Choć wakacje jeszcze trwają, sezon letnich zakupów powoli zmierza ku końcowi. To dobry moment na małe podsumowanie tegorocznej kampanii strojów kąpielowych, na którą mocno wpłynęły zmiany wywołane przez epidemię koronawirusa.
Zamknięte granice, nieczynne galerie handlowe i ograniczenia w przemieszczaniu się zmieniły potrzeby zakupowe Polaków. W takich okolicznościach kostiumy kąpielowe szczególnie mogły wydawać się niepotrzebnym wydatkiem. Okazuje się jednak, że przemyślane działania odpowiadające na potrzeby klientów, mogą przynieść zadowalające wyniki nawet w niesprzyjających warunkach.
Marka Dalia w swojej komunikacji nie uciekała od tematu #lockdown2020. W treściach publikowanych na Facebooku i Instagramie nawiązywała do potrzeby pozostania w domach, podpowiadając jak wykorzystać ten czas najpełniej, poprzez kształtowanie dobrych nawyków, tworzenie przyjaznej atmosfery i dbanie o własne dobre samopoczucie. Podkreślała także wartość polskiej produkcji, budując zasięgi poprzez nawiązania do akcji #wspierampolskiemarki. Promocję nowej kolekcji strojów kąpielowych, prezentowanych w kontekście zmiany wakacyjnych planów oraz wysokiej jakości produktu na wiele sezonów, wsparła obniżka cen o 20%. Nienachalne komunikaty sprzedażowe przekierowywały ruch do sklepu online, który z miesiąca na miesiąc zwiększał obroty.
Nawiązaniem do przyjętej strategii była nietypowa, produktowa kampania strojów, do której zdjęcia powstały w mazurskich plenerach. Niestandardowy content zdjęciowy nawiązywał do spędzania czasu na łonie natury, lokalnych wycieczek i niedalekich podróży, które wielu klientkom Dalii zastąpiły dotychczasowe egzotyczne wakacje. Tym samym marka Dalia podkreśliła nie tylko uniwersalność swoich projektów, ale także potrzebę komfortu i dobrego wyglądu niezależnie od okoliczności.
Doskonałym uzupełnieniem tych działań była współpraca z Moniką Jurczyk, czyli Osą Osobistą Stylistką, która zaprezentowała kostiumy Dalii w swoim filmie na YT. Kręcony m.in. nad pszczyńskim jeziorem materiał, promował bliskie marce tematy – ciałopozytywność, samoakceptację i potrzebę dobrego samopoczucia niezależnie od sylwetki, a także zwracał uwagę na polską produkcję. Polecenie marki przez posiadającą zaangażowanych fanów stylistkę wygenerowało spory ruch w sklepie online i zwiększyło sprzedaż z wideo o kilkaset procent. Promocję dodatkowo wsparły klimatyczne zdjęcia w kostiumach Dalii opublikowane na Facebooku i Instagramie OSY.