Jedna z amerykańskich sieci galerii handlowych uruchomiła właśnie usługę consierge'a. Na tle innych tego typu usług wyróżnia go fakt, że jest botem, to znaczy istniejącym tylko wirtualnie programem.
Wprowadzenie infolinii czy dedykowanych obsłudze klientów doradców dotychczas było zbyt kosztowne, by mogły sobie na to pozwolić pojedyncze galerie handlowe. Teraz jednak może się to zmienić za sprawą rozwiązania, które wdrożyła spółka Simon Property Group.
Sieć liczy 208 galerii handlowych w Ameryce Północnej. Wśród nich jest m.in. Philadelphia Mills, Oxford Valley Mall czy marka Premium Outlets oferującą przecenioną odzież znanych projektantów. Klienci tych sklepów mają już możliwość skonsultowania się z wirtualnym doradcą. Na pytania odpowiada on za pośrednictwem aplikacji Facebook Messenger, z której na całym świecie korzysta 1,2 mld osób. Na bieżąco w czasie zakupów będą oni mogli uzyskać informacje takie, jak lokalizacja sklepów, godziny otwarcia, daty wydarzeń specjalnych, promocje czy oferowane przez sklepy udogodnienia.
Autorzy bota na konferencji prasowej podali przykład pytań, na które można w ten sposób uzyskać odpowiedź. Bota będzie można zapytać między innymi: „Obok jakiego sklepu znajduje się sklep Michaela Korsa w Gloucester Premium Outlets?”, „Czy miejsca parkingowe obok Neiman Marcus są zajęte?” lub „Do której jest otwarta restauracja Dave & Busters i kino w Philadelphia Mills?” Program będzie też wiedział o aktualnych promocjach, które mają miejsce w sklepach znajdujących się w galeriach.
Aby skorzystać z porad wystarczy znaleźć w aplikacji Messenger najbliższy sklep sieci Simon. Program powstał przy współpracy ze Snaps, firmą technologiczną, która wcześniej tworzyła chatboty i ikonki emoji na potrzeby takich marek, jak Nike Jordan, Marriott Rewards czy Nordstrom.
Consierge będzie też oferował rekomendacje dostosowane do potrzeb użytkowników. Np. osoba, która często pyta o sklepy z kosmetykami w danej lokalizacji, w przyszłości dowie się o otwarciu nowego butiku tego typu. Zamierza też radzić i inspirować, przekazując spersonalizowane treści z magazynu shoppingowego Simon Said, który wydaje sieć.
Każda z 208 lokalizacji ma własnego bota. Co ważne, aby z niego korzystać, nie trzeba ściągać specjalnych aplikacji – wystarczy tylko uruchomić tą, którą większość z klientów i tak ma w swoim telefonie.