Cube Research: 84% e-sklepów wykorzystuje social media do wsparcia sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-02-08 | 09:59
Z badania „Co nakręca e-commerce?” wynika, że aż 84% sklepów wykorzystuje serwisy społecznościowe do wsparcia sprzedaży online. Najpopularniejszym jest Faceboook, YouTube i Twitter.
Wśród e-sklepów, które są obecne w mediach społecznościowych 90% używa Facebooka. Najbardziej aktywni są jednak użytkownicy sklepu Deezee.pl, którzy tylko w ciągu ostatnich 30 dni 8,3 tys. razy udostępniali informacje o produktach, promocjach i konkursach tego sklepu z odzieżą.
Wyraźny jest jednak wzrost znaczenia treści video w polskim e-commerce. 28% sklepów deklaruje, że korzysta z YouTube. Według danych NapoleonCat.com Leroy Merlin Polska­ odnotował już ponad 10,6 mln odsłon swoich materiałów.
Jedna piąta firm e-commerce używa Twittera, choć nie przekłada się to na razie na liczbę osób obserwujących te marki w serwisie mikroblogowym (6,5 tys. śledzi Empik). Tylko 2% e-sklepów deklaruje wykorzystywanie serwisu Instagram. Tymczasem według danych panelu analitycznego NapoleonCat.com jest to coraz częstszy kierunek dla sklepów modowych. Najwięcej gromadzi deezee.pl – 28 tys. osób.
Większość, bo 62% właścicieli badanych sklepów online, wierzy w skuteczność wsparcia sprzedaży za pomocaą mediów społecznościowych, natomiast prawie 1/3 nie jest do nich przekonana. 1/4 z 488 respondentów nie ma na ten temat zdania.
Znaczna większość, bo prawie 70% badanych sklepów internetowych nie wydaje na social media żadnego budżetu, co oznacza w praktyce, że obsługą zajmują się sami. 1/4 respondentów wydaje na ten cel środki z budżetu marketingowego, a tylko 6% ma na social media przeznaczony osobne zasoby finansowe. Ponadto badania wskazują, że marki e-commerce odpowiadają średnio tylko na 47% postów na swoich stronach w serwisie Facebooka.
W najbliższym roku 36% właścicieli eCommerce zamierza utrzymać wydatki na wsparcie sprzedaży w social media na dotychczasowym poziomie, 1/4 planuje zwiększyć nakłady na ten cel, a 5% ograniczyć. Duża grupa spośród badanych (35%) nie ma zdania na ten temat.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-05-09 do 2014-05-09

Zobacz także

Cube Research: 84% e-sklepów wykorzystuje social media do wsparcia sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.