Które centrum handlowe w Warszawie ma największą i najlepszą ofertę rozrywki i rekreacji dla swoich klientów? Blue City. W 2017 roku odbyło się w nim blisko 50 wydarzeń specjalnych – od cyklicznych jarmarków począwszy, poprzez imprezy edukacyjne oraz spotkania dla najmłodszych. Ale to nie wszystko.
Centrami handlowymi, które zdecydowanie wysuwają się na prowadzenie pod względem ilości i jakości oferty rozrywkowo-rekreacyjnej jest m.in. warszawskie Blue City – tak wynika z ostatniego raportu „Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, przygotowanego przez ekspertów z firmy doradczej Colliers International (CI).
Raportowi CI towarzyszyło też badanie otwartości Polaków na różne formy rozrywki i rekreacji, niezależnie od pory roku. Okazało się, że czynnikami skłaniającymi do skorzystania z oferty rozrywkowo-rekreacyjnej centrum handlowego są: dogodny dojazd (68 proc.), atrakcyjność oferty (40 proc.) i znajomość centrum handlowego (31 proc.). Te wszystkie atuty na Blue City. Największą grupą korzystającą z rozrywki i rekreacji w galeriach są rodziny.
- Jesteśmy najbardziej rodzinnym centrum handlowym w Warszawie. Na terenie Blue City organizujemy ponad 1000 imprez urodzinowych rocznie dla dzieci, mamy minigolfa, szkółkę piłki nożnej. Naszym najemcą jest szkoła tańca, do której uczęszcza blisko dwa tysiące dzieci. Przychodzą tu dwa razy w tygodniu z mamą, tatą czy babcią, którzy w czasie zajęć idą na zakupy. Działa u nas tor dla aut zdalnie sterowanych. Niebawem będzie kino. Organizujemy wiele wydarzeń specjalnych. I to przynosi efekty. W 2017 roku znowu udało nam się zwiększyć odwiedzalność Blue City i kilka procent rok do roku. Bo u nas nie tylko robi się zakupy, ale także spędza czas
- opowiada Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.
Dodaje, że ma różne pomysły, które przyniosą wzrost liczby odwiedzających także w 2018 roku, i to pomimo wejścia w życie przepisów ograniczających handel w niedziele.
- Mogę zdradzić na razie tyle, że przygotowujemy duże zmiany w centrum, związane z rozrywką i gastronomią. A przy okazji doskonała oferta rozrywkowa i rekreacyjna ułatwia nam wynajmowanie lokali handlowych. Potencjalny najemca widzi bowiem, że centrum żyje i jest popularnym miejscem spotkań, a więc i dobrym miejscem na prowadzenie biznesu. Naszym obowiązkiem jest przyprowadzić do centrum jak najwięcej ludzi i z tego się wywiązujemy
– dodaje Yoram Reshef.
W 2017 roku w Blue City pojawiło się 15 nowych najemców: od sklepów z zabawkami, poprzez całą gamę sklepów odzieżowych. Oprócz tego, trzy marki: CCC, Wojas i Hebe, potwierdzając swój sukces w Blue City, przeniosły się na większe powierzchnie. Natomiast kilka tygodni temu do oferty rozrywkowej dołączył nowy koncept: Pokój Zagadek – Team Exit.
- Centra handlowe mają szansę stać się tzw. trzecim miejscem - poza domem i pracą - służącym do odpoczynku, spędzania czasu, inspiracji, spotkań z ludźmi i obserwacji. Miejscem pełnym energii, które reprezentuje autentyczne wartości ważne dla danej społeczności, przestrzenią, która - poprzez dostarczanie przeżyć - wzmacnia poczucie przynależności do otoczenia i do określonej społeczności – potwierdzają eksperci Colliers International w swoim raporcie „Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”.
- Zgadzamy się z tezą raportu, że dobre samopoczucie klientów w centrum handlowym powoduje, że częściej wybierają się tam nie tylko na zakupy, ale też więcej czasu spędzają w galerii, korzystając z jej oferty rozrywkowej i rekreacyjnej – dodaje Yoram Reshef.
I zapowiada, że Blue City będzie jeszcze mocniej przyciągać klientów w 2018 roku.