Odpowiadając na pojawiające się w niektórych mediach nieprawdziwe wiadomości o rosnącej w ostatnim czasie liczbie klientów w sklepach Castorama Polska firma informuje, że od 14 marca, czyli od dnia, w którym zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego (a od 20 marca stanu epidemii), liczba klientów w sklepach bardzo znacząco spadła. To skutek przede wszystkim odpowiedzialnego stosowania się społeczeństwa do zaleceń władz i służb sanitarnych, które apelują o ograniczanie kontaktów w celu zahamowania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Dodatkowo Castorama Polska podjęła decyzję o wprowadzeniu restrykcyjnych zasad, które znacząco zmniejszyły ruch w sklepach stacjonarnych.
Poniżej publikujemy dalszą część oświadczenia:
Jednocześnie podkreślamy, że spadek wizyt w sklepach przekłada się na obserwowane wzrosty w e-commerce, co pokazuje, że nasi klienci dostosowują swoje zachowania do obecnej sytuacji. Cieszą nas te decyzje, jednocześnie dziękujemy za świadome i rozsądne podejście do zakupów w naszej sieci.
Nasze sklepy pozostają otwarte, aby zapewnić możliwość zakupu produktów niezbędny do usunięcia awarii w domu lub dokończenia wcześniej rozpoczętego remontu. Funkcjonujemy jako «apteki dla domu», co oznacza, że nasi klienci wybierający opcję zakupu bezpośredniego powinni mieć uzasadnioną potrzebę odwiedzenia sklepu. Wszystkich innych prosimy o wybranie metody zakupu przez Internet lub złożenia zmówienia telefonicznie. Oferujemy szeroki wybór sposobów dostarczenia towaru, dostawę do domu, odbiór w paczkomacie lub z wyznaczonego punktu odbioru w specjalnie oznaczonym miejscu w sklepie. Zwracamy również uwagę na to, że wiele mikro i małych przedsiębiorstw remontowo-budowlanych zaopatruje się w naszych sklepach w instalacje grzewcze, elektryczne, hydrauliczne oraz sanitarne lub niezbędne artykuły domowe. Funkcjonowanie tych firm często zależy od dostępności naszych produktów, a realizacja naszych wspólnych zobowiązań dotyczących najpilniejszych potrzeb mieszkaniowych jest prowadzona w sposób kontrolowany.
Informujemy, że wprowadziliśmy i stale utrzymujemy w naszych obiektach szereg restrykcyjnych norm i działań dla ochrony zdrowia naszych pracowników i klientów. Nie tylko wypełniamy wszystkie nakładane na nas obowiązki, ale podejmujemy też dodatkowe działania ochronne. W tym również te zgłaszane w ostatnich dniach przez przewodniczącego krajowego sekretariatu banków, handlu i ubezpieczeń NSZZ Solidarność. W sklepach Castorama kilkadziesiąt razy dziennie dezynfekujemy powierzchnie dotykowe, takie jak wózki, blaty, czy fakturomaty. O podstawowych zasadach higieny i bezpieczeństwa informujemy w komunikatach za pomocą systemu nagłośnienia i na plakatach. Każdy, kto wchodzi do sklepu ma obowiązek zdezynfekowania rąk za pomocą dostarczonego przez nas płynu. Bez tego nie wejdzie do sklepu. Wszystkie informacje o nowych zasadach działania naszych sklepów można znaleźć m.in. na stronie internetowej w nowo utworzonej, zakładce "Zmiana organizacji funkcjonowania sklepów".
Obserwacje dotyczące rzekomo zwiększonego ruchu w naszych obiektach są nieprawdziwe. Stosujemy przez cały czas limit liczby osób mogących przebywać na terenie obiektu, przelicznikiem jest 1 osoba na 50 m2. Mamy przestronne sklepy, a ich otwarty układ pozwala na swobodne poruszanie się bez potrzeby kontaktu z innymi osobami. Również w kolejkach stosujemy zasadę zachowania bezpiecznej odległości. Kolejki do wejścia tworzą się sporadycznie i tylko w niektórych sklepach. Dlatego ponownie apelujemy do wszystkich naszych klientów o realizację zamówień przez Internet lub telefon.
Ostatnie tygodnie są sprawdzianem najbardziej wymagających działań prewencyjnych w historii naszej firmy. Castorama Polska od początku istnienia dokładała największej staranności do realizacji misji firmy odpowiedzialnej. Wraz z wieloma podmiotami działającymi w służbie ludziom aktywnie angażujemy się w przeciwdziałanie kryzysowi. Wszystkie decyzje, które podejmujemy mają i będą miały na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu naszym pracownikom oraz klientom. Dziękujemy naszym pracownikom za zrozumienie oraz zaufanie, a naszym klientom za stosowanie się do zaleceń i poszanowanie naszych decyzji.