Carrefour Polska - właściciel i zarządca sieci centrów handlowych, planuje przeprowadzenie rewitalizacji CH Morena w Gdańsku. Planowana modernizacja Moreny obejmie zarówno powierzchnie wewnątrz obiektu, jego elewacje, strefę parkingową jak również jego najbliższe otoczenie.
Strategia biznesowa Carrefour Polska opiera się na dopasowaniu posiadanych obiektów do handlowych potrzeb lokalnej społeczności. Budowane w ten sposób centra stają się integralną częścią osiedli mieszkaniowych, a ich głównym atutem jest zrównoważony tenant mix oraz silna pozycja operatora spożywczego - hipermarketu Carrefour.
Przeprowadzone przez GFK badania rynkowe wyraźnie pokazały, że centrum handlowe Morena w Gdańsku posiada bardzo atrakcyjną lokalizację. Położone jest w bezpośrednim sąsiedztwie licznych osiedli mieszkaniowych, zarówno jedno – jak i wielorodzinnych. W najbliższej strefie budowane są również nowoczesne apartamentowce. Dodatkowo potencjał demograficzny najbliższego otoczenia Moreny jest wyjątkowo korzystny, co bezpośrednio przekłada się na wskaźnik odwiedzalności tego obiektu.
Planowana modernizacja Moreny obejmie zarówno powierzchnie wewnątrz obiektu, jego elewacje, strefę parkingową jak również jego najbliższe otoczenie. Dodatkowo centrum zostanie częściowo zrekomercjalizowane, dzięki czemu obecna pozycja „Moreny” zostanie dodatkowo wzmocniona.
Przemianie ulegnie również część food-courtowa, która docelowo zmieni swoją lokalizację oraz zyska nową, bardziej nowoczesną i przyjazną estetykę. Na przestrzeniach wspólnych pojawią się strefy wypoczynku wyposażone w elementy małej architektury.
Na terenie CH Morena zostanie wdrożony również nowy system identyfikacji wizualnej, opracowany w oparciu o globalną strategię rebrandingową całego obiektu. Pierwszym etapem tego procesu jest projekt nowego logotypu centrum. Jego nowatorski design oraz nowa odważna kolorystyka zostanie wykorzystana również podczas projektowania nowych części wspólnych budynku.
Dodatkowym atutem dla przyszłych klientów będzie również remodeling hipermarketu Carrefour. Powierzchnia sklepu zostanie zwiększona oraz przeprojektowana pod kątem wprowadzenia nowych funkcji. Na jego terenie zostaną uruchomione m.in. mini strefy restauracyjne. Sklep zyska nową estetykę kolorystyczną, przejrzysty układ działów oraz nowy system kasowy.
Wszystkie prace związane z rewitalizacją centrum będą prowadzone etapami, tak aby nie zakłócały bieżącego funkcjonowania obiektu. Dodatkowo inwestor zadba o odpowiednią komunikację skierowaną do klientów, by zapewnić im maksymalny komfort podczas robienia zakupów.
Planowane zakończenie prac związanych z rewitalizacją obiektu przewidziane jest na jesień 2015 roku.
Tagi: