18 października 2017, AmRest (WSE: EAT), największa notowana na giełdzie spółka prowadząca sieci restauracji w Europie Środkowej ogłasza otwarcie pierwszej restauracji blue frog w Polsce. Tym samym AmRest umacnia swoją pozycję na polskim rynku gastronomicznym, na którym zarządza już pięcioma markami z segmentu Quick Service i Casual Dining Restaurants.
Blue frog to wyjątkowy koncept restauracji z obsługą kelnerską z obszerną ofertą barową. Wyróżnikiem marki są między innymi dania znane z amerykańskiej kuchni, wzbogacone o wyjątkowe azjatyckie akcenty. Bar w blue frog wyróżnia bogaty wybór napojów bezalkoholowych i alkoholowych, przygotowywanych przez profesjonalnych barmanów. Połączenie znakomitej kuchni, luźnej atmosfery i przyjaznej obsługi stanowi przepis na sukces marki.
- Wprowadzenie blue frog do Polski to naturalne następstwo realizacji planów ekspansji sieci na świecie. Kondycja polskiego rynku gastronomicznego, jak i duża otwartość konsumentów na nowe koncepty, stwarzają nam dużą przestrzeń do rozwoju, którą naturalnie zamierzamy wykorzystać. Mamy za sobą kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu tego biznesu w Chinach, słyszmy również pozytywne opinie w Hiszpanii, gdzie właśnie uruchomiliśmy pierwszą restaurację pod szyldem blue frog. Tym bardziej wierzymy, że idea nowoczesnej amerykańskiej kuchni okraszonej azjatyckimi akcentami spełni oczekiwania polskich konsumentów
– mówi Sylweriusz Faruga, Prezydent marki blue frog.
Pierwsza restauracja blue frog zlokalizowana jest w nowo otwartym centrum handlowym we Wrocławiu. Spółka planuje rozwijać markę blue frog w największych polskich miastach. Historia blue frog w AmRest rozpoczęła się w 2012 roku, kiedy firma nabyła większościowy pakiet udziałów w spółce Blue Horizon (zarządzającej wówczas 10 restauracjami blue frog w Chinach). Od tego czasu AmRest rozbudował sieć o ponad 30 nowych restauracji. W 2017 roku rozpoczęła się ekspansja marki do Europy. Pierwsza restauracja na na Starym Kontynencie została otwarta 18 września w Parquesur, największym centrum handlowym w Madrycie i jednym z największych w Hiszpanii. Polska jest drugim krajem w Europie, w którym debiutuje ten wyjątkowy koncept. Wraz z otwarciem pierwszego lokalu Blue Frog w Polsce, AmRest świętuje kolejny milowy krok w swojej historii, a mianowicie osiągnięcie progu 1 500 restauracji w portfolio.