C&A ponownie liderem sprzedaży ubrań z biobawełny

2017-10-13 | 13:59

Firma C&A ponownie zajęła pierwsze miejsce jako największy światowy użytkownik certyfikowanej bawełny organicznej w raporcie Textile Exchange 2017 Preferred Fibers and Materials Benchmark Report. W 2016 roku 33 procent bawełnianych ubrań sprzedawanych przez C&A zostało wytworzonych z certyfikowanej biobawełny.

Textile Exchange szacuje, że poprzez zakup certyfikowanej bawełny firma C&A zaoszczędziła 136,8 miliarda litrów wody, zapobiegła wykorzystaniu 125,976 kilogramów pestycydów, polepszyła jakość gleby na obszarze ponad 139,973 hektarów i zapobiegła emisji 58,6 miliona kilogramów odpowiedników CO2.
Ponadto C&A została uznana również jako trzeci największy użytkownik bardziej zrównoważonej bawełny, łącznie z bawełną pozyskiwaną zgodnie z inicjatywą Better Cotton Initiative (BCI).

W 2016 roku C&A uzyskała również czołową pozycję w rankingu najczęściej wybieranych ręcznie wytwarzanych włókien celulozowych - łącznie z wiskozą, modalem i lyocellem – ukazując zaangażowanie firmy w pozyskiwanie włókien z miejsc innych niż zagrożone lasy, zgodnie z inicjatywą Canopy Style Initiative.

W swoim raporcie Textile Exchange porównuje dane dotyczące wykorzystania zrównoważonych materiałów w 94 spółkach i obejmuje czołowych sprzedawców detalicznych odzieży.

- Bycie światowym numerem jeden wśród sprzedawców detalicznych odzieży wyprodukowanej dzięki wykorzystaniu biobawełny i sztucznych włókien celulozowych jest ogromnym osiągnięciem ukazującym jak wielkie znaczenie ma nasza strategia. Jako znaczący nabywca surowców rolnych takich ,jak bawełna i masa celulozowa jesteśmy zaangażowani w poprawę sytuacji rolników, lokalnych społeczności i lasów

- powiedział Jeffrey Hogue, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w C&A

- C&A i Fundacja C&A od wielu lat zajmują czołowe pozycje w przemyśle, a ich zaangażowanie w wykorzystanie biobawełny i innych zrównoważonych materiałów jest istotnym wkładem w rozwój bardziej zrównoważonego przemysłu tekstylnego - powiedział Liesl Truscott, Dyrektor ds. strategii europejskiej i materiałów w Textile Exchange

Biobawełna: mniej wody, mniej CO2
C&A jest pionierem w wykorzystaniu bawełny organicznej w przemyśle. Minęło ponad dziesięć lat odkąd C&A wprowadziło pierwsze produkty z biobawełny do swojej kolekcji. W 2016 roku 33% bawełny C&A otrzymało certyfikaty, spełniając standardy niezależnych instytucji takich jak Organic Content Standard (OCS) lub też Global Organic Textile Standard (GOTS). Co więcej, 20% bawełny zostało pozyskane w ramach programu Better Cotton.

Bawełna organiczna ma znacząco mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu z tradycyjną bawełną. Jest ona uprawiana bez użycia pestycydów, nawozów sztucznych, czy genetycznie zmodyfikowanych organizmów (GMO). Podczas uprawy biobawełny wykorzystuje się do 91 procent mniej wody, a współczynnik globalnego ocieplenia zmniejsza się o 46 procent.

Jednak bawełna organiczna stanowi tylko niewielki ułamek światowej produkcji bawełny. Dlatego też C&A ściśle współpracuje z Fundacją C&A i partnerami na całym świecie, aby pomóc rolnikom pokonać bariery, które powstrzymują ich przed uprawą bawełny organicznej.

Przykładowo, w 2009 roku firma C&A była współzałożycielem przedsiębiorstwa społecznego CottonConnect, które ma na celu łączenie marek i sprzedawców detalicznych z rolnikami i tym samym tworzy przejrzysty łańcuch dostaw, szkoli rolników w praktykach rolno-ekonomicznych, a także wspiera poprawę warunków życia rolników oraz silnych społeczności rolniczych.

C&A i Fundacja C&A są również członkami-założycielami Organic Cotton Accelerator – branżowej formy współpracy, która ma na celu tworzenie dobrze prosperującego sektora bawełny poprzez wykorzystywanie praktyk kupna z pożytkiem dla rolników, poprawianie dostępu do wysokiej jakości organicznych nasion oraz zabezpieczanie przed próbą podrobienia biobawełny w łańcuchu dostaw. Fundacja C&A utworzyła również dwie inne wielostronne inicjatywy, aby zwiększyć produkcję oraz wykorzystanie bawełny organicznej –Cotton 2040 oraz Organic & Fair Trade Cotton Secretariat.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: C&A

C&A ponownie liderem sprzedaży ubrań z biobawełny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.