Deichmann kontynuuje ekspansję w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-12 | 13:04
Deichmann w Polsce w roku 2014 osiągnął obrót 840 mln zł, sprzedając 8,8 mln par butów w 233 sklepach stacjonarnych oraz za pośrednictwem sklepu internetowego. Obrót brutto wzrósł tym samym o 3,9% (w roku 2013 obrót wyniósł 808 mln zł). W sumie sprzedano ok. 43,5 tys. par butów więcej niż w poprzednim roku. Na koniec 2014 spółka zatrudniała ok. 2 tys. osób.
- Wobec trudnej sytuacji gospodarczej na rynku jesteśmy zadowoleni z wyników ubiegłego roku - mówi prezes zarządu, Johannes Obersteiner. - Na tle spadku odwiedzalności centrów handlowych, rok 2014 przyniósł też wiele innych wyzwań dla branży. Do tego ubiegły rok kolejny raz zakończył się zbyt ciepłą zimą. W takiej sytuacji opłaciło się nam to, że idziemy z duchem czasu – zarówno jeśli chodzi o modną kolekcję butów w atrakcyjnych cenach, jak i rozwój firmy w kierunku różnych kanałów sprzedaży - dodaje.
Integracja e-commerce i handlu stacjonarnego trwa
Od początku roku 2012 największy przedstawiciel handlu detalicznego w Europie posiada w Polsce własny sklep internetowy, którego oferta w dalszym ciągu jest konsekwentnie rozszerzana. Od niedawna Deichmann oferuje również serwis dostawy do domu „Ship2home". Oznacza to, że w przypadku braku wybranych butów w czasie zakupów w centrum handlowym, klient może zapłacić za nie bezpośrednio w salonie i otrzymać w ciągu 3 dni roboczych darmową przesyłką do domu lub pod inny dowolnie wskazany adres. Warunkiem jest jedynie ich dostępność w sklepie online.
- Chcemy ułatwić naszym klientom możliwość zmiany sposobu zakupów, z kanału stacjonarnego na internetowy - tłumaczy p. Obersteiner. - Bardziej istotne jest dla nas to, że klient dokona zakupu w firmie Deichmann, niż fakt, jaka część obrotu przypadnie na dany kanał sprzedaży. Dbamy o to, aby nasza oferta była bezkonkurencyjna pod względem towaru, ceny oraz jakości obsługi - dodaje. Szczególnie silną stroną Deichmann jest to, że cała kolekcja oferowana jest równolegle w sklepie online oraz w około 230 sklepach stacjonarnych – i to w tej samej cenie. Do tego dochodzi darmowa dostawa oraz możliwość bezproblemowego zwrotu towaru w każdym sklepie. - To na dzień dzisiejszy jedyny taki serwis w Polsce - mówi Johannes Obersteiner.
Plany dalszej ekspansji
Deichmann rozwija się intensywnie nie tylko w sferze online. Równie dużą uwagę przywiązuje do rozwoju sieci sklepów stacjonarnych. Jednym z głównych celów ekspansji są miasta liczące powyżej 30 tys. mieszkańców, w których spółka nie ma jeszcze swoich sklepów. Dzięki temu coraz więcej osób zainteresowanych asortymentem Deichmann ma do niego dostęp również lokalnie.  
Pod koniec 2014 roku sieć Deichmann w Polsce liczyła 233 sklepy. To o dziesięć więcej niż w poprzednim roku, co z kolei oznacza stworzenie około 60 nowych miejsc pracy. Nowe sklepy powstały m.in. w Radomsku, Turku, Żorach, Milanówku, Ełku, Nowej Soli oraz Chełmie.
Plan na 2015 zakłada utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju, tak, aby również w tym roku stworzyć podobną ilość nowych miejsc pracy. Nowe oddziały otwarto już w Wieluniu i Swadzimiu, a kolejne powstają m.in. w Elblągu, Gryficach, Bartoszycach, Krotoszynie, Świnoujściu, Krośnie, Łodzi, Poznaniu, Lublinie, Jaworznie, Malborku oraz Zambrowie. Ponadto 12 sklepów ma zostać w tym roku zmodernizowanych. W bieżącym roku spółka planuje inwestycje w wysokości 22 mln zł.
Grupa Deichmann nadal rośnie
Polska spółka Deichmann-Obuwie Sp. z o.o. należy do Grupy Deichmann z siedzibą w Essen. Rodzinnie zarządzane przedsiębiorstwo to największy detalista branży obuwniczej w Europie. Grupa Deichmann sprzedała w 2014 roku około 172 mln par butów – czyli o 5 mln par więcej niż w roku poprzednim. Łącznie w 23 krajach Europy oraz w USA Grupa osiągnęła w ubiegłym roku najwyższy obrót w swojej całej ponad 100-letniej historii – 4,9 mld euro (netto 4,2 mld euro). Obrót bez ekspansji wzrósł tym samym o 6 proc. Największy detalista branży obuwniczej w Europie posiadał na koniec 2014 roku łącznie około 3,6 tys. sklepów na całym świecie i zatrudniał około 36 tys. pracowników. Grupa stworzyła w 2014 roku 1,1 tys. nowych miejsc pracy. W bieżącym roku Deichmann zamierza zainwestować około 208 mln euro w rozwój międzynarodowej infrastruktury.
Tagi:
Oceń artykuł:

Deichmann kontynuuje ekspansję w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.