-
Początek roku upłynął Carrefour pod znakiem intensywnych inwestycji w zwiększanie wartości posiadanych w Polsce aktywów. Celem naszej długoterminowej strategii jest zaoferowanie nowoczesnej i atrakcyjnej przestrzeni zakupowej w centrach handlowych oraz w sklepach. Działania te odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów, ale także najemców, poszukujących na rynku dobrych i sprawdzonych lokalizacji, które oferują nową jakość zakupów - podsumował pierwszy kwartał inwestycji Carrefour na polskim rynku Ronan Martin, wiceprezes zarządu spółki ds. ekspansji i centrów handlowych.
-
Pierwszy kwartał 2015 roku pokazuje wyraźnie, że Carrefour zwiększa tempo modernizacji swojego portfolio obiektów, a dynamika realizowanych zmian jest znacznie wyższa niż w latach ubiegłych. W pierwszych miesiącach tego roku zaprezentowaliśmy trzy centra handlowe Carrefour po remodelingu. Były to obiekty w Puławach, Starachowicach oraz Kędzierzynie Koźlu. W tym kwartale ukończyliśmy również przebudowę oraz remodeling naszego centrum handlowego w Olsztynie, a także rozpoczęliśmy modernizacje kolejnych galerii: w Grudziądzu, Rybniku oraz Jastrzębiu-Zdroju - komentuje Martin.
Dynamiki nabrała rozbudowa i rekomercjalizacja Galerii Morena w Gdańsku. W pierwszym kwartale do grona najemców galerii dołączył nowoczesny fitness klub, a także kolejne nowe marki odzieżowe i restauracyjne. Zakończono również budowę retail parku o powierzchni 3000 m kw. GLA, który został otwarty dla klientów pod koniec marca. Następne fazy realizacji Galerii Morena obejmą gruntowny remodeling i rozbudowę hipermarketu Carrefour oraz przebudowę galerii handlowej. Prace dotyczące hipermarketu już się rozpoczęły i zakończą się latem tego roku, natomiast pierwsze prace w galerii wystartują już w lipcu.
-
Inwestycje w portfolio aktywów Carrefour to również intensywne prace nad modernizacją sieci hipermarketów oraz supermarketów. W pierwszym kwartale 2015 roku nasza Spółka przebudowała i zmodernizowała cztery hipermarkety: we Wrocławiu, Elblągu, Chojnicach oraz Jastrzębiu. Ich klienci zyskali nie tylko większy komfort zakupów, dzięki dobrze przemyślanej i zorganizowanej sali sprzedaży, ale także zyskali dostęp do bogatszegoi bardziej zróżnicowanego asortymentu produktów. Co ważne, przeprowadzone modernizacje hipermarketów pozwoliły nam również znacząco poprawić ich efektywność kosztową. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego oświetlenia LED oraz wydajnego systemu chłodnictwa, udało nam się obniżyć zużycie energii, a tym samym zmniejszyć wpływ na środowisko naturalne. Wszystkie te działania wpisują się w realizowaną przez Carrefour strategię odpowiedzialnego biznesu, której celem jest zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i dbanie o środowisko naturalne - zaznacza wiceprezes zarządu Carrefour Polska.
Inwestycje w zwiększenie wartości aktywów Carrefour w Polsce, to również rozwój sieci supermarketów i sklepów franczyzowych. W pierwszym kwartale br. uruchomiono po remodelingu 7 supermarketów. Do końca tego roku planowany jest remodeling kilkudziesięciu takich obiektów. -
Otwieramy także sklepy osiedlowe. W marcu 2015 roku wprowadziliśmy na rynek nową ofertę franczyzową ‘dla młodych’. Dzięki wszystkim tym inwestycjom udało nam się znacznie zwiększyć konkurencyjność naszej sieci w obu tych formatach - mówi Ronan Martin.
Początek roku dla Carrefour był bardzo udany. Zwiększono konkurencyjność marki Carrefour na lokalnych rynkach, zarówno w segmencie centrów handlowych, jak również hiper i supermarketów. Przedłużono ponad 80 umów z najemcami, wzbogacono portfolio o nowe marki. -
W kolejnych miesiącach 2015 roku, dalej będziemy inwestować w rozwój naszej sieci, poprzez modernizacje posiadanych obiektów, jak również korzystać z możliwości ekspansji, analizując pojawiające się oferty na polskim rynku - dodaje wiceprezes Martin.
Tagi: