Dobre wyniki Biedronki - znaczny wzrost sprzedaży w I półroczu 2010 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2010-07-30 | 08:29
W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka – największa sieć spożywcza w Polsce - kolejny raz odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Wyniósł on 18,1% w PLN. To wzmocnienie pozycji lidera i dobra podstawa do realizacji planów dalszego rozwoju.
W ciągu minionego półrocza otwarto 67 nowych sklepów – obecnie Biedronka dysponuje 1536 placówkami w około 600 miejscowościach. Wzrost sprzedaży odnotowała także Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka. W omawianym okresie wzrost sprzedaży skonsolidowanej wyniósł 662,7 mln euro (wzrost o 19,6%) i przekroczył wartość 4 mld euro.
Reklama


- Marki należące do Grupy rozpoczęły rok 2010 dobrze przygotowane, zdobywając preferencję klientów – podkreśla Prezes Grupy JM Pedro Soares dos Santos. – Siłę tą odzwierciedlają dobre wyniki sprzedaży, osiągnięte w czasie pierwszego półrocza. Dowodzą one znaczenia strategicznej koncentracji wszystkich spółek, której celem jest pozyskanie większego udziału w rynku. Te pozytywne sygnały, które otrzymujemy w wyniku pierwszych sześciu miesięcy, pozwalają nam oczekiwać dalszego silnego wzrostu, wzmocnionego dzięki zwiększeniu sprzedaży w trakcie całego roku, co da nam pewność, że cele Grupy zostały osiągnięte.
Biedronka wzmocniła pozycję lidera W trakcie I półrocza, dzięki otwarciu 67 nowych sklepów Biedronka zwiększyła swoją powierzchnię sprzedaży o 10,8%. Oprócz nowootwartych sklepów, 47 placówek zostało poddanych modernizacji. Całkowita kwota inwestycji w tym zakresie wyniosła 122,4 miliona euro, co stanowi około 66% całkowitej kwoty inwestycji Grupy w tym okresie.
- Nasz główny cel zawsze był ten sam - oferować starannie dobrany zakres towarów wysokiej jakości w codziennie niskich cenach, starając się spełniać i wychodzić naprzeciw codziennym oczekiwaniami naszych klientów – mówi Pedro da Silva Dyrektor Generalny JMD - z wielką satysfakcją obserwujemy uznanie ze strony naszych klientów, które odzwierciedlają nasze osiągnięcia w pierwszej połowie roku. Chciałbym podkreślić wsparcie, które otrzymujemy od naszych partnerów handlowych, a które jest rezultatem naszego wspólnego dynamicznego rozwoju asortymentu i wspomnieć również o poświęceniu i zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki nim wszystkim jesteśmy w stanie kontynuować naszą pracę i znajdować nowe rozwiązania czekających nas codziennych wyzwań w tym bardzo konkurencyjnym środowisku.
Pomimo dobrowolnego zamknięcia sklepów sieci w związku z żałobą narodową po tragicznej katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, jak również mimo fatalnych warunków pogodowych w pierwszych miesiącach br., które miały m.in. wpływ na sprzedaż napojów, Biedronka wyróżniła się godnymi pozazdroszczenia wynikami – wzrostem sprzedaży całkowitej o 18,1% w PLN i dwucyfrowym wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyniósł w tym okresie 10,5%.
Solidne wyniki działalności Grupy w pierwszej połowie roku, biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży i zysków, potwierdzają ocenę, że bilans za rok 2010 będzie bardzo pozytywny dla Biedronki i całej Grupy Jeronimo Martins.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2010-07-16 do 2010-07-18

Zobacz także

Dobre wyniki Biedronki - znaczny wzrost sprzedaży w I półroczu 2010 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.