CH Manhattan: 10% wzrost footfallu i 26% obrotów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-23 | 14:04
Rekomercjalizacja, remodelling, czyli zmiana aranżacji wnętrza i repozycjonowanie, a w ramach niego nowe programy marketingowe oraz rebranding – to strategia 4RE w gdańskim Manhattanie. Jest ona wdrażana od 2009 roku. Efektem tych zmian jest pojawienie się w galerii 23 nowych marek (na ogółem 70 lokali handlowych), a także 10-proc. wzrost footfallu i 26-proc. obrotów.
Wszystkie te działania zaczęły w ubiegłym roku przynosić wymierne efekty w postaci stale wrastającego footfallu oraz obrotów. Stała tendencja wzrostowa liczby odwiedzin odnotowywana jest od 2010 r. W roku ubiegłym odnotowano 10-proc wzrost (rok do roku), przy czym przez siedem miesięcy roku 2012 odnotowywano dwucyfrowy wzrost liczby klientów (miesiąc do miesiąca).
- Wprowadzenie strategii 4RE w Manhattanie zaowocowało ogromnym sukcesem, którego przejawem był między innymi duży wzrost obrotów - mówi Jakub Miciński, Asset Manager w firmie Sirius Investments Sp. z o.o., która zarządza Manhattanem w imieniu właściciela - australijskiego funduszu APN Retail Fund. - Bezpośrednio po pierwszym etapie zmian, to jest w 2011 roku, obroty centrum wzrosły o 26% w porównaniu do roku poprzedniego, a w 2012 o kolejne 10,2% rok do roku - dodaje Miciński.
Rekomercjalizacja
Dzięki rekomercjalizacji w Manhattanie pojawili się m.in.: Piotr i Paweł, C&A, Charles Voegele, KappAhl, Empik, Starbucks, Biblioteka Manhattan czy pierwsze w Trójmieście specjalistyczne sklepy sportowe: biegacza, koszykarza i piłkarza. Zarządca, Sirius Investments, rozpoczął rekomercjalizację w 2009 r. od zmiany operatora spożywczego, którym został debiutujący w Trójmieście supermarket delikatesowy Piotr i Paweł. Od tego momentu co roku pojawiali się w Manhattanie nowi anchorzy i inni najemcy uzupełniający dotychczasową ofertę.
Szczególnie owocny pod względem nowej oferty był ubiegły rok, kiedy to pojawiły się salony dla pasjonatów tzw. sportu kwalifikowanego: Worldbox, Sklep Koszykarza, Sklep Biegacza, Centrum Piłkarskie R-Gol, kawiarnia Pesca Fresca, a przede wszystkim unikalny w skali kraju najemca – Biblioteka Manhattan. Równie owocnie zapowiada się rekomercjalizacja Manhattanu w obecnym roku - co więcej ma szansę się zakończyć. Już w pierwszym kwartale otwiera się pierwsza na Wybrzeżu i jedna z niewielu w Polsce pralnia automatyczna. To oferta Manhattanu dla rzeszy studentów z okolicznych uczelni.
Repozycjonowanie
Dzięki wprowadzeniu do oferty Manhattanu jedynych w polskim centrum handlowym: teatru, galerii sztuki i biblioteki, stał się on unikalnym połączeniem oferty komercyjnej i kulturalno-rozrywkowej - Centrum Sztuki i Rekreacji, co wyróżnia to miejsce nie tylko w Trójmieście, ale również pośród innych, tego typu obiektów w Polsce. Wpływa to także na repozycjonowanie centrum w świadomości gdańszczan.
– Centrum Manhattan znajduje się w samym sercu Wrzeszcza – mówi Katarzyna Szczycińska, dyrektor Gdańskiego Centrum Handlowego Manhattan. – Tradycje handlowe tego miejsca sięgają jeszcze czasów przedwojennych, handel był tutaj od zawsze. Pragniemy być autentycznym centrum wrzeszczańskiej społeczności. Chcemy, żeby Manhattan był kojarzony nie tylko z zakupami, ale także ofertą edukacyjną i kulturalną. Podejmując się organizacji wydarzeń, dbamy o to, by Manhattan był kreatorem artystycznej, edukacyjnej oraz kulturalnej aktywności mieszkańców Wrzeszcza.
Naturalnym uzupełnieniem tej oferty jest Biblioteka Manhattan. Dzięki niej Manhattan stał się jednym z najważniejszych miejsc promocji czytelnictwa w Trójmieście. Z jednej strony organizowane przez Bibliotekę Manhattan warsztaty czy cykliczne spotkania literackie wzbogacają ofertę centrum, z drugiej zaś czytelnicy biblioteki otrzymują dodatkowe korzyści wynikające z jej lokalizacji: mogą na przykład przy okazji zrobić codzienne zakupy czy wstąpić z wypożyczoną książką na kawę do jednej z kawiarni. Manhattan posiada bogatą ofertę gastronomiczną, która pozwala miło spędzić czas: Starbucks, Grycan, Sphinx, Cafe Club, Venus Cafe oraz restauracja VNS z zielonym dachem i tarasem widokowym.
Rebranding i remodelling
Dopełnieniem działań w sferze rekomercjalizacji i repozycjonowania były wprowadzane od 2010 r. rebranding i remodelling obiektu. Manhattan znajduje się przy dawnym rynku Wrzeszcza – jednej z gdańskich dzielnic. Jego społeczne, kulturalne, centro- i miastotwórcze funkcje w naturalny sposób kontynuuje dziś właśnie Manhattan. Zarządca świadomie odwołuje się do tożsamości tego miejsca, jego genius loci. A jest ono związane z handlem już od lat. Dom handlowy stał tu już na początku XX wieku, później był to plac targowy, nazywany aspiracyjnie właśnie Manhattanem. Później z inicjatywy lokalnych przedsiębiorców powstało centrum handlowe.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o CH Manhattan
Zobacz sklepy w CH Manhattan
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-12-09 do 2012-12-16

Zobacz także

CH Manhattan: 10% wzrost footfallu i 26% obrotów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.