Centra handlowe podobnie jak inne firmy zauważają konieczność zaangażowania społecznego. Warszawskie Blue City swoje działania CSR koncentruje przede wszystkim na lokalnej społeczności i kieruje do najmłodszych mieszkańców dzielnicy Ochota.
W najnowszym Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, na liście dobrych praktyk znalazł się projekt współpracy Centrum Handlowego Blue City z Młodzieżowym Domem Kultury „Ochota”. Centrum od 2013 roku finansuje wydawany przez MDK miesięcznik dla młodzieży „Korniszon”. Magazyn jest redagowany przez dzieci, dzięki czemu mogą rozwijać swoje talenty dziennikarskie, naukę pisania artykułów, a poszukując tematów - kreatywność. Miesięcznik jest kolportowany do szkół i placówek z terenu dzielnicy, urzędów, bibliotek, ma też swoje miejsca ekspozycji w Blue City. Każdy numer zawiera aktualne informacje, relacje z ciekawych wydarzeń odbywających się w MDK, dzielnicy i Warszawie.
Dzięki współpracy z Blue City, wychowankowie Ochockiego Domu Kultury bezpłatnie korzystają z wielu dostępnych w Centrum atrakcji, są zapraszani na organizowane w Blue City wydarzenia, a także mogą zaprezentować swoje talenty w organizowanych tu eventach.
Ważnym wspólnym z MDK „Ochota” przedsięwzięciem, jest organizowany rokrocznie od 6 lat finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas tegorocznego finału w Blue City udało się uzbierać aż 131.000, 60 zł.
Centrum współpracuje również z Urzędem Dzielnicy Ochota i od kilku lat sponsoruje Profilaktyczny Festyn Rodzinny, który co roku odbywa się z okazji Dnia Dziecka w Parku Szczęśliwickim.
Blue City poważnie traktuje to, jaki ma wpływ na klientów, najemców, dostawców, pracowników oraz społeczność lokalną. Chce być marką powszechnie cenioną, nie tylko za wysoką jakość usług, sposób prowadzenia działalności, ale również działania społeczne.