Podczas tegorocznej, jubileuszowej edycji jednego z najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie – Allegra European Coffee Symposium, COSTA COFFEE ponownie zdobyła tytuł najlepszej sieć kawiarni w Europie Środkowo-Wschodniej. COSTA COFFEE została uznana także za najbardziej etyczną markę na kontynencie, a Piers Blake, który kieruje Costa Fundation, otrzymał nagrodę indywidualną za wybitny wkład w rozwój europejskiego sektora kawowego.
European Coffee Symposium 2017 odbyło się w dniach 20-22 listopada w Warszawie. Była to już 10, jubileuszowa edycja spotkania europejskiego sektora kawiarnianego, podczas którego liderzy branży dyskutowali nad kondycją rynku i nadchodzącymi wyzwaniami. Rozmowy toczyły się wokół takich tematów jak: nadchodząca tzw. piąta fala, adaptacja lokalna globalnych konceptów, najnowsze trendy kawowe, ale również kultura korporacyjna i przywództwo.
COSTA COFFEE zdobyła aż trzy nagrody, w tym statuetkę w kategorii „Najbardziej Etyczna Marka w Europie”. Tytuł ten przyznawany jest w głosowaniu, w którym udział bierze ponad 500 przedstawicieli branżowych z sektora kawowego w całej Europie. Pomimo silnej konkurencji, sędziowie uznali, że to właśnie COSTA COFFEE zasługuje na to wyróżnienie. Nagrodzona została m.in. za swój ambitny i wpływowy program zrównoważonego rozwoju – „Force For Good". Jury doceniło następujące elementy programu: otwarcie nowej palarni kawy w Basildon (Essex), która otrzymała certyfikat BREEAM na najwyższym możliwym poziomie; uruchomienie specjalnego systemu recyclingu kubków w Wielkiej Brytanii; program WISE, który zapewnia pracownikom możliwość rozwoju oraz działalność COSTA Foundation. Organizacja ufundowała budowę 75 szkół, w miejscach plantacji kawy, poprawiając tym samym społeczny i gospodarczy poziom lokalnych społeczności.
Odbierający tę nagrodę, w imieniu Piers’a Blake’a, Sandy Gourlay (COSTA COFFEE Charity & Community Manager) powiedział:
– Ta nagroda jest niewiarygodnym uznaniem pracy wszystkich naszych zespołów na całym świecie na pozytywny wkład w środowisko i dbałość o społeczeństwo, zarówno wokół nas, jak i na drugim krańcu świata. Na Gali nie zabrakło przedstawicieli COSTA COFFEE Polska, której prężny rozwój w ostatnim czasie przyczynił się do zdobycia tytułu najlepszej sieci kawiarni w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie sieć w Polsce liczy 141 kawiarni zlokalizowanych w 21 miastach w całym kraju. – Ogromnie cieszy mnie sukces COSTA COFFEE. Utrzymaliśmy pozycję lidera w regionie CEE, który jest wiodącym i kluczowym rynkiem europejskim. Pokazaliśmy także, że COSTA COFFEE jest przykładem godnym naśladowania w swojej codziennej działalności, którą sukcesywnie rozwija od prawie 50 lat. Jesteśmy szczególnie dumni, że nasza marka została nagrodzona w kategorii Najbardziej Etyczna Marka, a Piers Blanke został wyróżniony za olbrzymi wkład w budowę sektora kawy w Europie. Tegoroczny sukces motywuje do tego, by efekty naszej pracy i realizowanych działań były zawsze na jak najwyższym poziomie
– komentuje Andrzej Jackiewicz, Dyrektor Zarządzający COSTA COFFEE Europe.