Grupa CDRL zanotowała w I kwartale 2015 r. zysk operacyjny w wysokości 3,79 mln zł, zysk netto wyniósł 727 tys. zł. Skonsolidowane przychody właściciela marki Coccodrillo wzrosły o ponad 5% do 39,64 mln zł. W ciągu roku liczba wszystkich placówek handlowych spółki (sklepy własne, franczyzowe i „shop in shop”) wzrosła o 11%, a ich powierzchnia o jedną dziesiątą.
-
Konsekwentnie budujemy naszą pozycję rynkową. Dzięki dobrej ofercie handlowej, świetnym projektom z kolejnych kolekcji, oraz wysokiej jakości produktów, zwiększaliśmy sprzedaż w każdym kolejnym miesiącu tego roku – powiedział prezes Marek Dworczak.
Zysk operacyjny (Ebit) na poziomie Grupy, wyniósł w I kwartale 3,79 mln zł wobec 3,45 mln zł przed rokiem.
-
Jesteśmy zadowoleni z wyników operacyjnych, które są wynikiem sukcesu optymalizacji procesów biznesowych spółki. Niższy, niż przed rokiem, zysk netto to efekt czynników na które nie mieliśmy wpływu, czyli głównie kursu dolara – zaznaczył wiceprezes Tomasz Przybyła.
Sklepy Coccodrillo są obecne na czterech kontynentach, w tym m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach oraz Brazylii. Natomiast wszystkie projekty dla kolekcji Coccodrillo, powstają w Polsce.
CDRL konsekwentnie rozwija swoją sieć handlową. Na koniec I kwartału spółka miała w Polsce już 217 sklepów (w tym 81 własnych, oraz 136 franczyzowych), czyli o 29 więcej niż przed rokiem. Ich łączna powierzchnia to 15 328 m kw. – co oznacza wzrost o 13%.
Globalna sieć sprzedaży na koniec I kwartału, liczyła sobie 373 placówki handlowe (wobec 335 przed rokiem) o łącznej powierzchni 21 139 m kw. (wobec 19 250 m kw. przed rokiem). Stanowi to wzrost odpowiednio o 11 proc. i 10% rok do roku.
Dobre wyniki finansowe CDRL S.A. umożliwiają spółce dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. Jej zarząd zarekomendował przeznaczenie na dywidendę 4,52 mln zł z zysku za zeszły rok. Oznaczałoby to wypłatę w wysokości 0,75 zł na akcję. Decyzję w tej sprawie Walne Zgromadzenie podejmie jeszcze w piątek.
Tagi: