Blog Day Pasażu Grunwaldzkiego ma już 4 lata

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-08 | 12:00
Konkurs na najlepsze blogi Dolnego Śląska, organizowany od czterech lat przez wrocławski Pasaż Grunwaldzki, jest unikalnym działaniem centrum handlowego w skali kraju. Pozwala angażować wybraną grupę odbiorców tworzoną przez liderów opinii i integrować środowisko, a co ważniejsze – wyróżniać się na tle pozostałych centrów oraz zaistnieć w wyjątkowy sposób w życiu miasta i regionu.
Koncepcja
Blog Day nawiązuje do idei Międzynarodowego Dnia Bloga i Blogera, zachęcającej do wyszukiwania oraz polecania sobie nawzajem ciekawych platform. Pomysł na konkurs dla lokalnych blogerów zrodził się w 2011 rok. CHR Pasaż Grunwaldzki zaangażowany był również w inne niestandardowe działania, jak np. organizację w centrum wystawy fotografii Grand Press Photo czy Przegląd Młodego Kina.
– Odbywające się od czterech lat wydarzenie jest okazją do zaprezentowania i promocji platform z Dolnego Śląska, a dla nas możliwością bycia częścią tak niezwykłej inicjatywy. Najbliższa edycja będzie już piątą z kolei, a w kalendarzu na próżno szukać innych tego typu wydarzeń w naszym mieście – tłumaczy Agnieszka Lis, manager ds. marketingu CHR Pasaż Grunwaldzki.
Przebieg
Ostatnia edycja konkursu organizowanego przez Pasaż Grunwaldzki była wyjątkowa: mieszkańcy zgłosili 144 blogi – o kilkanaście więcej niż dwa lata temu, kiedy padł rekord pod względem ilości zgłoszeń (nadesłano ich aż 130). Po raz pierwszy szansę wzięcia udziału w wyborze najlepszego bloga otrzymali również internauci. Na swoje ulubione blogi mogli głosować za pomocą specjalnej aplikacji dostępnej na fan page`u konkursu.
Wyboru najlepszych blogów dokonuje jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele lokalnych mediów oraz blogerzy – zwycięzcy poprzednich edycji konkursu.
Przebieg rywalizacji można śledzić na dwóch fan page`ach: dedykowanym inicjatywie czyli Blog Day Wrocław - www.facebook.com/BlogDayWroclaw i Pasażu Grunwaldzkiego www.facebook.com/PasazGrunwaldzki.
Konkurs wspierają również patroni medialni (m.in. Gazeta Wrocławska). Wydarzenie dotychczas odbywało się bez wsparcia sponsorów zewnętrznych. Konkurs trwa od lipca do końca sierpnia. Na zakończenie, 31 sierpnia – w Międzynarodowym Dniu Bloga i Blogera – odbywa się wielki finał, podczas którego nie tylko prezentowani są wszyscy nominowani, ale również poznajemy zwycięzców.
Wyzwania i rozwiązania
Przez wzgląd na specyfikę konkursu (zwykle lokalne konkursy dla blogerów organizuje miasto przy wsparciu biura promocji i sponsorów) organizatorzy stanęli przed kilkoma wyzwaniami. Jednym z nich jest to, aby konkurs nie był odbierany wyłącznie jako inicjatywa komercyjna centrum handlowego. Aby temu sprostać, widoczność znaków handlowych centrum, mimo ogromnego wkładu organizatora, jest ograniczona do minimum.
Drugim wyzwaniem jest organizacja i czuwanie nad odpowiednim przebiegiem konkursu – w tym względzie wsparcie świadczy agencja public relations obsługująca centrum. Projekt w okresie wakacyjnym jest sztandarowy i najbardziej czasochłonny, trwa od początku lipca do końca sierpnia, ale o wiele działań jak np. ustalenie patronów i składu jury, należy zadbać już dużo wcześniej. Aby ukazać skalę pracy wystarczy wspomnieć, że podczas ostatniej edycji wymieniono łącznie ponad 500 wiadomości mailowych z blogerami i przygotowano 6 unikalnych informacji prasowych.
Wyniki
Oprócz wyników samego konkursu, przedstawiciele centrum monitorują również wydźwięk akcji, a także dbają o obecność w mediach i kreowanie zamierzonego wizerunku: odpowiedzialnego, bliskiego i zaangażowanego.
Tylko przy okazji ostatniej edycji uzyskano kilka publikacji w radiu, 10 publikacji w lokalnej prasie, ponad 100 publikacji na czołowych serwisach lokalnych oraz branżowych i jeszcze więcej na samych blogach, bijąc tym samym rekordy zasięgu dotarcia.
Dzięki temu Pasaż Grunwaldzki może liczyć na przychylność lokalnych liderów opinii i wyróżnić się na tle innych centrów w mieście. Sami autorzy platform zyskują natomiast okazję do poznania się i wymiany doświadczeń, szerszego zaistnienia w świadomości internautów oraz do poddania swojej twórczości ocenie specjalistów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-07-25 do 2015-07-25

Blog Day Pasażu Grunwaldzkiego ma już 4 lata

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.