Kwotę 28 mln zł Deichmann postanowił przeznaczyć w 2013 roku na rozwój swojej sieci w Polsce. Zaowocuje to w najbliższych 3 miesiącach otwarciem jeszcze 16 nowych sklepów sieci. Planowane otwarcia nastąpią m.in. w: Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Gdańsku, Gdyni oraz Elblągu.
Na decyzję o inwestycjach wpływ miały dobre wyniki sieci w kraju. W środku III kwartału 2013 są one o około 2% wyższe niż analogicznym okresie ubiegłego roku. Po spowolnieniu w I kwartale roku, wywołanym przedłużającą się zimą, już w czerwcu Deichmann odnotował dynamiczne wzrosty obrotów.
-
W tym roku otworzyliśmy w Polsce 10 nowych sklepów, a do końca roku mamy w planach kolejne 16 otwarć. Aktualnie planując rozwój Deichmann bierzemy pod uwagę, iż sieć wypełnia już dość szczelnie terytorium kraju. Musimy też pamiętać o konieczności unikania efektu wewnętrznej kanibalizacji, czyli utraty obrotów przez stare sklepy na rzecz nowych. Konsekwentnie realizujemy założony plan rozwoju, a nasze wyniki sprzedażowe są na zadowalającym poziomie. Kolejny raz okazało się, że jesteśmy firmą kryzysoodporną, nie tylko dlatego, że oferujemy markowe obuwie po korzystnych cenach, ale również, co chętnie podkreślamy, finansujemy rozwój wyłącznie z własnych środków - mówi Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann - Obuwie Sp. z o.o.
W Polsce marka Deichmann jest obecna od 2007 roku i obecnie posiada ponad 200 sklepów. W 2012 roku dynamika sprzedaży firmy w naszym kraju wzrosła o 5,6% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 647,7 mln zł.
Tagi: