Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, po raz trzeci zaprasza debiutujących pisarzy oraz ilustratorów do wzięcia udziału w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Na laureatów obu kategorii czeka nagroda finansowa – po 100 tys. zł dla każdego zwycięzcy, a także wydanie książki na podstawie wyłonionych prac oraz jej promocja w sklepach sieci.
Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” stanowi formę wsparcia dla debiutujących pisarzy i ilustratorów. Ponadto dzięki tej inicjatywie oraz bogatej ofercie książek w przystępnej dla każdego cenie, Biedronka chce zachęcić dzieci oraz ich rodziców do lektury.
Celem konkursu „Piórko 2017” jest stworzenie wartościowej książki dla dzieci, która trafi do jak największej liczby odbiorców . W tegorocznej edycji chcemy podkreślić to, na co zwracają uwagę psychologowie, czyli kwestię rozwoju emocjonalnego dziecka dzięki czytaniu. To właśnie sięganie po książki pomaga młodym ludziom rozpoznawać i nazywać uczucia, dobierać sposoby ich wyrażania, ale też radzić sobie z nimi
– mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych i CSR z Jeronimo Martins Polska.
Pierwsza edycja „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” konkursu odbyła się w 2015 roku. Projekt od początku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem debiutujących twórców oraz małych czytelników. Łącznie w dwóch edycjach zgłoszonych zostało około 10 tysięcy prac tekstowych i graficznych. Natomiast książki wydane w jego ramach: „Szary domek” Katarzyny Szestak (ilustracje Natalii Jabłońskiej) oraz „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej (ilustracje Moniki Białej) sprzedały się w ponad 65 tys. egzemplarzy.