Krakowskie Centrum Serenada rusza 27 października. Mayland Real Estate kończy tym samym pierwszy etap inwestycji. Inwestor planuje jeszcze kompleksową rewitalizację obiektów wokół centrum. Tym samym powstaje najwieksza strefa handlowo-rozrywkowa w Małopolsce. Dziś odwiedzalność Serenady szacowana jest na poziomie 10 mln klientów rocznie.
Serenada to przede wszystkim centrum modowe, aż 70 proc. najemców reprezentuje segment fashion. Wśród 160 lokali handlowo-usługowych są salony największych sieci modowych w Polsce m.in. Grupy LPP, H&M oraz, po raz pierwszy w Małopolsce w pełnym formacie, Grupy Inditex. Sklep Zary, hiszpańskiego giganta modowego, zajmie 3500 mkw. na dwóch poziomach nowego centrum. Pierwsze salony w Krakowie otworzą w Centrum Serenada amerykański lider modowy Forever 21, brytyjski New Look oraz niemiecki Van Graaf z powierzchnią 2100 mkw. Część najemców renegocjowała umowy po zakupie przez Mayland CH Krokus, np. marka CCC zdecydowała się na dwa razy większy salon niż począt-kowo planowała, a sklep Martes Sport powiększył się z 700 mkw. do blisko 1200 mkw.
Obok wielkopowierzchniowych sklepów światowych marek sieciowych swoją ofertę prezentują rozpoznawalni na lokalnym rynku przedsiębiorcy m.in. Good Lood czy Przystanek Pierogarnia. Lokalni przedsiębiorcy w krakowskim obiekcie stanowią ok. 10 proc. najemców.
W strefie gastronomicznej nie zabraknie restauracji (m.in. Companeros, Grand Kebab, Staropolskie Jadło czy Olimp) oraz kawiarni (m.in. Starbucks i Costa Coffee). Operatorem spożywczym są delikatesy Piotr i Paweł.
Sukces Serenady
- O tym, że Kraków to miasto o ogromnym potencjale biznesowym wiedzieliśmy od czasu, gdy budowaliśmy tu Centrum Handlowe Krokus. Potwierdzały to wszystkie analizy. Inwestycja była naszą deweloperską odpowiedzią na realnie istniejące potrzeby rosnącej liczby mieszkańców okolicznych osiedli i pracowników biur. Co bardzo ważne, Serenada to już nie tylko nowoczesna galeria handlowa, ale centrum nowej generacji, zaspokajające także wiele innych potrzeb. Po połączeniu z istniejącym kompleksem sklepów, krytym aquaparkiem i Multikinem stanie się ważnym obiektem tego typu nie tylko w Krakowie, ale również w Małopolsce
– mówi Maciej Kiełbicki, członek zarządu i dyrektor zarządzający Mayland Real Estate.
Według przedstawicieli inwestora, wspólnym mianownikiem planowanych przedsięwzięć jest otwartość na potrzeby lokalnej społeczności, a ona oczekuje m.in. zwiększenia rodzinnej przestrzeni relaksu i zasymilowanej z nią otwartej strefy gastronomicznej.
- Do takich obiektów będzie należała przyszłość. Klienci oczekują obecnie bogatej oferty zakupowej, ale także propozycji rozrywki oraz możliwości szybkiego załatwienia spraw urzędowych. Kluczowym pojęciem jest w tej wizji słowo „bardziej”. Centrum Serenada będzie bardziej multifunkcjonalna niż dotąd znane obiekty. Jestem pewien, że odpowie na potrzeby klientów i zaznaczy swoją tożsamość na mapie północnego Krakowa
- dodaje Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Serenada.
Bardziej otwarci na potrzeby
Nowo otwarte centrum ma być ośrodkiem scalającym lokalną społeczność. - Identyfikowanie i wspieranie przez Centrum Serenada wspólnych i ważnych wartości łączących mieszkańców jest wyrazem odpowiedzialności społecznej naszego centrum - wyjaśnia dyr. Kiełbicki. Takie przedsięwzięcia integrujące poszczególne grupy mieszkańców są już realizowane. W krakowskim Parku Skalskiego powstaje nowa strefa wypoczynku dla mieszkańców. Miejski sad, z blisko 200 nowo posadzonymi drzewami i krzewami oraz małą architekturą ogrodową zakłada projekt realizowany wspólnie przez Centrum Serenada i Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie. Z kolei uczniowie Szkoły Podstawowej nr 130 w Krakowie cieszą się z nowej, szkolnej świetlicy. Koszty remontu oraz zakupu mebli w wysokości ponad 150 tys. zł w całości pokrył inwestor Serenady. Dyrekcja obiektu zapowiada następne przedsięwzięcia na rzecz lokalnej społeczności, w tym nowatorskie projekty skierowane m.in. do studentów i seniorów. Centrum Serenada wspiera również projekty w większej, ogólnokrakowskiej skali, jak sponsorowanie tradycyjnych krakowskich wianków. W tegorocznej edycji tej plenerowej imprezy uczestniczyło ponad 160 tys. mieszkańców Krakowa i turystów.
Centrum Serenada w liczbach
140 000 000 euro – wartość inwestycji
10 000 000 – szacowana liczba klientów w ciagu roku
2 500 – nowe stanowiska pracy
42 000 mkw – powierzchnia obiektu
160 – liczba sklepów i lokali handlowo-usługowych
3500 mkw – powierzchnia Zary, największego sklepu w centrum
1030 – liczba miejsc parkingowych
25 m – wysokość trzypoziomowego centrum
Strefa oddziaływania Serenady
W najbliższej strefie oddziaływania, w odległości 2,5 km od Serenady, mieszka ponad 250 000 ludzi. Do końca 2020 r., powstaną nowe mieszkania dla 37 000 ludzi, a kolejne 50 000 mieszkańców zamieszka w sąsiedztwie do końca 2025 r. Oprócz dynamicznie rozwijających się projektów mieszkaniowych, w północnej części Krakowa znajduje się aż 25 proc. dostępnej powierzchni biurowej. W promieniu 2,5 km od Serenady już teraz pracuje 21 000 osób, a nowe inwestycje biurowe w strefie Olszy do 2021 r. zapewnią miejsca pracy dla kolejnych 16 000 pracowników. W piętnastominutowej strefie dojazdu mieszka prawie 500 000 osób.