Centrum handlowe atrakcją turystyczną?

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-01-13 | 08:22
Dla 10% obcokrajowców głównym celem odwiedzin Polski są zakupy. Dla przykładu, rocznie katowickie centrum handlowe Silesia City Center odwiedza 13 milionów osób, wśród nich Czesi, Niemcy, Słowacy i Ukraińcy. Już dziś centra handlowe znajdują się na liście atrakcji turystycznych polskich ambasad na całym świecie.
Rozbudowa Silesia City Center, największego centrum handlowego na Śląsku i w Zagłębiu, ma przyciągnąć, nie tylko mieszkańców Śląska i ościennych województw, ale także obcokrajowców, przede wszystkim Niemców, Czechów i Słowaków. Pomóc mają w tym marki z wyższej półki, dotąd niedostępne w regionie i rozwój coraz popularniejszej w całej Europie turystyki zakupowej. Według danych Instytutu Turystyki, już dziś polskie sklepy i centra handlowe są celem podróży dla 10% obcokrajowców, odwiedzających nasz kraj.
Turysta, który nie zwiedza, a wydaje
W Polsce kwitnie turystyka zakupowa. W trzech, pierwszych kwartałach 2010 Polskę odwiedziło ponad 1 milion obcokrajowców, którzy przyjechali nad Wisłę tylko na zakupy. Najczęściej zakupy w Polsce robili Niemcy (dla 6% to główny cel), Czesi i Ukraińcy. Średnio taki turysta wydał w Polsce 388 USD na osobę – podają dane Instytutu Turystyki. Coraz częściej dzięki tanim liniom lotniczym i specjalnym „zakupowym” wycieczkom do Polski przylatują Brytyjczycy i Irlandczycy. Nowego klienta dostrzegły już centra handlowe w całej Polsce, oferujące specjalne karty rabatowe dla obcokrajowców, dostępne np. w hotelach czy na pokładach samolotów.
Na zakupowym szlaku już wkrótce pojawi się kolejne centrum handlowe - katowicka Silesia City Center. Centrum już wcześniej realizowało programy dla obcokrajowców m.in. w ramach programu „Fly to Katowice”, teraz jednak chce przyciągnąć nowymi sklepami i jeszcze większą powierzchnią. Po rozbudowie ich liczba wzrośnie z 250 do 310, sama powierzchnia centrum wzrośnie z 66 000 do 86 000 m2. Wśród nowych marek, które mają kusić obcokrajowców znajduje się m.in. Red Valentino, Penny Black, Weekend by Max Mara czy Calvin Klein Jeans.
– Do tej pory Czesi i Słowacy z przygranicznych miast w poszukiwaniu marek z wyższej półki musieli wybierać się na zakupy do Krakowa lub Warszawy. Rozbudowa centrum handlowego i stworzenie najbardziej kompleksowej oferty handlowej na południu Polski, łączącej w sobie marki luksusowe i sieciowe, ma przyciągnąć do Katowic, nie tylko klienta z całej Polski, ale także klientów z całej Europy – twierdzi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. I dodaje: - Boom na turystów robiących zakupy w polskich centrach handlowych dopiero przed nami. Już dziś widać, że obiekty takie jak Silesia City Center stają się coraz popularniejsze wśród Rosjan, Litwinów czy Ukraińców. Cudzoziemców kuszą niższe ceny markowych ubrań, sprzętu czy biżuterii. Chętnie odwiedzają oni butki znanych marek, takich jak Burberry czy Armani Jeans – mówi Drzewiecka.
Centrum handlowe – atrakcja turystyczna
Ale rozbudowa ma nie tylko przyciągnąć nowych, zagranicznych klientów, ma także ugruntować pozycję centrum handlowego, jako najczęściej odwiedzanego przez obcokrajowców w regionie.  – Silesia City Center od swojego powstania w 2005 jest chętnie odwiedzana przez obcokrajowców, zwłaszcza Niemców, Czechów a nawet Włochów. Brak dobrej oferty handlowej w centrum miasta sprawił, że biznesmeni odwiedzający miasto i turyści znajdowali ją w Silesia City Center. Teraz tę ofertę chcemy jeszcze bardziej wzbogacić - mówi Drzewiecka.
Silesia City Center to centrum handlowe czwartej generacji, jedno z nielicznych tego typu w Polsce. Rocznie centrum handlowe notuje obroty na poziome 1 mld złotych. – Obcokrajowcy robiąc zakupy w Polsce, chcą je robić w takich samych, a nawet lepszych warunkach niż u siebie w kraju, dlatego chętnie wybierają topowe centra handlowe w Polsce, z kompleksową ofertą, często z rozbudowanym sektorem rozrywkowym. Podczas jednych zakupów obcokrajowiec potrafi wydać nawet 10 tys. złotych - mówi Drzewiecka.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Silesia City Center
 
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2010-12-08 do 2010-12-10

Zobacz także

Centrum handlowe atrakcją turystyczną?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.