Grupa Bergendahls to właściciel marki Duka. Grupa Grass to wyspecjalizowany w działalności handlowej inwestor z kapitałem polsko-zagranicznym, zrzeszający marki z kategorii wyposażenia wnętrz. Dla zapewnienia pomyślności transakcji powołano spółkę Dom Deco, która docelowo stanie się właścicielem polskiej sieci sklepów i znaku towarowego Duka. W precyzyjnie dobranym portfolio inwestora znajdują się cenione marki. Ich dobór nastąpił w oparciu o doskonałe wyczucie trendów wzorniczych i konsumenckich. Finalna umowa zakupu zostanie podpisana po otrzymaniu stosownego zezwolenia od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spodziewana data uzyskania pozwolenia to koniec września br.
Decyzje inwestycyjne zapadły w oparciu o potencjał sieci sklepów marki Duka oraz ich dobrze przyjęty w Polsce format, które docenił inwestor branżowy. Grupa Bergendahls na tej podstawie nie podjęła negocjacji z innymi podmiotami gospodarczymi. Strategia rozwoju sieci Duka będzie kontynuowana w poszanowaniu kluczowych wartości korporacyjnych takich, jak innowacyjność, społeczna odpowiedzialność, perspektywiczne myślenie i troska o dostarczanie wyjątkowego wzornictwa tak, aby zagwarantować wysoki standard usług. Nowo wprowadzony koncept sklepów Kitchen Life również będzie kontynuowany według wcześniejszych założeń.
Oferta produktowa Duka nadal będzie kreowana we współpracy ze szwedzką Grupą Bergendahls poprzez zakup głównych linii produktowych z rynku szwedzkiego. Na tym ostatnim – w odróżnieniu od rynku polskiego – koncepcja dystrybucji i odsprzedaży produktów pod marką Duka jest realizowana poprzez niezależne sieci handlowe. W sklepach polskich nie zabraknie popularnych, charakterystycznych dla Duka bestsellerów, a nowe kolekcje będą rozwijanie zgodnie ze skandynawskim wzornictwem, gwarantując klientom dobry, ponadczasowy i funkcjonalny design również w oparciu o wieloletnie doświadczenie grupy Grass w branży wyposażenia wnętrz.
Zmiana grupy właścicielskiej z Bergendahls na Dom Deco zaowocuje między innymi rozwojem departamentu produktu, odpowiedzialnego za tworzenie głównie kolekcji skandynawskich produktów oraz powstaniem centrum logistycznego w Polsce, gwarantującego podniesienie efektywności procesów związanych z zaopatrzeniem sieci Duka i utrzymaniem ciągłości jej oferty.
Precyzyjne plany rozwoju sieci sklepów Duka zakładają sukcesywne powiększanie liczby sklepów w Polsce oraz ekspansję zagraniczną na rynki w Niemczech, Austrii, Rosji, Wielkiej Brytanii oraz w krajach bałtyckich do 2018 roku. Zgodnie z dotychczasowym harmonogramem w najbliższym czasie odbędzie się relokacja sklepu w Galerii Mokotów oraz otwarcie dwóch sklepów: w Galerii Katowickiej i gdyńskim Centrum Riviera.
Tagi: