Biedronka to najczęściej i najlepiej opisywana marka handlowa. Marka uzyskała pozycję medialnego lidera w rankingu miesięcznika „Press” i firmy Press-Service Monitoring Mediów już po raz piąty z rzędu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Biedronka była siecią handlową, o której pojawiło się najwięcej publikacji, zarówno w mediach tradycyjnych, w Internecie, jak i w serwisach społecznościowych. Łącznie ukazało się ich 4119.
Biedronka zajęła pierwszą pozycję w rankingu Top Marka, uzyskując łącznie 109 punktów, dzięki najwyższej liczbie publikacji, ich ogromnemu zasięgowi oraz pozytywnemu wydźwiękowi. Wśród ponad 4 tys. publikacji na temat Biedronki, blisko 95% miało charakter pozytywny lub neutralny. Biedronka zdobyła ponaddwukrotnie więcej punktów niż kolejny z konkurentów w tegorocznym zestawieniu, zwyciężając również w porównaniu wartości ekwiwalentu reklamowego, czyli kwoty potrzebnej do zakupu powierzchni reklamowej odpowiadającej wartości analizowanych artykułów. Wyniosła ona 168,7 mln zł. Najczęściej opisywane w mediach w ciągu ostatnich 12 miesięcy były: akcja „Gang Świeżaków”, organizowane przez sieć zbiórki żywności dla potrzebujących oraz ogłoszenie podwyżek dla pracowników.
- Mając ponad 2750 sklepów w całej Polsce codziennie obsługujemy miliony Polaków, stąd ogromna liczba publikacji na temat naszej sieci. Nas cieszy przede wszystkim to, że poprawiamy swoje wyniki, nie tylko jeśli chodzi o parametry ilościowe, ale też jakościowe. Robimy wiele, żeby Biedronka dostarczała jak najlepszych doświadczeń zakupowych i pozytywnie się kojarzyła naszym klientom, a to przekłada się również na publikacje o naszej sieci
– komentuje Katarzyna Scheer, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska.
Top Marka jest dorocznym rankingiem miesięcznika „Press” oraz firmy Press-Service Monitoring Mediów. Badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 marek.