Od lipca warszawskie centrum handlowe Blue City rozpoczyna innowacyjny program angażowania klientów w spersonalizowany proces zakupowy za pomocą technologii bluetooth low energy - BLE. Za implementację technologii odpowiada poznański start-up Qpony, którego mobilna aplikacja będzie wykorzystywana jako platforma komunikacji. Blue City, jako jeden z największych obiektów handlowych w Polsce, stanowi doskonałe miejsce, by wykorzystać potencjał beaconów.
Innowacje to nie wszystko
- Od kliku miesięcy obserwowaliśmy wzrost zainteresowania tematem beaconów w branży retail. Wdrożenie wykorzystujące beacony jest konsekwencją strategii Blue City, która duży nacisk kładzie na innowacyjne rozwiązania mające na celu wsparcie sprzedaży - mówi dyrektor ds. marketingu Blue City - Krzysztof Sajnóg -
Z naszej perspektywy ważne było wybranie firmy, która oprócz hardware’u, czyli samych nadajników, zaoferuje nam system do zarządzania komunikacją, aplikację, dzięki której notyfikacje będą docierać do klientów galerii oraz rozbudowany moduł raportowania. Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Qpony, ponieważ jej oferta wyróżnia się na tle konkurencji, a przede wszystkim daje nam dostęp do nowoczesnego kanału komunikacji z klientami.
Qpony zamontowały w Blue City ponad 120 nadajników Q-Beacon, a liczba ta może się zwiększać w miarę wzrostu liczby klientów odwiedzających galerię z aplikacją Qpony. Marcin Lenkiewicz - dyrektor sprzedaży Qpony - mówi -
Nie jest sztuką zamontowanie setek nadajników do mierzenia ruchu w galerii handlowej. Najważniejsze - to wyciągnięcie wniosków z zebranych danych i wykorzystanie ich w celu wsparcia sprzedaży. Końcowy efekt inwestycji zawsze jest dla nas kluczowy, dlatego staramy się dynamicznie kreować scenariusze, na bieżąco wykorzystując zebrane informacje w celu realizacji celów galerii i najemców.
Jak to działa?
W mobilnej aplikacji Qpony (działającej na smartfonach z systemem operacyjnym Android, iOS oraz Windows Phone), która w samej Warszawie ma ok 200 000 użytkowników miesięcznie, dostępny będzie specjalny dedykowany folder centrum handlowego Blue City. Użytkownicy znajdą w nim najnowsze zniżki oraz promocje z oferty galerii. Dodatkowo podczas zakupów w centrum handlowym klienci posiadający aplikację i włączony moduł bluetooth w smartfonie, będą otrzymywać powiadomienia zachęcające do zapoznania się ze szczególnie atrakcyjnymi rabatami. -
Będziemy mierzyć zarówno ilość wysłanych komunikatów, jak i ich otwieralność, w zestawieniu z liczbą odwiedzin w miejscu sprzedaży - mówi Renata Narożyńska, odpowiedzialna za analizę danych w Qpony -
Tak szeroki kontekst, docelowo umożliwi personalizowanie powiadomień oraz ofert dla klientów galerii, co zawsze pozytywnie wpływa na konwersję.
-
Jest to pierwsze wdrożenie, które tak kompleksowo podchodzi do zastosowania technologii BLE w Warszawie, wykorzystując potencjał beaconów. Jesteśmy przekonani, że ilość użytkowników aplikacji Qpony, liczba nadajników, atrakcyjne i personalizowane oferty przekonają klientów o walorach systemu i pozwolą zbudować z nimi silną relację opartą o ich wybory i preferencje - mówi Sajnóg.
Tagi: