Dział leasingu Apsys Polska zamyka III kwartał 2017 roku umowami na 19 tys. m2 GLA

2017-10-06 | 14:45

W III kwartale 2017 roku spółka Apsys zawarła 96 umów najmu na łączną powierzchnię 19 tys. m2 GLA. Umowy dotyczą najmu powierzchni w 23 centrach handlowych portfolio zarządzanego przez Apsys Polska. Są to zarówno umowy wprowadzające nowe marki do centrum, jak również przedłużenia umów wygasających w najbliższym czasie. Obecnie Apsys posiada w zarządzaniu 2000 umów najmu.

Wypracowane przez lata obecności na międzynarodowym rynku unikatowe know-how Apsys w zakresie komercjalizacji obiektów handlowych pozwala organizacji tworzyć centra handlowe popularne wśród klientów i przynoszące zyski właścicielom. Obecnie Apsys zarządza w Polsce 2000 umowami najmu dla 23 centrów handlowych zlokalizowanych w 16 miastach Polski.

W okresie lipiec – wrzesień 2017 roku, pomimo wakacyjnego spowolnienia na rynku, spółka zawarła 96 umów z najemcami centrów handlowych wynajmując im w sumie niemal 19 tys. m2 powierzchni GLA. Były to zarówno nowe umowy, jak i umowy przedłużające dotychczasową współpracę. Wśród nowych najemców znalazły się takie marki jak: Pinko, Samsonite, Converse (Posnania), Whiskey in The Jar, Starbucks, Decathlon, Anna Kruk i pierwszy poza Warszawą Le Creuset. Dla Galerii Katowickiej Apsys pozyskał marki Empik i Pasibus, dla Galerii Gniezno Vistulę i Diverse, 3 Stawy w Katowicach zyskały JYSK, a w Focus Rybnik - Vistulę. W Warszawie spółka podpisała umowy najmu m.in. z markami: New Yorker, Carpisa i Toy’s box.

Apsys pozostaje w bieżącym kontakcie ze wszystkimi funkcjonującymi na polskim rynku najemcami.

– Wiele firm planujących ekspansję, zwraca się do nas o pomoc w zaplanowaniu rozwoju sieci swoich sklepów. Są to przede wszystkim marki europejskie i amerykańskie, reprezentujące branżę modową, wyposażenia domu, gastronomiczną, zarówno sieciowe jak i niszowe

– mówi Marzena Hengenius, associate director Apsys Polska.

Podpisanie umowy najmu to efekt końcowy długiego procesu. Kilkunastoosobowy zespół specjalistów ds. komercjalizacji Apsys Polska dokładnie sprawdza rynek, analizuje możliwości socjodemograficzne i potencjał zakupowy miejsca. W oparciu o wnioski kształtuje tenant – mix, bada zainteresowanie najemców obiektem, zgłasza właścicielom uwagi odnośnie kształtu i wielkości powierzchni oraz rozmieszczenia poszczególnych sklepów. Takie podejście pozwala spółce skutecznie komercjalizować i rekomercjalizować powierzchnie handlowe zarówno w najbardziej nowoczesnych obiektach, jak również centrach dojrzałych, istniejących na rynku od kilkunastu lat.

Przy komercjalizacji nowo powstających obiektów specjaliści Apsys ściśle współpracują z działem developmentu, architektami oraz uczestniczą w procesie planowania. - Jeżeli inwestor wyraża zgodę, od początku konsultujemy projekt z kluczowymi najemcami. To pozwala nam sprawnie komercjalizować nowo powstające centra handlowe – zauważa Marzena Hengenius z Apsys Polska. Przykładem może być sukces komercjalizacji Posnanii w Poznaniu, w której w dniu otwarcia działało 99% ze 100 tys. m2 powierzchni najmu. Atutem nowych obiektów w negocjacjach z najemcami jest wysokiej jakości powierzchnia o konkretnych wymiarach i udogodnieniach, a także zróżnicowana, nie tylko handlowa, oferta dla klientów.

Podczas rekomercjalizacji centrów starszej generacji stawką jest dalsze, prawidłowe funkcjonowanie obiektu na rynku.

- Proces rekomercjalizacji centrum to temat, z którym obcujemy na co dzień. Współpracujemy z centrami, które powstały jeszcze w latach 90-tych ubiegłego wieku. Dojrzały rynek wymaga podnoszenia wartości projektów, zwłaszcza tych, które mają już ponad 10 lat. Przy wygasających umowach zawsze staramy się wybrać najemcę o jak największej wartości dla danego centrum, nawet jeśli wymaga to wykonania dodatkowych prac w budynku

– mówi Sylwia Surman, associate director w Apsys Polska.

- Doskonale skomercjalizowane centrum to wynik całego procesu, który przeprowadzamy. Rozpoczynając od opracowania strategii leasingowej dla danego projektu, uwzględniającej jego przeznaczenie, dochodowość i często zakładającej rekonfigurację stanu obecnego, poprzez szerokie konsultacje rynkowe i negocjacje biznesowe z klientami. To złożony i pracochłonny proces, który dzięki naszemu doświadczeniu i potencjałowi wiemy jak prowadzić z sukcesem

– konkluduje Agnieszka Schabowicz, associate director w Apsys Polska.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Apsys

Dział leasingu Apsys Polska zamyka III kwartał 2017 roku umowami na 19 tys. m2 GLA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.