CBRE: Polska 5. rynkiem w Europie dla ekspansji sklepów międzynarodowych marek

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-11-16 | 10:03
Polska jest na piątym miejscu pod względem planów ekspansji międzynarodowych sieci handlowych na 2013 r., wynika z najnowszego raportu CBRE, światowej firmy doradczej w sektorze nieruchomości.Silna pozycja i awans Polski w stosunku do ubiegłego roku są odzwierciedleniem dobrej kondycji polskiej gospodarki oraz korzystnych perspektyw na przyszłość.
CBRE zbadała plany rozwoju 100 wiodących światowych sieci handlowych w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, a wnioski przedstawiła w raporcie „How Active are Retailers in EMEA?”. W rankingu popularności zdecydowanie przodują Niemcy. Polska jest jedynym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, który znalazł się w pierwszej piątce – Czechy zajęły dopiero 10. miejsce. W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem, Polska awansowała o pięć miejsc, wyprzedzając takie kraje jak Rosja czy Belgia. Ponad 22% spośród badanych sieci handlowych deklaruje, że w przyszłym roku będą powiększać liczbę swoich sklepów na polskim rynku. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 26% ankietowanych sieci, co wskazuje na ogólny spadek zainteresowania ekspansją.  
W ramach ankiety badane są rynki obierane przez międzynarodowych najemców za cel ekspansji. Przedstawiciele międzynarodowych sieci odpowiedzieli na pytania o liczbę nowych sklepów planowanych w poszczególnych krajach w 2013 r. Zgodnie z wynikami badania, plany rozwoju na nadchodzący rok nie uległy znacznemu ograniczeniu w stosunku do zeszłego roku. W 2013 r. 44% sieci handlowych (podobny odsetek jak w roku ubiegłym) planuje otworzyć 10 lub mniej sklepów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Więcej niż w zeszłym roku, bo aż jedna trzecia sieci, planuje otworzyć między 11 a 30 sklepów, co stanowi ambitny, lecz realistyczny poziom ekspansji, biorąc pod uwagę jak trudno jest na wielu rynkach o najwyższej jakości powierzchnie handlowe. 20% międzynarodowych najemców ma plany rozwoju zakrojone na szeroką skalę i w 2013 r. planuje otworzyć ponad 30 sklepów – taki zamiar w ubiegłym roku zadeklarowało 25% z nich.
- Plany ekspansji międzynarodowych sieci handlowych na terenie Polski to dobre wieści dla właścicieli i deweloperów nowoczesnych powierzchni handlowych usytuowanych w galeriach i na ulicach handlowych. Wiele obiektów przechodzi obecnie rozbudowę lub modernizację, będą więc gotowe na przyjęcie nowych najemców. Jednak sieci z coraz większą uwagą dobierają lokalizacje swoich sklepów, woląc nawet latami poszukiwać idealnego miejsca dla nowego salonu, niż otworzyć go w lokalizacji, którą uznają za niedostatecznie dopasowaną do wizerunku ich marki – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.
W obliczu wzrostu popularności i znaczenia handlu internetowego, CBRE zapytała też sieci handlowe o plany zwiększenia swojej obecności w tym kanale dystrybucji. Międzynarodowi najemcy aktywnie rozbudowują swoją dostępność na nowych rynkach – 40% z nich chce zwiększyć zasięg geograficzny swoich sklepów internetowych. W ubiegłym roku takie deklaracje składało zaledwie 28% sieci. W planach na 2012 r. sieci skupiały się bardziej na udostępnianiu większej ilości swoich produktów przez internet. Tylko 27% najemców nie deklaruje znaczących planów zwiększenia zdolności transakcyjnej online w 2013 r.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

CBRE: Polska 5. rynkiem w Europie dla ekspansji sklepów międzynarodowych marek

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.