Coraz więcej mówi się o reklamach dopasowujących się do preferencji klientów. Tego typu powierzchnia reklamowa już działa w Notthingham.
Kiedyś Victoria Centre było jednym z pierwszych centrów handlowych w całym kraju. Dziś położony na terenie Notthingham sklep wielkopowierzchniowy znów wyznacza trendy, bo to tu po raz pierwszy pojawiły się zmienne reklamy, które dopasowują się m. in. do wieku widza. Wszystko za sprawą nowo zamontowanego ekranu i funkcji rozpoznawania twarzy, które są w stanie z dużym prawdopodobieństwem „zgadnąć” wiek i płeć osoby robiącej zakupy.
Wielki billboard ma też skutecznie rozpoznawać emocje przechodniów, co pozwoli mu jeszcze lepiej dopasować do nich ofertę. Na podstawie m. in. temperatury ciała czy gestów ma być możliwe dopasowanie reklamy herbatki uspokajającej dla osoby mocno zdenerwowanej czy słodkich przekąsek dla tych, którzy są zmęczeni. Billboard ma prawie 12 m szerokości i ponad 7,5 m wysokości, co daje wymiary dwupiętrowego domu. To największy tego typu obiekt w tym regionie Wielkiej Brytanii. Przedsięwzięcie doszło do skutku dzięki współpracy z producentem sprzętu audio wideo Ocean Outdoor.
Victoria Centre to obiekt o prawie 50-letniej historii, który od kilku lat stara się skuteczniej zawalczyć o okolicznych klientów. W sąsiednich miastach otwarto ostatnio wiele nowych galerii i outletów. Pierwszym krokiem do tego, by nadążyć za zmieniającymi się czasami, była gruntowna renowacja w 2014 roku.
Nottingham to siódme największe centrum handlu na Wyspach i jednocześnie miasto z czwartą najmłodszą populacją w kraju. Odsłonięcie ekranu odbyło się 26 czerwca br. Wcześniej tej wielkości sprzęt wykorzystywano już w okolicy, ale zawsze do szukania osób zaginionych czy reklamowania imprez. To pierwszy przypadek, gdy ekran służy reklamie spersonalizowanej.