Po raz kolejny nagrodzono najbardziej pomysłowych i kreatywnych pracodawców w Polsce. 19 października 2017 r., podczas specjalnej gali towarzyszącej konferencji HR Camp, wręczono statuetki Employer Branding Stars za działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy.
Marka Burger King, którą zarządza firma AmRest, odebrała statuetkę za najlepsze materiały rekrutacyjne. O tym, jak wiele wysiłku kosztuje dziś pozyskanie dobrego pracownika w Polsce z pewnością wie wiele firm. Nie wystarczają już tylko ogłoszenia w prasie, reklamy w radiu czy banery internetowe. Znaczącą rolę zaczyna odgrywać forma, a nawet język przekazu. Marka Burger King, słynąca m.in. z odważnych i nieszablonowych reklam, postanowiła wykorzystać swoje marketingowe doświadczenie oraz dane z przeprowadzonych badań focusowych, tworząc nową odsłonę materiałów rekrutacyjnych.
- Naszym celem było stworzenie komunikacji trafiającej do mocno zdywersyfikowanej grupy docelowej, (m.in.: pod kątem lokalizacji, różnorodności, wieku) oraz prezentującej w ciekawy i angażujący sposób główne zalety pracy w naszych restauracjach. Chcieliśmy także zmienić stereotypowy wizerunek pracownika w segmencie Quick Service Restaurants. Tak zrodziła się kampania #rekróltacja, która w nieszablonowy, ale jednocześnie wiarygodny sposób komunikuje różnorodność pracy w naszej firmie, a także w humorystyczny sposób podkreśla królewską atmosferę
– mówi Bożena Skok, Senior HR Manager Burger King -
Fundamentem prac nad strategią, a także planem działań w akcji #rekróltacja były najważniejsze wnioski z Focus Grupy z pracownikami restauracji na temat pracy w Burger King i preferencjach grupy docelowej w zakresie komunikacji pracodawcy. Stworzone przez markę kreacje podkreślają EVP (Employer Value Proposition): HAVE IT YOUR WAY! - Chcemy, aby nasi obecni i przyszli pracownicy wiedzieli, że w Burger King można pracować i rozwijać się we własnym stylu. Materiały mają nam pomóc w budowaniu świadomości jako różnorodnego i rozwojowego miejsca w pracy dla każdego – podsumowuje Bożena Skok.
Od momentu uruchomienia strony dedykowanej akcji #rekróltacja oraz po dystrybucji wszystkich materiałów rekrutacyjnych (1 lipca 2017) – do teraz – marka Burger King zanotowała kilkukrotne zwiększenie liczby aplikacji kandydatów. O sile tego przekazu rekrutacyjnego świadczy nie tylko rosnące zainteresowanie marką wśród Kandydów, ale również opinie ekspertów z dziedziny budowania wizerunku pracodawcy, którzy nagrodzili materiały rekrutacyjne marki Burger King nagrodą Employer Branding Stars. To kolejna nagroda dla firmy AmRest i jej marek w obszarze Employer Brandingu. W tym roku marka KFC została wyróżniona w konkursie Employer Branding Excellence Awards (kategoria: Wewnętrzna Kampania wizerunkowa) za Colonel’s Kitchen, czyli wewnętrzny konkurs dla pracowników. Z kolei Henry McGovern, założyciel AmRest, otrzymał tytuł CEO Marzeń w konkursie „Bohater HR”.