Biedronka wyróżniona w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-09-25 | 09:00
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, otrzymał wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju za działania w zakresie świadomego gospodarowania odpadami. Działania te wzmacniają i uwiarygadniają wizerunek firmy jako godnego zaufania członka środowiska naturalnego. Organizatorami konkursu są magazyn „Forbes” oraz firma doradcza PwC.
Konkurs wyłonił najlepsze praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pomagają firmom w minimalizowaniu ich negatywnego wpływu na otoczenie. Wybrano przedsiębiorstwa, które są pionierami w swoich branżach. Do konkursu zgłoszono 80 praktyk, pośród których Kapituła Konkursu wybrała trzy zwycięskie oraz przyznała 12 wyróżnień. W przypadku sieci Biedronka doceniono działania w zakresie gospodarowania odpadami.
- Działania na rzecz środowiska naturalnego należą do filarów strategii naszej firmy, tym bardziej cieszymy się z wyróżnienia w konkursie. Korzystając z ogromnej skali dotarcia do Konsumentów, za pomocą naszych placówek, staramy się zwiększać świadomość społeczną, związaną z segregacją odpadów i ochroną środowiska. Cele te realizujemy zarówno poprzez różnorodne akcje edukacyjne, jak i wspieranie właściwych nawyków zarówno u pracowników, jak i Klientów, ale także poprzez minimalizowanie negatywnego wpływu samej firmy na środowisko – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, która odebrała wyróżnienie.
Już w styczniu 2000 r. sieć rozpoczęła projekt w pełni świadomego gospodarowania odpadami powstającymi w związku z jej działalnością. W ramach programu w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci zaprzestano wywozu surowców wtórnych tj. głównie makulatury i folii odpadowej na składowiska odpadów, wprowadzono także system przekazywania surowców wtórnych do recyklingu. Recyklingowi poddawane jest 100% opakowań. Zorganizowano także w centrach dystrybucyjnych centralne punkty zbiórki odpadów (makulatura, folia odpadowa, złom, zużyte tonery i cartridge, przepalone źródła światła – świetlówki). W 2012 r. w sklepach i centrach dystrybucyjnych odzyskano i przekazano do recyklingu blisko 122 000 ton makulatury, 6 400 ton tworzyw sztucznych oraz 2 700 ton opakowań z drewna.
       
Sieć ściśle współpracuje także z uprawnionymi jednostkami w zakresie odbioru odpadów żywnościowych. Stosowane procedury operacyjne, kontrole jakości produktów, codzienne dostawy oraz nowej generacji kody kreskowe GS1 DataBar pozwalają na efektywne zarządzanie terminami ważności produktów. W przypadku produktów przeterminowanych i nienadających się do sprzedaży, sieć przekazuje je wyspecjalizowanym firmom zajmującym się ich unieszkodliwieniem w sposób wynikający z przepisów prawa. Działania te przyniosły znaczne zmniejszenie kosztów ponoszonych przez Jeronimo Martins Polska z tytułu wywozu nieczystości i opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska naturalnego.
Biedronka od wielu lat angażuje się w aktywności mające pozytywne oddziaływanie na środowisko. Polityka środowiskowa Jeronimo Martins Polska zapewnia prowadzenie działalności firmy w sposób ekologicznie zrównoważony poprzez podejmowanie inicjatyw w trzech głównych obszarach: przeciwdziałania zmianom klimatycznym, zachowania bioróżnorodności oraz gospodarki odpadami.
Wiele z akcji kierowanych jest także bezpośrednio do klientów. Sieć Biedronka jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zrezygnowała z jednorazowych plastikowych siatek, wprowadzając torby wielokrotnego użytku. Każdy klient może przynieść do sklepu niepotrzebne baterie oraz akumulatorki i zostawić je w specjalnie do tego celu przeznaczonym pojemniku. Firma prowadzi również akcje zbiórki odpadów skierowane do klientów: „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” i „Zgrani z naturą” oraz zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego „ECOdzień”. Tylko w wyniku zakończonej w kwietniu br. akcji prowadzonej z Kompanią Piwowarską pt. „Zgrani z naturą" w 12 miastach Polski zebrano ponad siedem ton opakowań szklanych i blisko 300 kg opakowań aluminiowych.
Sieć od kilku lat rozwija także projekt sklepów ekologicznych. Testowane w nich takie elementy wyposażenia jak gruntowe wymienniki ciepła, energooszczędne żarówki i urządzenia chłodnicze czy automatycznie zamykane zawory w umywalkach, w bardzo znaczący sposób ograniczają zużycie energii i wody oraz produkcję odpadów. Wszystkie podejmowane działania czynią sieć Biedronka godnym zaufania członkiem środowiska naturalnego.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-11-30 do 2013-11-30

Zobacz także

Biedronka wyróżniona w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.