jakości produkty, pochodzące ze znanych lokalnych źródeł.
Wspierając swoich partnerów w biznesie E.Leclerc nie zapomina o zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu. W ubiegłym roku E.Leclerc już po raz trzeci wziął udział w ogólnopolskiej akcji „Reszta w Twoich Rękach”, zainicjowanej przez UNICEF oraz Mennicę Polską. Podczas trzeciej edycji akcji od 30 maja do 30 września w ponad 2 tys. punktów handlowych sprzedawane były „Dobre Dukaty” wydawane dobrowolnie zamiast reszty. Dochód z ich sprzedaży zostanie w całości przekazany na projekty poszerzające dostęp do edukacji dla dzieci w Gruzji, realizowane przez UNICEF. Sklepy E.Leclerc wydały prawie 60 tys. charytatywnych „Dobrych Dukatów”, zdobywając dla akcji prawie 300 tys. zł i tytuł „Największego partnera handlowego” tegorocznej akcji.
Zobacz sklepy E.Leclerc w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

E.Leclerc odnotowało 4,61% wzrost w 2012 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.