Colliers: Zakopane to ciekawy przypadek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-11 | 17:30
Colliers International przygotował podsumowanie raportu „Nowe szlaki na handlowej mapie Polski”. Mapa w formie infografiki wskazuje na mniejsze miasta z najwyższym potencjałem handlowym.
W regionie centralnym, w województwie mazowieckim największym potencjałem handlowym wyróżniają się Sochaczew, Pruszków, Otwock i Grodzisk Mazowiecki a w łódzkim Kutno i Zgierz.
W województwie śląskim to Racibórz i Cieszyn zostały wskazane jako najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla kolejnych inwestycji handlowych, przy czym konurbacja górnośląska, w skład której wchodzi ponad 20 miast położonych w bliskiej odległości od siebie i dobrze skomunikowanych, została potraktowana jako jeden rynek.
W województwie małopolskim wysokim potencjałem charakteryzuje się Nowy Targ.
Ciekawym przypadkiem jest Zakopane. Choć miasto plasuje się w grupie poniżej 30 tys. mieszkańców, liczba turystów przyjeżdżających do Zakopanego przewyższa ją kilkukrotnie. Wzmożony ruch turystyczny sprzyja rozwojowi handlu i przyciąga międzynarodowe marki.
Przygraniczne położenie województw dolnośląskiego i opolskiego może wpływać pozytywnie na potencjał handlowy miast z tych województw. Przykładem może być rozwinięty rynek handlowy w Zgorzelcu, w którym centra handlowe kierują swoją ofertę także do niemieckich klientów. Wyjątkowym miastem jest także Lubin ze względu na bardzo wysoką siłę nabywczą mieszkańców (wyższa o ponad 30% od średniej krajowej), a także Nysa, w której na chwilę obecną brak jest nowoczesnego centrum handlowego.
Województwa we wschodniej części Polski: lubelskie, podkarpackie, podlaskie i świętokrzyskie charakteryzują się najniższą wartością siły nabywczej w kraju i w związku z tym planowane w tym regionie inwestycje wymagają szczególnej ostrożności i dopasowania formatu do możliwości lokalnych rynków.
W województwie lubelskim na uwagę zasługują Puławy i Łuków, w podkarpackim miastem o najwyższym potencjale handlowym jest Sanok, a w podlaskim Augustów.
W województwach kujawsko-pomorskim, pomorskim i warmińsko-mazurskim analizie poddano 13 miast, przy czym podobnie jak dla pozostałych regionów, analizowano aktualny rynek nowoczesnej powierzchni handlowej oraz czynniki społeczno – ekonomiczne. Na ich podstawie został określony potencjał handlowy miast tego regionu, przy czym tylko Giżycko charakteryzowało się wysokim potencjałem handlowym.
W zachodniopomorskim najwyższą ocenę otrzymały Kołobrzeg i Świnoujście. Pomijając korzystne parametry społeczno-ekonomiczne Kołobrzegu i Świnoujścia, miasta te są także popularną destynacją niemieckich pensjonariuszy, którzy korzystają z bogatej oferty sanatoryjnej obu kurortów. Poza tym, w miastach tych na dzień dzisiejszy nie ma nowoczesnego obiektu handlowego o powierzchni powyżej 5 tys. mkw. W województwach wielkopolskim i lubuskim nie zidentyfikowano miast o wysokim potencjale inwestycyjnym.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-12-06 do 2012-12-06

Zobacz także

Colliers: Zakopane to ciekawy przypadek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.