W tym roku aż 84% Polaków wybierze się do sklepów po gwiazdkowe prezenty. 44% z nas wybierze kosmetyki. W dalszej kolejności zdecydujemy się na: książki (40%), perfumy (37%), odzież (22%) i słodycze (21%). Jednak, choć święta to tradycyjny czas przyjemności, co czwarty Polak deklaruje, że świąteczne zakupy kosztują go sporo stresu.
-
Zaskoczeniem dla nas jest fakt, że zakupy przedświąteczne kojarzą się Polakom ze stresem. W naszych perfumeriach staramy się robić wszystko, by umilić klientom czas świąt. Argumentom racjonalnym (m.in. oferta w zróżnicowanych cenach, bezpłatne pakowanie na prezent) towarzyszą argumenty emocjonalne. W tym roku chcemy zaczarować Polaków światem luksusowych marek i witryn, które znamy z paryskich czy londyńskich luksusowych domów towarowych. Mamy nadzieję, że z czasem również w Polsce przyjmie się zwyczaj oglądania świątecznych wystaw sklepowych – mówi Elżbieta Plichta, dyrektor ds. komunikacji Douglas Polska.
Emocje i budowanie atmosfery to jedno, ale z badania wynika, że ponad 60% Polaków nie wie, co kupić na prezent, a 72% obawia się, że upominek będzie nietrafiony. W okresie przedświątecznym Polaków denerwują też: kolejki do kas (68%), tłum w centrach handlowych (69%) oraz brak fachowej pomocy sprzedawcy (40%). -
Nawet, kiedy myślimy o kimś bliskim, wielokrotnie nie mamy pojęcia, co może mu sprawić radość. Może to wynikać z życia w pędzie i powierzchownych rozmów. W efekcie mamy problem z odczytaniem potrzeb i marzeń najbliższych – mówi Dorota Minta, psycholog.
Jaki jest przepis Polaków na bezstresowe święta? Dla 60% osób podstawowym lekarstwem jest kompetentny doradca w sklepie. Poziom świątecznego stresu złagodzi też pakowanie zakupów na prezent (47%), spokojna muzyka (43%) oraz gotowe propozycje upominkowe (40%). -
W morzu możliwości zakupowych pojawia się bardzo ludzka potrzeba szczerej rozmowy z kompetentnym doradcą – takim, który na podstawie kilku minut rozmowy potrafi ocenić, czy radość sprawi coś z kategorii najnowszych trendów czy niezawodnych klasyków – komentuje Elżbieta Plichta.
Douglas szczególnie przygotowuje się na czas przedświąteczny. W perfumeriach zagości świąteczna, bezstresowa atmosfera, doradcy pomogą wybrać podarki dla najbliższych nawet najbardziej niezdecydowanym, a zakupione drobiazgi zostaną elegancko zapakowane na prezent. Panie będą mogły skorzystać z błyskawicznego makijażu na świąteczne wyjście, a ci najbardziej zestresowani zrelaksują się przy bezpłatnym masażu dłoni.
Tagi: